21 juni. Hou die datum alvast vast voordat je verder leest.
Piet
Ere Genus HT. Ere? De man achter Ere Research is de Nederlander Piet van der Velde die, na jaren voor anderen te hebben gewerkt, voor zichzelf is begonnen. Ere Research maakt banden, wielen en stuurlintjes. Van die laatste drie types: de Omnia, Explorator en de Genus. De Omnia is de Performance uitvoering, de Explorator de ‘gravel’ uitvoering en deze Genus is eigenlijk van alles. Het is er in twee kleuren: zwart en wit. Het lintje is van microfiber met een mix van EVA foam. Elk lintje -links en rechts- is twee meter lang. Aan de binnenzijde zit een 3 mm dikke ‘plaklaag’, het lintje zelf is 3,5 cm breed. Over het hele oppervlak zijn gaatjes te vinden.
Bonbondoos
Monteren blijkt een eitje. Een goed lintje manifesteert zich door A. makkelijk te wikkelen te zijn en B. dan ook meteen goed te zitten. Het lintje blijkt verrassend flexibel te zijn. En erg goed rekbaar. Simpel gesteld: in ‘rust’ meet een stuk bijvoorbeeld 10 centimeter, trek je het uit dan komt er 2 centimeter bij – zonder dat je bang hoeft te zijn dat je met een extra stuk tape komt te zitten… Onderaan beginnen te wikkelen, naar boven, rond de shifters en verder richting stuurpen. Beetje onzin: de twee meter. Zonde. Je houdt zo maar 65 centimeter over. Rij je nu met een aero cockpit en heb je dus niet de hele lengte ‘bekleding’ nodig dan haal je uit één doos -de Genus wordt in een soort bonbondoos geleverd- twee sturen. Dan is het weer net wat aantrekkelijker. Er zitten super de luxe ‘doppen’ bij. Heeft een gewoon lintje een saaie kunststof drukdop, zo niet bij ERE. Die van hun heten ‘Dolce CNC bar end plugs’, van fraai materiaal en ze kunnen vastgezet worden met een 3 mm inbus sleuteltje. Een stel losse doppen kost 12 euro.
21 juni
En dan? Je moet het zien als een cadeautje. Luxe box, mooi lintje, makkelijk schoon te houden (water en ‘zeep’) en ja, lekker comfortabel. Zacht en met meer dan voldoende grip. Het is gewoon een goed stuurlint. Niet zo plakkerig als bijvoorbeeld een Lizard Skin, niet zo ‘dof’ aanvoelend als sommige extra comfortabele ‘performance’ lintjes. Prima. Maar vier tientjes hé.. Voor wie? Beetje obligaat, maar het is binnenkort vaderdag. Nou, dat lijkt me wel een lekker cadeau. Een beetje papa koopt voor vier tientjes eerder een voetbal voor zoon of dochter dan dat die dat geld besteed aan een stuurlintje… Weer eens wat anders dan een stropdas zeg maar.
Meer info:
ereresearch.com
Er is een reactie
Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan dit merk. Het is een nieuw merk dus de eerste producten zijn altijd voor verbnetering vatbaar. Maar inplaats van de producten te verbeteren proberen ze weer een slaatje te slaan uit een andere productgroep. Ook op Youtube zie je het merk vaak voorbij komen. Maar voor de echte testcenters zijn ze doodsbang. Ik heb inmiddels wel mijn concussie getrokken: duur paupermerk wat absoluut nog niet mee kan komen met de gevestige merken qua kwaliteit. Dat laatse is misschien ook niet helemaal realistisch maar de prijzen liegen er niet om!
En dan nog even over dat “research” dat is volgens mij niet meer dan design en marketing. Zelf maken ze geen producten, allemaal build to order bij fabriekjes.
Ik denk dat het doosje goud kost…!
! Een mix van titaniumplutoniumniobiumzilverkoper….
€40!!
Zit er goud in het lint?