16 januari 2020 | Edwin Haan

Nieuwe Campagnolo Bora wielset, WTO 33

Iedere Campagnolo liefhebber kent de Bora WTO wielen. De naam Bora bestaat bij Campa al sinds 1998. Met de WTO uitvoeringen begonnen ze in 2018. Deze WindTunnel Optimized wielen collectie krijgt er een klein broertje (of zusje) bij, de 33. Dat getal staat uiteraard voor de velghoogte.

De volledige range Bora WTO wielen is gebouwd om zo aerodynamisch mogelijk te zijn, waarbij in de windtunnel is gemeten met wind vanuit alle hoeken. Zo wil Campa er voor zorgen dat de wielen niet alleen een aereodynamisch voordeel opleveren, maar ook minder gevoelig zijn voor zijwind. Dat laatste zal bij de 33 het minst van belang zijn, we zien ze vast terug bij Gent-Wevelgem waar de wind standaard aan lijkt te staan.

De 77mm (enkel voorwiel), 60mm en 45mm (velg en schijfrem variant) Bora WTO wielen bestonden al en nu is er dus een 33 millimeter hoge variant bijgekomen. De nieuweling komt beschikbaar in schijf- en velgremuitvoering. Met een interne velgbreedte van 19 mm heeft Campagnolo ze gemaakt voor 25mm bandjes, maar 23 en 28 gaat ook prima passen.

Specificaties

BORA WTO 33 voor schijfrem:

GEWICHT: 1575g
VELGBREEDTE: C19 (intern), 26,5mm (extern)
BAND TYPE: Clincher, tubeless, tubeless-ready. Geschikt voor 23mm, 25mm (aereo dynamisch optimaal) en 28mm.
VELG FINISH: UD Carbon Fiber (geen lak); enkel dark label
SPAKEN: 18 voor, 21 achter volgens G3 patroon
GEWICHT LIMIET:  (rijder+fiets) 120kg
LAGERING: USB ceramische lagers
PRIJS: € 2.160

BORA WTO 33 voor velgrem:

GEWICHT:  1395g
VELGBREEDTE: C19 (intern), 26,5mm (extern)
BAND TYPE: Clincher, tubeless, tubeless-ready. Geschikt voor 23mm, 25mm (aereo dynamisch optimaal) en 28mm.
VELG FINISH: UD Carbon Fiber (geen lak); dark en bright label
SPAKEN:  18 voor, 21 achter volgens G3 patroon
GEWICHT LIMIET:  (rijder+fiets) 120kg
LAGERING: USB ceramische lagers
PRIJS: € 2.160

Gerelateerd

Edwin Haan

Hoofdredacteur bij Fiets. Rijdt op alles met twee wielen. Wielrennen, gravelracen, crossen, mountainbiken en zelfs een voorzichtig downhill dagje komt wel eens voor. Vooral geïnteresseerd in techniek en gadgets. Favoriete grote ronde, de Giro. Favoriete klassieker, Parijs-Roubaix, ondanks een grote weerstand tegen het zelf fietsen op kasseien.

Strava: http://www.strava.com/athletes/1304841

Meer artikelen van Edwin Haan

Geef een reactie

Inloggen