11 april 2019 | Edwin Haan

Selle Italia SLR Boost, lichter dan ooit

Volgens Selle Italia is het nieuwe SLR Boost zadel het ‘lichtste korte zadel’ ooit. Met slechts 122 gram is het inderdaad een featherweight.

Het zadel is 25 mm korter dan de traditionele versie van de SLR (248 mm tegen 275 mm). De achterkant is iets verhoogd en ook de voorkant is opnieuw ontworpen. Het zou moeten zorgen dat je je positie beter kunt vasthouden, ook in de ‘stuwkrachtfase’ (ik quote het persbericht even).

De SLR Boost is verkrijgbaar in 4 uitvoeringen:

  • Kit Carbonio
  • TI316
  • TM met mangaan rail
  • Boost Lady

Die laatste heeft TI316 rails en een meer comfortabele padding.

Specs en prijzen

SLR Boost Kit Carbonio Superflow

– Gewicht: S 132 g / L 139 g (Fill), S 122 g / L 129 g (superflow)
– Dekking: Fibra-Tek
– Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm / L 145 x 248
– Rail: CarboKeramische buis Ø 7×9 mm.
– Prijs: 299,90€ (Superflow) – 249,90€ (Fill)

SLR Boost / TI316

Gewicht: S 170 g / L 175 g (Fill), S 158 g / L 163 g (Superflow)
Dekking: Fibra-Tek
Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm
Rail: TI316 Tube 7 mm
Prijs: 204,90€ (Superflow) – 169,90€ (Fill)

SLR Boost / Manganese

Gewicht: S 220 g / L 230 g (TM Fill), S 208 g / L 218 g (TM Superflow)
Dekking: Soft Touch
Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm
Rail: Manganese Tube 7 mm
Prijs: 129,90€ (Superflow) – 109,90€ (Fill)

SLR Boost Lady Superflow

Gewicht: S 198 g / L 206 g
Dekking: Fibra-Tek
Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm
Rail: TI316 Tube 7 mm
Prijs: 169,90€

Edwin Haan

Fietst op alles met twee wielen. Wielrennen, gravelracen, crossen, mountainbiken en zelfs een voorzichtig downhill dagje komt wel eens voor. Vooral geïnteresseerd in techniek en gadgets. Favoriete grote ronde, de Giro. Favoriete klassieker, Parijs-Roubaix, ondanks een grote weerstand tegen het zelf fietsen op kasseien.

Strava: http://www.strava.com/athletes/1304841

Meer artikelen van Edwin Haan

Geef een reactie

Inloggen