Ervaringen met nekwarmer
Wie gebruikt er hier allemaal een nekwarmer of buff? En welk type heb je en hoe zijn je ervaringen hier mee?
Ik gebruik een fleece nekwarmer en ik ben er blij mee. Sinds vorig jaar gebruik ik zowel een helmmutsje en nekwarmer op koude dagen. Door deze extra bescherming heb ik het niet echt koud en heb ik eigenlijk ook geen problemen meer met koude handen en voeten.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
veretennikov
- Forum-lid
Ik gebruik een dunne katoenen buff van BBB, maar andere merken hebben dit ook.
Fleece gebruik ik alleen bij vriestemperaturen.
Fleece gebruik ik alleen bij vriestemperaturen.
Ik heb er een van gripgrab (volgens mij de headglove thermo), deze heeft een deel fleece en een deel dunnere stof. Gebruik hem eigenlijk altijd wel als de temperatuur onder de +/-5 graden komt. Al naar gelang hoe koud het is trek ik hem hoger op. En met een beetje creativiteit krijg je hem zowel fijn over je oren als over de rest van je gezicht. Erg fijn ding dus
Ik heb een hele zwik buffs.
- dikke merinowollen van icebreaker, te warm op de fiets, maar heerlijk in dagelijks gebruik.
- dunne merinowollen van buff (vergelijkbaar met de katoenen) erg prettig op de fiets als het wat kouder wordt of als je je nek tegen zon wilt beschermen
- twee stuks half fleece/half katoen die gebruik ik op de fiets eigenlijk het meest. Bij koud weer fleece om de nek en katoenen gedeelte over de kop.
- dikke merinowollen van icebreaker, te warm op de fiets, maar heerlijk in dagelijks gebruik.
- dunne merinowollen van buff (vergelijkbaar met de katoenen) erg prettig op de fiets als het wat kouder wordt of als je je nek tegen zon wilt beschermen
- twee stuks half fleece/half katoen die gebruik ik op de fiets eigenlijk het meest. Bij koud weer fleece om de nek en katoenen gedeelte over de kop.
- ophetkantje
- Forum-lid
Ik gebruik bij temperaturen onder de 4 graden regelmatig een buff, heb er meerdere, maar gebruik vrijwel alleen de dunnere katoenen. De fleece en wollen exemplaren zijn voor mij vrijwel altijd te warm en dan ga ik teveel zweten, waardoor mijn lijf teveel afkoelt en ik het toch koud krijg. Met die dunne is dat niet zo, houd de wind uit mijn nek en daarmee blijf ik dan lekker warm.
Ach, ik zeg ook maar wat
+1 voor merino wol. Warm, dun, comfy, en het gaat niet stinken! Ik heb vrij snel last van stijve schouders en nek, dus bij mij gaat de buff om vanaf een graadje of tien of kouder. Dat helpt significant.kawouter schreef:Ik heb een hele zwik buffs.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hier ook een aantal katoenen Buffs en een fleece unit in de collectie.
Buffs zijn heerlijk bij kouder wordend weer (<10-12C) om de nek te beschermen, gaat het echt vriezen, dan komt de fleece nekwarmer uit de kast.
Heb een aantal jaar bij kouer weer ook nog met een katoenen Buff op het hoofd gefietst, maar ben naar alle tevredenheid overgestapt naar het Belgische type winter cap in combi met een Buff om de nek. Met deze combi worden de oortjes namelijk dubbel beschermd.
Buffs zijn heerlijk bij kouder wordend weer (<10-12C) om de nek te beschermen, gaat het echt vriezen, dan komt de fleece nekwarmer uit de kast.
Heb een aantal jaar bij kouer weer ook nog met een katoenen Buff op het hoofd gefietst, maar ben naar alle tevredenheid overgestapt naar het Belgische type winter cap in combi met een Buff om de nek. Met deze combi worden de oortjes namelijk dubbel beschermd.
Ik heb een aantal buffs. Er gaat er altijd eentje op m'n hoofd. Elke dag. Op warme dagen voor het zweet, op koude dagen tegen de kou. Er zijn wel 10 verschillende manieren om hem op je hoofd te dragen. Ideaal.
Als het heel erg koud is, draag ik een tweede buff om m'n nek als nekwarmer. Die kan ik extreme gevallen ook nog voor m'n mond. En als ik op stoom ben, dan kan hij naar beneden of af en dan naar de rugzak.
Er zijn ook nog 10 verschillende manieren om hem om je net te dragen. Ideaal.
Als het heel erg koud is, draag ik een tweede buff om m'n nek als nekwarmer. Die kan ik extreme gevallen ook nog voor m'n mond. En als ik op stoom ben, dan kan hij naar beneden of af en dan naar de rugzak.
Er zijn ook nog 10 verschillende manieren om hem om je net te dragen. Ideaal.