Ervaringen met Cycletrend te Utrecht.
Geplaatst: 23 feb 2012 09:28
2 weken geleden naar CycleTrend te Utrecht geweest om m'n fiets op te halen. Ik kwam daar 4 weken geleden als beginneling binnen, en ga nu 2 weken later als loser weer weg. De medewerker des winkels herhaalde bij binnenkomst meteen maar weer even denigrerend met een cynisch lachje dat “we nu toch echt hadden afgesproken” dat ik geen fiets meer zou kopen bij een “postorderbedrijf”. Toen ik de fiets kwam brengen om de ratelende ketting te verhelpen en voorrem van een geluidje af te helpen, zei de medewerker namelijk: "je moet ook geen fiets bij een postorderbedrijf bestellen". De arrogantie van de expert wat mij betreft. Bij Cycletrend kreeg ik persoonlijk het gevoel dat als je geen halve prof. bent, je eigenlijk als klant niet serieus genomen wordt.
Mijn fiets komt van Rose, en ik ben er een half jaar geleden speciaal voor naar de fietsenwinkel Rose in Duitsland gereden met mijn vriendin. Want: meeste fiets, voor minste geld. Ik geef meteen toe, ik had ook daar alweer geen beste ervaring met de medewerker, het zou dus heel goed aan mij kunnen liggen. Dat laat ik aan uw interpretatie over. Misschien heb ik gewoon een ander idee van klantenservice. Dat ik, ook als beginner die nergens wat van af weet, toch ook op een vriendelijke manier behandeld wil worden. Je kan bijvoorbeeld als expert ook zeggen: “He wat leuk dat u bent begonnen met fietsen! Wat mankeert er precies aan de fiets en hoe gaat het tot nu toe?” Dat krijg je dus als je iemand in een winkel zet die wel van racefietsen zelf houdt maar niet echt dol is op klanten.
Het komt er op neer dat ze in de gemiddelde racefietsenwinkel eigenlijk willen (en vooral ook uitstralen) dat je een overpriced racefiets bij hun koopt. Slimmer is (soms) om hem in Duitsland te kopen omdat ie daar veel goedkoper is en van hoge kwaliteit, maar voor onderhoud is de lokale fietsenwinkel dan wel weer handig natuurlijk. Vind ik. Zij niet dus... Zijn ze dus geïrriteerd...
Ik mocht bij Cycletrend 60€ afrekenen, maar waarvoor dat wist de medewerker niet precies. De monteur had er van alles aan gedaan “zodat jij weer je fiets helemaal in orde hebt”. Toen ik vroeg wat de monteur precies had gedaan, wist de medewerker echt letterlijk niets te zeggen. Hij wist het gewoon niet. Zo van die sukkel snapt er toch niets van, betaal nou maar gewoon en nu wegwezen vriend. Zo'n gevoel kreeg ik erbij. Naar huis gefietst ratelt mijn ketting nog steeds enigszins, en m'n voorrem maakt nog steeds hetzelfde geluidje tijdens het remmen. De 2 redenen waarvoor ik de fiets wegbracht zijn dus niet verholpen. Ik ben wel alsnog goed op mn fiets gezet! Zadelhoogte is nu goed. Althans, volgens Lance van Cycletrend. En m'n bel is op de fiets gezet. Ik denk ik schrijf mijn ervaring maar eens op.
Misschien is die andere winkel, Dupree, in Utrecht beter? MIsschien had ik daar naartoe moeten gaan...
EDIT Freerider: Ik heb de titel aangepast.
Mijn fiets komt van Rose, en ik ben er een half jaar geleden speciaal voor naar de fietsenwinkel Rose in Duitsland gereden met mijn vriendin. Want: meeste fiets, voor minste geld. Ik geef meteen toe, ik had ook daar alweer geen beste ervaring met de medewerker, het zou dus heel goed aan mij kunnen liggen. Dat laat ik aan uw interpretatie over. Misschien heb ik gewoon een ander idee van klantenservice. Dat ik, ook als beginner die nergens wat van af weet, toch ook op een vriendelijke manier behandeld wil worden. Je kan bijvoorbeeld als expert ook zeggen: “He wat leuk dat u bent begonnen met fietsen! Wat mankeert er precies aan de fiets en hoe gaat het tot nu toe?” Dat krijg je dus als je iemand in een winkel zet die wel van racefietsen zelf houdt maar niet echt dol is op klanten.
Het komt er op neer dat ze in de gemiddelde racefietsenwinkel eigenlijk willen (en vooral ook uitstralen) dat je een overpriced racefiets bij hun koopt. Slimmer is (soms) om hem in Duitsland te kopen omdat ie daar veel goedkoper is en van hoge kwaliteit, maar voor onderhoud is de lokale fietsenwinkel dan wel weer handig natuurlijk. Vind ik. Zij niet dus... Zijn ze dus geïrriteerd...
Ik mocht bij Cycletrend 60€ afrekenen, maar waarvoor dat wist de medewerker niet precies. De monteur had er van alles aan gedaan “zodat jij weer je fiets helemaal in orde hebt”. Toen ik vroeg wat de monteur precies had gedaan, wist de medewerker echt letterlijk niets te zeggen. Hij wist het gewoon niet. Zo van die sukkel snapt er toch niets van, betaal nou maar gewoon en nu wegwezen vriend. Zo'n gevoel kreeg ik erbij. Naar huis gefietst ratelt mijn ketting nog steeds enigszins, en m'n voorrem maakt nog steeds hetzelfde geluidje tijdens het remmen. De 2 redenen waarvoor ik de fiets wegbracht zijn dus niet verholpen. Ik ben wel alsnog goed op mn fiets gezet! Zadelhoogte is nu goed. Althans, volgens Lance van Cycletrend. En m'n bel is op de fiets gezet. Ik denk ik schrijf mijn ervaring maar eens op.
Misschien is die andere winkel, Dupree, in Utrecht beter? MIsschien had ik daar naartoe moeten gaan...
EDIT Freerider: Ik heb de titel aangepast.