Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Millstone
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:37

Millstone 15 apr 2013 15:17

Er is ook een houder zonder kogelgewricht en die ook goed vast is te zetten.
http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... s/03210036
Deze ga ik mij binnenkort bestellen. Dan gaat de originele op de MTB.

Ramsh009
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 10:32

Ramsh009 18 apr 2013 15:30

Ik heb er ook één maar als ik hem aan zet dan krijg ik op het scherm het beeld dat hij verbonden is met de computer maar dat is niet het geval, weet iemand hoe ik dat er weer uit krijg want ik kan nu niet meer in het menu komen heb al geprobeerd om hem te resetten maar ook dat lukt niet.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 apr 2013 15:44

dat lijkt mij meer een garantiegevalletje.

je zou 'm wel aan de pc kunnen hangen en een dan even connectie maken, maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 19 apr 2013 11:25

Hallo iedereen,

Kersvers deelnemer.

Aankoop van fiets-gps:
op zoek naar informatie over de Teasi One kwam ik op het forum terecht.

Het toestel spreekt me aan omdat het "plug en play" is. geen gedoe met kaarten allerhande zoals bij Garmin.
Jullie gebruikerservaringen geven me de indruk dat het met toestel nogal meevalt, al komt er hier en daar wel eens een probleem voor.
Maar waar niet?

Wat ik mis:
nergens de mogelijkheid om dat toestel eens te zien, in je handen te houden. (toch niet in België).
ik ben wat huiverachtig om het aan te schaffen zonder te zien op voorhand.

Aan de Poldertoerist: jouw gebruiksdoel dat ik las bij opening van dit onderwerp komt aardig overeen met het mijne!
Ik heb je filmpjes op YT gezien: knap!
En bedankt om te posten.

mvg
BennyVelo

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 apr 2013 22:05

BennyVelo schreef:Hallo iedereen,
Wat ik mis:
nergens de mogelijkheid om dat toestel eens te zien, in je handen te houden. (toch niet in België).
ik ben wat huiverachtig om het aan te schaffen zonder te zien op voorhand.

Aan de Poldertoerist: jouw gebruiksdoel dat ik las bij opening van dit onderwerp komt aardig overeen met het mijne!
Ik heb je filmpjes op YT gezien: knap!
En bedankt om te posten.

mvg
BennyVelo
Graag gedaan. Het was voor mij ook een gok, maar na de problemen met Garmin dacht ik "veel gekker kan het haast niet worden" ik ben vooralsnog blij met de keuze die ik gemaakt heb. ik ben ook blij dat er meer mensen zijn die tevreden zijn. Voor hetzelfde geld kopen mensen deze gps omdat ik er tevreden over ben en zijn zij het helemaal niet.

Ik begrijp wel dat je het apparaat eens in je handen wilt houden. Bij veel webshops kun je ook bestellen, en gewoon dezelfde dag weer terugsturen. Maar veel fijner is het natuurlijk om in een winkel gewoon eens een paar vergelijkbare apparaten naast elkaar te zien. Helaas is dat inderdaad haast niet mogelijk.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 23 apr 2013 22:01

Ik heb deze namiddag een rit gemaakt met de groep en wou de rit opnemen om hem later terug te rijden. Maar dit is me niet gelukt.

Kan iemand me vertellen hoe je een rit kunt opnemen en nadien opslagen?
Welke optie moet men bij de start kiezen en hoe en waar en hoe opslaan nadat de rit beëindigd is?

De gebruiksaanwijzing is voor mij veel te beknot om alle mogelijkheden van de Teasi te benutten.

Groeten

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 apr 2013 22:17

Heel eenvoudig.

op het moment dat je start druk je op Rec en die keuze moet je bevestigen en als je klaar bent druk je op stop.

overigens, ken je deze?

http://www.a-rival.de/downloads/navi/bi ... %20_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 24 apr 2013 21:26

Bedankt voor je reactie. Het is met gelukt om een route op te nemen.
Inderdaad het is gemakkelijk.

Volgende vraag betreffende de functie training (of tour). (Afstand, tijd, calorieën)

- Ik stel een afstand in bvb 50 km. NA Go zie ik dan op het scherm een cirkel rond het startpunt.
Kan de teasi dan een automatische route bereken van 50 km als rondje (terug naar start) of moet je zelf een route tekenen, maar dan kom je nooit aan exact 50 km. en kan je zelfs boven die 50 km uitkomen.

- Wat is de relatie met deze instelling van 50 km of tijdsduur in de trainingmodule met de module route.


Ik spreek over punten 3.3.1. Afstand en 3.5. Route van de handleiding.

De uitleg is me niet duidelijk.

Groeten

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 24 apr 2013 23:48

De uitleg is me niet duidelijk.
De vertaling uit het Duits kan hier en daar beter.
Soms wordt er letterlijk vertaald, hetgeen me doet denken aan de resultaten die je krijgt bij gebruik van de vertaalmogelijkheid bij Google.

Dan krijg je zinnen waar je geen jota kan van begrijpen!
Hier is nog werk aan de winkel.

mvg

FietsOnderdelen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2013 09:54

FietsOnderdelen 25 apr 2013 10:16

Ramsh009 schreef:Ik heb er ook één maar als ik hem aan zet dan krijg ik op het scherm het beeld dat hij verbonden is met de computer maar dat is niet het geval, weet iemand hoe ik dat er weer uit krijg want ik kan nu niet meer in het menu komen heb al geprobeerd om hem te resetten maar ook dat lukt niet.
Kan het zijn dat dit is gekomen na het aansluiten op de PC? Wanneer je de USB dan verwijdert, moet de Teasi eerst ontkoppeld worden.

Waarschijnlijk is het probleem vrij simpel op te lossen door de Power-knop 10-20 seconden ingedrukt te houden. De Teasi One wordt dan gereset en zou weer normaal op moeten starten. Wanneer ook dat niet werkt, is een update misschien nog een oplossing.

FietsOnderdelen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2013 09:54

FietsOnderdelen 25 apr 2013 10:20

dvdmeer schreef:Hoe zit het eigenlijk met de accu? Is die te vervangen? Dus dat je apparaat niet meer useless is als de batterij stuk is?
Deze is niet zelf te vervangen, echter is het mogelijk hem voor "reparatie" naar de fabrikant te retourneren. Zo heeft onlangs een klant van ons zijn defecte scherm (na een ongelukkige valpartij) kunnen laten vervangen voor € 40,-.

terdju
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:06

terdju 27 apr 2013 21:27

Opgelet voor wie naar de canarische eilanden zou willen gaan fietsen of navigeren met de teasi,deze eilanden staan dus NIET op de teasi.Na contact opgenomen te hebben met a-rival bleek dat de 1.0 versie deze wel ondersteunde maar dat er té veel problemen bleken te zijn met deze eilanden.Wel vervelend natuurlijk als je een paar ritten hoopte te rijden met de teasi en ja staat daar in gran canaria!Er staat duidlijk dat Spanje ondersteund word,maar weet dus dat de eilanden het niet doen!Wel moet ik vermelden dat a-rival bereid is om mij een 1.0 versie te bezorgen wat ik wel overweeg,SD-kaartje opsturen en zij zouden er voor zorgen dat het in orde komt,ben benieuwd!
Wat ook teleurstellend lang geduurd heeft bij mij is de speciale houder,dat heeft weken geduurd voor die er was,maar nu zijn ze eindelijk binnen ;-)
Voor het overige ben ik nog zeer tevreden met mijn aankoop.Inderdaad de hoogtemeter daar kan je niet echt van opaan,maar ik weet ook niet wat het uitgangspuntd is van de hoogtemeting,is het de bedoeling van jouw hoogtemeters van de rit te registreren of een effectieve hoogtemeting uit te voeren?Aan het tweede twijfel ik want ik nog geen manier gevonden om de teasi te calibreren,bij mijn polar gaat dat nl wel.

Plaats reactie