Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik ga fietsen en neem mee.....

Raf_Madone
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mar 2012 20:11

Raf_Madone 03 apr 2012 20:57

Hallo,

ik rij al 15 jaar met de mtb. Ik heb mijn Camelbak altijd op de rug met een Topeak tool, een pomp, reservebinnenband, bandenlichters, bandenplakkers, GSM, lidkaart VWB en wat geld.
Binnen 2 weken heb ik mijn eerste racefiets (Cannondale SuperSix 3 Ultegra).
Maar nu vraag ik mij af, wat neem ik het best allemaal mee en waar steek ik dat allemaal? :roll:
Neem ik een pomp mee (waar stop ik de pomp?) of koop ik een CO2 tool?
Waarschijnlijk altijd een reserve binnenband?
Koop ik een 2de bidonhouder voor een "gereedschapsbidon" in te stoppen of gaat alles in de achterzak van een truitje? :?

Daarom de vraag: "Ik ga fietsen en neem mee.....?"

eelcoz

eelcoz 03 apr 2012 21:02

Bij mij gaat alles in de achterzakken: 3 bandenlichters, binnenbandje, handpompje, telefoon, kleingeld, kaartje met m'n gegevens, sleutels en eten. Meer heb ik niet nodig. Het is flink proppen, maar het past.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 apr 2012 21:05

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... t=Zadeltas" onclick="window.open(this.href);return false; zoekfunctie wil wel eens helpen ;)
What makes the boat go faster?

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 03 apr 2012 21:09

Ik heb een mooi formaat brillenkoker waar precies m'n tools, geld en een bandje in kunnen. Pomje ernaast en dan is m'n middelste rugvak compleet. Links Heb ik dan m'n telefoon binnen handbereik, rechts m'n proviand.
Do not CROSS the road!

vsopking
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:17

vsopking 03 apr 2012 21:51

In een extra bidon - of in mijn achterzak als ik langer weg ben dan 3 uur, en dan vul ik m'n extra bidon met water.

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 03 apr 2012 22:31

Ik heb twee setjes. Eentje in een gereedschapsbidon en eentje in een Continental-tasje. Is zo warm dat ik twee bidons water mee wil nemen, dan wijkt de standaard gereedschapsbidon voor het tasje. Wat zit er in: reservebinnenband, GSM (zeer lichte, dunne Motorola F3 (kost bijna niks) met een prepaidkaartje, twee bandenlichters, een paar plakkers, tubetje solutie, mini multitool (Park MT-1), mini kettingpons, sluitschakel (just to be sure), schuurpapier, stukje canvas, paperclip, € 20,--, kopie legitimatie. Geloof het of niet, maar dat past precies in de bidon. In geval van het tasje, dan wijkt de GSM naar de achterzak. Minifietspomp (carbon, weegt weinig) zit onder de bidon.

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 04 apr 2012 10:03

zakje 1: pompje en reserveband
zakje 2: telefoon, wat geld, oude licentie (als ID), ontbijtkoek
zakje 3: sleutels en evt mp3-speler

In de loop der tijd zo ontstaan, maar bevalt me prima :). Veel meer heb je niet nodig (tenzij je écht lang gaat fietsen natuurlijk)
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 04 apr 2012 10:21

Tasje onder zadel in hier not done?

Raf_Madone
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mar 2012 20:11

Raf_Madone 04 apr 2012 12:46

italfrk schreef:Ik heb twee setjes. Eentje in een gereedschapsbidon en eentje in een Continental-tasje. Is zo warm dat ik twee bidons water mee wil nemen, dan wijkt de standaard gereedschapsbidon voor het tasje. Wat zit er in: reservebinnenband, GSM (zeer lichte, dunne Motorola F3 (kost bijna niks) met een prepaidkaartje, twee bandenlichters, een paar plakkers, tubetje solutie, mini multitool (Park MT-1), mini kettingpons, sluitschakel (just to be sure), schuurpapier, stukje canvas, paperclip, € 20,--, kopie legitimatie. Geloof het of niet, maar dat past precies in de bidon. In geval van het tasje, dan wijkt de GSM naar de achterzak. Minifietspomp (carbon, weegt weinig) zit onder de bidon.

Dat van die goedkope GSM is wel interessant. Want nu gaat altijd de IPhone4 mee... :oops:

Wat doe je met het stukje canvas en de paperclip?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2012 12:52

Ik neem ook altijd m'n iPhone mee, nooit problemen mee gehad. Doet ook meteen dienst als MP3-speler. De boel gaat wel in een druk-en-sluit-zakje tegen zweet en/of regen. Kettingpons e.d. vind ik persoonlijk een totale overkill. De kans dat m'n ketting breekt is enorm klein en als het gebeurt dan bel ik m'n vrouw of een taxi. Voor een multi-tool geldt hetzelfde. Ik neem dat alleen mee als ik net heb gesleuteld aan m'n fiets.
Laatst gewijzigd door havana op 04 apr 2012 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 04 apr 2012 12:57

justeltjo schreef:Tasje onder zadel in hier not done?
Bij mij wel hoor. @Raf_Madone gefeli met je fiets. Plaats je nog foto in Cannondale topic?

Tools in bidon vind ik niet handig.
Heb namelijk altijd graag 1 bidon met ranja en 1 met water, ook op wat kortere ritten.

Heb een kleine zadeltas met reserveband en bandenlichters.

Pompje zit aan frame bij bidonhouder. Niet mooi, wel handig.
In m'n achterzakken heb ik dan alleen eten en telefoon.
Hou er niet van om m'n achterzakken helemaal vol te proppen.

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 04 apr 2012 13:25

justeltjo schreef:Tasje onder zadel in hier not done?
In het westrijdseizoen is het ook niet handig, want in koersen mag je dat niet erop laten. En ik ben zo iemand die dat dan 3min voor de start nog snel eraf moet gaan halen omdat ik dat thuis vergeten ben :roll:
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Plaats reactie