Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Grote TT fietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 dec 2013 21:27

Je fietsenmaker heeft er niets van begrepen en weet schijnbaar niets van de regels af.

Van de nieuwe regels voor 2014 word je al helemaal niet vrolijk als je richting de 2 meter gaat (of er zelfs overheen). Het is praktisch onmogelijk om nog binnen de regels te blijven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 24 dec 2013 22:17

Doppertje schreef:Ik had van onze lokale fietsenmaker begrepen dat de hoogte van het zadel nog niet eens het grootste probleem zou zijn maar dat het vooral om de lengte van de boven buis ging. En daarom vind ik de Canyon Speedmax cf 8.0 erg geschikt! die is namelijk 642 mm terwijl de Canyon Speedmax Al 581 mm is, is dat niet te klein?

Maar zoals ik al eerder zei vind ik die net iets te duur! Ik heb gekeken naar een los frame en hem zelf verder opbouwen maar die zijn niet te krijgen helaas!
Zelf opbouwen wordt waarschijnlijk duurder dan een complete Canyon , verkijk je daar niet op.
Cheap light strong, choose two

Doppertje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:51

Doppertje 25 dec 2013 18:21

Michael schreef:Je zou ook eens bij Cervelo kunnen kijken voor een P2 in 61 cm. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een tt fiets . Ikzelf zou aan een 58 cm Cervelo moeten ivm mijn korte bovenlichaam met een binnenbeenlengte van 96 cm. Daarnaast is Argon 18 E 112 misschien ook nog een optie.
Is de Argon dan ook in een XL of alleen een L?
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)

pelle
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 dec 2013 10:42

pelle 30 dec 2013 16:40

Heb je al eens Boardman overwogen? Komen in veel testen erg goed naar voren en je rijdt daarnaast op iets heel speciaals in Nederland. Mij vriendin rijdt op een roadbike Air 9.2 maar die is er ook in de TT versie. Boardman is o.a. het merk van triathlontoppers als de Brownlee's en Pete Jacobs:

http://www.boardmanbikes.com/road/airtt92.html

Overigens zijn er nogal wat 2013 modellen gunstig qua prijs

Of dat passend is laat ik aan jou over na bestuderen van de maattabel...

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 31 dec 2013 13:37

Doppertje schreef:
Michael schreef:Je zou ook eens bij Cervelo kunnen kijken voor een P2 in 61 cm. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een tt fiets . Ikzelf zou aan een 58 cm Cervelo moeten ivm mijn korte bovenlichaam met een binnenbeenlengte van 96 cm. Daarnaast is Argon 18 E 112 misschien ook nog een optie.
Is de Argon dan ook in een XL of alleen een L?
L is de grootste maat die ze maken, maar een andere fabrikant zou het XL noemen.
Ik heb binnenbeenlengte 102 cm en heb nog wat marge in de zadelhoogte.
Voor uitgebreide beschrijving, moet je hier even kijken; http://www.argon18bike.com/documents/pd ... 011_v2.pdf

Op de laatste pagina staan de maten van de L en je kan dan ook meteen hoogteverschil zadel-stuur zien bij de verschillende zadel en spacer/stuurhoogtes die mogelijk zijn
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie