Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf nieuwe groep via fietsplan

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 08 nov 2011 20:42

De titel zegt het al, ik vraag me dus af of je een nieuwe groep via je fietsplan kunt aanschaffen (niet het .
Ik heb namelijk de mogelijk om een nieuw fietsplan te nemen en zit te twijfelen of ik een nieuwe fiets moet aanschaffen.

Momenteel rijdt ik op een aluminium racefiets van een eigen merk en deze is grotendeels afgemonteerd met Tiagra-onderdelen:
Afbeelding

Op zich ben ik heel tevreden met deze fiets, maar graag zou ik een andere groep willen, bijvoorbeeld Shimano 105 of SRAM Rival. Waarom? Gewoon omdat ik dat leuk vind :D .

De andere optie is om middels het fietsplan onderstaande fiets aan te schaffen, puur omdat ik het zelf een mooie fiets vind.
Afbeelding
En dan afgemonteerd met Shimano 105 zwart. Ik zou dan mijn huidige fiets verkopen en dan waarschijnlijk wat geld bij moeten leggen.

Maar het liefst houd ik dus mijn huidige fiets, laat ik er een andere groep op zetten en van het geld wat ik misschien nog kan vangen voor mijn oude groep, de fiets bijvoorbeeld in een andere kleur laten spuiten. Dat matzwarte lijkt mij bijvoorbeeld ook wel wat.

Wie kan mij duidelijkheid geven over de aanschaf van een groep middels het fietsplan?

Natuurlijk zijn er legio ander opties, bijvoorbeeld een carbon racer. Maar eerlijk gezegd heb ik liever een fiets met iets mooiere looks, dan een betere fiets met wat mindere looks om het zo maar te zeggen.

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 08 nov 2011 20:53

Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn werkgever maar dit was niet toegestaan/mogelijk. Het enige wat ik had kunnen doen was de betreffende winkel vragen of ze een "valse" bon konden maken waar de aanschaf van een fiets op stond.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 08 nov 2011 20:58

lunitic schreef:Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn werkgever maar dit was niet toegestaan/mogelijk. Het enige wat ik had kunnen doen was de betreffende winkel vragen of ze een "valse" bon konden maken waar de aanschaf van een fiets op stond.
En dat is de enigste manier. Gewoon een bon laten maken van één of andere fiets van 750 euro. Kun je weer leuk shoppen..
Do not CROSS the road!

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 08 nov 2011 21:00

Dat ligt aan de werkgever, of zijn die regels overal het zelfde? Ik mag 750 euro besteden aan een nieuwe fiets eens in de drie jaar, en daarnaast een extra 82 euro elk jaar voor accessoires.
Maar die 750 euro moet dan ook echt aan een fiets worden uitgegeven. Valse bon lost uiteraard alle problemen op.

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 08 nov 2011 21:13

lunitic schreef:Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn werkgever maar dit was niet toegestaan/mogelijk. Het enige wat ik had kunnen doen was de betreffende winkel vragen of ze een "valse" bon konden maken waar de aanschaf van een fiets op stond.
Bij de FM waar ik mijn racefiets heb gekocht hebben ze ook een gewone Batavus van E 750,- op papier gezet. Misschien toch maar ff praten met die FM.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4452
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 nov 2011 22:06

joko schreef:
lunitic schreef:Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn werkgever maar dit was niet toegestaan/mogelijk. Het enige wat ik had kunnen doen was de betreffende winkel vragen of ze een "valse" bon konden maken waar de aanschaf van een fiets op stond.
Bij de FM waar ik mijn racefiets heb gekocht hebben ze ook een gewone Batavus van E 750,- op papier gezet. Misschien toch maar ff praten met die FM.
Griekse praktijken.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 nov 2011 22:18

Iemand ervaring als ZZP,er om gebruik te maken van de regeling?

eelcoz

eelcoz 08 nov 2011 22:52

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 08 nov 2011 23:24

eelcoz schreef:
kxlight schreef:
joko schreef:
Bij de FM waar ik mijn racefiets heb gekocht hebben ze ook een gewone Batavus van E 750,- op papier gezet. Misschien toch maar ff praten met die FM.
Griekse praktijken.
Inderdaad, iedereen loopt wel lekker te schelden op 'die Grieken', maar zelf zijn de meesten geen haar beter.
Nou, niet iedereen loopt wel 'lekker te schelden op die Grieken hoor. Persoonlijk laat ik liever bejaarde mensen struikelen, het liefst ook nog van een verhoogd oppervlak ofzo. Dat doet, in tegenstelling tot 'het lekker schelden op die Grieken', namelijk niet iedereen....
Maar goed, dat weet ik ook weer niet zo heel zeker, het is natuurlijk gemakkelijk om voor een ander te spreken.

En ja, ik ben het evenbeeld van de gemiddelde Griek, mensen blijven dat maar tegen mij zeggen, tsss.

Heb hier trouwens nog twee kaartjes voor een Pauselijke audiëntie voor jou, eelcoz. Kun je lekker gaan uitmaken wie van jullie twee nou Roomser is....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Volpi
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 aug 2011 18:49

Gebruikersavatar Volpi 09 nov 2011 00:11

:lol:

persoonlijk zou ik geen Tiagra groep gaan vervangen voor een 105 o.i.d.. Denk dat je meer waar voor je geld hebt als je je huidige fiets verkoopt, en een nieuwe / andere fiets aanschaft met daarop een groep die je graag wil hebben. Een Tiagra groepset van enkele jaren oud brengt denk niet meer op dan een knaak en een bos wortelen, om het maar eens zo uit te drukken.

Bijkomend voordeel van een nieuwe fiets is dat je gewoon van het fietsplan gebruik kan maken, en je het hele "Griekse drama" achterwege kan laten. ;)

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 09 nov 2011 08:01

Volpi, ik verwacht inderdaad ook niet dat een Tiagra-groep veel op zou leveren, maar hoopte toch wel iets tussen E 60,- en E 100,-.
Ik denk ook dat je gelijk hebt dat ik (iets) meer waar voor mijn geld heb als ik een nieuwe fiets koop, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en mijn huidige fiets als ik E 750,- tot mijn beschikking heb en misschien zo'n E 300,- voor mijn huidige fiets kan krijgen bij verkoop? Ik wil er nl. het liefst geen geld of weinig geld bij leggen. Dan praat je dus over ongeveer E 1100,-. Ik denk dat je dan toch ook gauw op een aluminium racer uitkomt met 105 of misschien Ultegra. En dan heb je, denk ik, een vrij standaard fiets. En die heb ik nu ook. Vandaar mijn twee opties in mijn eerste post.

Een andere fiets is eigenlijk geen optie, ik heb framemaat 44 en die vind je niet zo snel. Bovendien weet ik niet of je een tweedehandse fiets via het fietsplan kunt kopen.
Daarom mijn vraag of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4452
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 09 nov 2011 08:16

joko schreef:Daarom mijn vraag of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen.
als jij op een groep minimaal drie keer per week naar je werk kunt fietsen, dan lijkt me dat geen probleem... :mrgreen:

Plaats reactie