Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf nieuwe groep via fietsplan

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 09 nov 2011 08:17

Volgens mij is je vraag al eerder beantwoord. Op de factuur die je gaat gebruiken om die 750 euro terug te krijgen zal een fiets moeten staan. Tevens:
Leverancier met Kamer van Koophandelnummer.
Leverancier met omzetbelastingnummer.
Factuur moet op naam van werknemer staan.
Factuur moet voorzien zijn van een aanschafdatum.

Een 2e handsfiets is ook een fiets, een nieuwe groep is geen fiets.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 09 nov 2011 08:38

kxlight schreef:
joko schreef:Daarom mijn vraag of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen.
als jij op een groep minimaal drie keer per week naar je werk kunt fietsen, dan lijkt me dat geen probleem... :mrgreen:
Gheghe :D

Ik bedoelde eigenlijk ook: ''Daarom mijn vraag in mijn eerste post of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen."
En het klopt idd, tinoh. Die vraag was al beantwoord. Het kan dus niet, tenzij..... ;)

Bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 nov 2011 13:37

Of een 2e hands fiets aanschaffen bij de FM (lees: barrel van 25 euro) met nieuwe groep erop met totaalprijs van 750 euro. Dan is er geen sprake van een valse factuur en heb je toch je groep.

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 09 nov 2011 13:58

alpdhuez53:15 schreef:Of een 2e hands fiets aanschaffen bij de FM (lees: barrel van 25 euro) met nieuwe groep erop met totaalprijs van 750 euro. Dan is er geen sprake van een valse factuur en heb je toch je groep.
Briljant :D
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 09 nov 2011 14:27

Het enige dat dan nog vervalst is, is je verklaring dat je op de aangeschafte fiets tenminste de helft van de tijd naar je werk fietst.

Tenzij je dat natuurlijk op dat barrel doet, dan ben je helemaal legitiem.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 nov 2011 14:28

De groep door je fietsenmaker op de fiets laten zetten en je eigen fiets terug kopen met nieuwe groep er op. Heb je gewoon een fiets gekocht volgens de faktuur. En ja uiteraard moet je wel gewoon op die fiets naar het werk minimaal 3 keer per week.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 09 nov 2011 14:52

ophetkantje schreef:De groep door je fietsenmaker op de fiets laten zetten en je eigen fiets terug kopen met nieuwe groep er op. Heb je gewoon een fiets gekocht volgens de faktuur. En ja uiteraard moet je wel gewoon op die fiets naar het werk minimaal 3 keer per week.
Maar dat controleert toch niemand. Dat maakt de werkgever ook niet zoveel uit, dat gaat meer om de belastingdienst. En die controleren dat echt niet hoor. En als ze dat wel doen, was ik net de hele afgelopen week op die fiets, en net vandaag niet. Daar kunnen ze je echt niet op pakken.

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 09 nov 2011 15:00

Ik denk dat 80% de fiets niet voor woon/werk verkeer gebruikt.
Neemt niet weg dat iedereen gebruik maakt van fietsplan.
Ik zou dan gelijk de waardebonnen aanschaffen, kan je de komende 3 jaar een bon van 80 euro per jaar inleveren.

Al met al kom ik hier de meest fantastische oplossingen tegen, hiervoor mijn respect.
Naar de paus mag ik toch al niet meer (laat staan dat sinterklaas nog komt.)
op een waterfiets kom je ook vooruit

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 09 nov 2011 16:35

tosstheboss schreef:Ik denk dat 80% de fiets niet voor woon/werk verkeer gebruikt.
Neemt niet weg dat iedereen gebruik maakt van fietsplan.
Ik zou dan gelijk de waardebonnen aanschaffen, kan je de komende 3 jaar een bon van 80 euro per jaar inleveren.

Al met al kom ik hier de meest fantastische oplossingen tegen, hiervoor mijn respect.
Naar de paus mag ik toch al niet meer (laat staan dat sinterklaas nog komt.)
Is ook zo, je hebt de waardebonnen ook nog. Die had ik de vorige keer ook in één keer opgenomen. Dan kom je toch al op een kleine € 1000,- samen en als ik dan ook nog eens zo'n € 300,- voor mijn huidige fiets zou kunnen krijgen ben ik al bij optie 2 aangekomen. Hmmm :mrgreen:

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 09 nov 2011 18:14

Op de bonnen staat een jaartal, ik denk niet dat een FM die in een keer inneemt om er vervolgens twee 1 en 2 jaar te laten liggen. De enige mogelijkheid om ze in een keer in te leveren is om ze in het derde jaar uit te geven.

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 09 nov 2011 19:54

joko schreef:Volpi, ik verwacht inderdaad ook niet dat een Tiagra-groep veel op zou leveren, maar hoopte toch wel iets tussen E 60,- en E 100,-.
Ik denk ook dat je gelijk hebt dat ik (iets) meer waar voor mijn geld heb als ik een nieuwe fiets koop, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en mijn huidige fiets als ik E 750,- tot mijn beschikking heb en misschien zo'n E 300,- voor mijn huidige fiets kan krijgen bij verkoop? Ik wil er nl. het liefst geen geld of weinig geld bij leggen. Dan praat je dus over ongeveer E 1100,-. Ik denk dat je dan toch ook gauw op een aluminium racer uitkomt met 105 of misschien Ultegra. En dan heb je, denk ik, een vrij standaard fiets. En die heb ik nu ook. Vandaar mijn twee opties in mijn eerste post.

Een andere fiets is eigenlijk geen optie, ik heb framemaat 44 en die vind je niet zo snel. Bovendien weet ik niet of je een tweedehandse fiets via het fietsplan kunt kopen.
Daarom mijn vraag of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen.
Jij weet toch wel dat je die 749 euro niet volledig terug krijgt hoop ik, anders staat je nog een verrassing te wachten??

Ikzelf heb de bon van mijn Bianchi ingediend en krijg ongeveer 400 euro terug, 314 van die 749 en 82 euro aan accessoires!

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 09 nov 2011 20:07

RRon schreef:
joko schreef:Volpi, ik verwacht inderdaad ook niet dat een Tiagra-groep veel op zou leveren, maar hoopte toch wel iets tussen E 60,- en E 100,-.
Ik denk ook dat je gelijk hebt dat ik (iets) meer waar voor mijn geld heb als ik een nieuwe fiets koop, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en mijn huidige fiets als ik E 750,- tot mijn beschikking heb en misschien zo'n E 300,- voor mijn huidige fiets kan krijgen bij verkoop? Ik wil er nl. het liefst geen geld of weinig geld bij leggen. Dan praat je dus over ongeveer E 1100,-. Ik denk dat je dan toch ook gauw op een aluminium racer uitkomt met 105 of misschien Ultegra. En dan heb je, denk ik, een vrij standaard fiets. En die heb ik nu ook. Vandaar mijn twee opties in mijn eerste post.

Een andere fiets is eigenlijk geen optie, ik heb framemaat 44 en die vind je niet zo snel. Bovendien weet ik niet of je een tweedehandse fiets via het fietsplan kunt kopen.
Daarom mijn vraag of je een groep middels het fietsplan kunt aanschaffen.
Jij weet toch wel dat je die 749 euro niet volledig terug krijgt hoop ik, anders staat je nog een verrassing te wachten??

Ikzelf heb de bon van mijn Bianchi ingediend en krijg ongeveer 400 euro terug, 314 van die 749 en 82 euro aan accessoires!
Klopt RRon, ben daar van op de hoogte hoor. Misschien allemaal iets moeilijker geformuleerd. Volgens mij wordt er drie jaar lang maandelijks zo'n € 20,- ofzo ingehouden op mijn brutosalaris. Dat verneem ik dus eigenlijk niet. Ik bedoelde meer dat ik er zelf geen extra geld bij wil leggen, want dat verneem ik namelijk wel. :?

Plaats reactie