Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

KETTLER World Tours 2.0

jkniep
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:14
Locatie: Utrecht

jkniep 25 aug 2014 23:17

Hallo,

Ik wil voor de winter een hometrainer/ergometer aanschaffen. Op deze manier kan ik thuis toch trainen op een goede manier. Ik denk aan een Kettler omdat ik hier goede ervaring mee heb en deze vaak langer meegaat.

Nu lees ik veel over de World Tours software. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit de moeite? Het lijkt mij dat dit mij enorm kan stimuleren om tijdens de maanden november tot en met februari binnen toch uren te kunnen maken en hard te trainen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik ben benieuwd aangezien een degelijke hometrainer plus de software toch alweer snel zo 1.000,- euro gaat kosten....
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

Grasshopper12
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2014 00:01

Grasshopper12 24 okt 2014 00:22

Ik train al jaren op een Kettler met World Tours 2.0 met veel plezier en geen problemen. Software is goed en stabiel en Kettler heeft sinds kort ook een aardige videocollectie beschikbaar. Alle mogelijke opties zijn in de software ingebouwd. Online tegen elkaar racen is ook gratis dit in tegenstelling tot Tacx waar je een abonnement moet afsluiten voor online racing en google earth. Ik heb jarenlang een Tacx gebruikt waaronder een genius maar die kan wat mij betreft niet tippen aan de racer. Belangrijkste pro's: bijna geruisloos in vergelijking met een tacx, stabiel frame ook voor sprints, natuurlijker rijden door het vliegwiel. Bij de Tacx reed ik bijna nooit een berg op omdat het boven de 7% niet meer fijn rijdt. Op de racer is dit geen probleem. Verder geen last van wielslip en slijtage . Cons: redelijk groot apparaat, wat hogere prijs. Ik denk trouwens dat het qua prijs niet zoveel uitmaakt als je de overige kosten meeneemt zoals slijtage abonnementen etc.

adderoos
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2012 08:50
Locatie: Gorinchem

adderoos 24 okt 2014 08:59

Hoi jkniep,

Ik train ook al een paar jaar met een Kettler in combinatie met World Tours en het bevalt me uitstekend.
Naast het fietsen tegen anderen via internet, zet ik ook mijn eigen fietstochten in World Tours.
Zo fiets je nog een keer de tocht of klim, beleef je nog een keer die zware klim ;-)

Snel kopen en trainen maar.

Ad

Plaats reactie