Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon CF Speedmax HELP Grote tijdritfiets

Doppertje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:51

Doppertje 25 aug 2014 17:23

:oops: Hallo lezer,

Ik zit met het volgende op dit moment en ik zou graag jullie advies willen.

Ik ben op 11-2-2014 bij een fietste winkel geweest die Stevens en Cervelo fietsen verkopen de verkoper vertelde mij dat ik in principe op beide fietsen zou kunnen passen. Ik vond de Stevens super Troffeo het mooist en de prijs beviel mij ook enorm goed! Helaas duurde het behoorlijk lang voordat die fiets binnen kwam na 2 maanden was er weer vertraging opgelopen en ik had contact opgenomen met de winkel. Om mij tegemoed te komen hebben ze mij een leenfiets uitgeleend (een stevens troffeo). Ik fiets daar nu al een hele tijd op en eigenlijk bevalt die ook wel maar ik vind hem absoluut niet mooi. Toen mijn Super troffeo eindelijk binnenkwam (15-8-2014). Had ik een half jaar gewacht en ik was er vanuit gegaan dat het allemaal goed zou komen. Ik kon de fietst afgelopen vrijdag op halen maar helaas! Het paste niet tot groot verdriet :D. Inmiddels zijn zij van de winkel bezig met plan B. Ik wacht nu rustig af op bericht van hun en ik hoop dat het toch goed gaat komen.
Nu ben ik voor mijzelf ook rustig wat om mij heen gaan kijken naar andere fietsen die mogelijk zijn. Zo heb ik vandaag met een Canyon medewerker gebeld en die vertelde mij dat de Canyon CF Speedmax een twijfelachtige optie zou zijn.

Nu is mijn vraag aan jullie of er iemand is met een Canyon CF Speedmax of Stevens Super Troffeo die weet of dat gaat passen!
Ik zal toch vast niet de enigste zijn die zo lang is en fietst!
Ik ben 2.04 en mijn binnenbeenlengte is 1.03!

Alvast enorm bedankt voor de vele tips die ik hopelijk ga krijgen :D :D :D
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2014 19:38

Je lengte is een probleem voor tijdritfietsen. Wat is het probleem met de Stevens? Zadelpen niet lang genoeg? Die kan je namelijk laten verlengen voor vrij schappelijk bedrag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 25 aug 2014 19:49

Ik denk dat beide niet gaat werken. De Canyon is te laag en de Stevens is zowel te kort als te laag.
Maar als ze daar ook Cervelo hebben zou je de 61cm P2 / P3 kunnen proberen, die komt qua maatvoering heel dicht bij je leenfiets. (maar die vind je vast ook niet mooi ;) )

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 27 aug 2014 10:15

Je zou ook kunnen kijken naar een Argon18. Ik heb zelf een binnenbeenlengte van 102 cm (1,97 lengte) en pas prima op mijn E112.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 27 aug 2014 15:32

@frenkie
dan ben ik benieuwd wat jouw zadelhoogte is, aangezien volgens de geometrietabel de Argon 18 E112 tot max 86 cm gaat. Dat lijkt mij niet genoeg als je zulke lange benen hebt..(?)

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 27 aug 2014 15:44

Mijn zadelhoogte is 89 cm, met 175 mm cranks
De hoogst instelbare zadelhoogte is +/- 94 cm

zie pagina 5 van de sizing guide: http://www.argon18bike.com/documents/pd ... 011_v2.pdf
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 aug 2014 15:47

Ik vind die Supertroffeo wel erg veel lijken op een Chinese FM086. Misschien is er van de Troffeo ook een Chinese variant die je in ieder geval naar eigen smaak kunt laten spuiten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 27 aug 2014 16:22

Aha, da's de 2011 versie maar de laatste versie (2013) van de site geeft max 86 aan..

http://www.argon18bike.com/documents/pd ... 013_v1.pdf

Doppertje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:51

Doppertje 27 aug 2014 16:28

Bedankt voor de vele reactie's!

Ik heb inderdaad gekeken naar de argon 18 112 en ook die hou ik zeker in mijn achterhoofd! Waar ik nu heel erg benieuwd naar ben is of jullie denken of ik op de canyon ga passen? Ik weet dat je een zadelpen kan laten verlengen maar ik heb ook begrepen dat je dan ook een verkeerde houding kan gaan krijgen.( corrigeer me als ik fout ben!)
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 27 aug 2014 16:58

roos69 schreef:Aha, da's de 2011 versie maar de laatste versie (2013) van de site geeft max 86 aan..

http://www.argon18bike.com/documents/pd ... 013_v1.pdf
"This chart indicates recommended values"

Dat heeft dan toch met "recommended size" te maken, ik rijd namelijk met een 2013 model en heb echt nog een aantal cm marge op 89cm zadelhoogte
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 27 aug 2014 17:06

Doppertje schreef:Bedankt voor de vele reactie's!

Ik heb inderdaad gekeken naar de argon 18 112 en ook die hou ik zeker in mijn achterhoofd! Waar ik nu heel erg benieuwd naar ben is of jullie denken of ik op de canyon ga passen? Ik weet dat je een zadelpen kan laten verlengen maar ik heb ook begrepen dat je dan ook een verkeerde houding kan gaan krijgen.( corrigeer me als ik fout ben!)
Speedmax CF wordt geleverd in 2 varianten, ik kan me voorstellen dat je op de TT- variant wellicht een erg grote drop krijgt (hoogte verschil zadel/armpads). Ik weet niet in hoeverre en shims onder de armpads kunnen worden gemonteerd, dit zul je echt bij Canyon moeten zien te achterhalen.

Een optie is om voor de triathlon variant te gaan, welke een hogere voorbouw heeft, maar dit model heeft volgens mij geen officiële UCI certificering en dat kan een probleem zijn indien je op hoog niveau aan wedstrijden deel wil nemen. Bij de gemiddelde clubwedstrijdjes zal dit echter doorgaans geen probleem zijn.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie