Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets

Braveheart77
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2014 09:33

Braveheart77 24 apr 2014 09:38

Ik rij nu een jaar of 5 op een trek 1.9. Het wordt tijd voor een andere fiets :)
Mijn budget is tussen de 3000 en 3500 euro. Er is echter zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De groep moet in ieder geval Ultegra 11sp zijn met bergcassette 11-32. Ik heb ns gekeken naar Sensa, Rose, als nieuwe modellen. Maar zie bij Vos fietsen ook mooie 2013 modellen staan van merken als Pinanrello en Colnago. Wat zouden jullie doen?

gr bas

spaakiespaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mar 2014 18:58

spaakiespaak 24 apr 2014 13:43

Probeer wat specifieker te zijn, waar ligt je voorkeur:
Sloping/klassiek frame
Europees(ita,dui)/Amerikaans
Carbon velgen inbegrepen
etc.

Er is een lichte wijziging m.b.t. Ultegra 2013 en 2014, dit kan effect hebben op de inruilwaarde.
DeRosa Merak (goede allrounder):
2013 model met nieuwe ultergra groep (zou wel de wielen vervangen):
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2914
2014 model:
http://www.wiggle.co.uk/nl/de-rosa-mera ... egra-2014/

Canyon AEROAD:
https://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3300

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 24 apr 2014 14:02

In die prijscategorie kan ik weinig interessante adviezen geven. Ben student (en mijn medefietsers ook), dus tot ca 500 had ik je verder kunnen helpen :D .

Ik heb echter nog wel een vraag, pure interesse, geen aanval of wat dan ook, maar hoe hard rij jij? Ik zal blader zelf ook wel eens fietsblaadjes of het internet door, en droom over fietsen van 3000 euro. Vervolgens doe ik even de reality check, en vind ik dat een fiets(prijs) ongeveer met mijn prestaties moet matchen. Ik zou dus niet op een fiets van 3k durven rijden, domweg omdat ik slechts met veel moeite 35 gemiddeld haal op een rondje van 40 kilometer.
Ben ook wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

spaakiespaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mar 2014 18:58

spaakiespaak 24 apr 2014 15:05

RMB schreef:In die prijscategorie kan ik weinig interessante adviezen geven. Ben student (en mijn medefietsers ook), dus tot ca 500 had ik je verder kunnen helpen :D .

Ik heb echter nog wel een vraag, pure interesse, geen aanval of wat dan ook, maar hoe hard rij jij? Ik zal blader zelf ook wel eens fietsblaadjes of het internet door, en droom over fietsen van 3000 euro. Vervolgens doe ik even de reality check, en vind ik dat een fiets(prijs) ongeveer met mijn prestaties moet matchen. Ik zou dus niet op een fiets van 3k durven rijden, domweg omdat ik slechts met veel moeite 35 gemiddeld haal op een rondje van 40 kilometer.
Ben ook wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
In feite zijn het ook de benen die het moeten doen.
Een duurdere fiets geeft net wat meer moraal, een trotsgevoel, een gevoel van dat je het voor elkaar hebt.
Waarom een BMW M3 kopen als in het Nederlandse verkeer een BMW 316i ook volstaat?

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 24 apr 2014 15:11

RMB schreef:In die prijscategorie kan ik weinig interessante adviezen geven. Ben student (en mijn medefietsers ook), dus tot ca 500 had ik je verder kunnen helpen :D .

Ik heb echter nog wel een vraag, pure interesse, geen aanval of wat dan ook, maar hoe hard rij jij? Ik zal blader zelf ook wel eens fietsblaadjes of het internet door, en droom over fietsen van 3000 euro. Vervolgens doe ik even de reality check, en vind ik dat een fiets(prijs) ongeveer met mijn prestaties moet matchen. Ik zou dus niet op een fiets van 3k durven rijden, domweg omdat ik slechts met veel moeite 35 gemiddeld haal op een rondje van 40 kilometer.
Ben ook wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Grote lariekoek als je het aan mij vraagt. Ik fiets voor mijn plezier en mijn gezondheid. En iedere keer weer wordt ik vrolijk als ik op mijn fiets stap van 3000 euro en ik heb nog nooit 35 gemiddeld gereden.... en ga dat waarschijnlijk ook nooit halen... is best hard toch?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 apr 2014 15:44

+1 voor rielplayer
RMB, vooral goed doorstuderen, dan heb je later dat dilemma niet meer en koop je gewoon wat je mooi vindt.
Rationaliseren moet je vooral niet op dit forum doen. :D

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 apr 2014 15:48

spaakiespaak schreef:2013 model met nieuwe ultergra groep (zou wel de wielen vervangen):
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2914
2014 model:
http://www.wiggle.co.uk/nl/de-rosa-mera ... egra-2014/
Die van Salden is het 2011 model en die van Wiggle is het 2012-2013 model. In 2014 zit de Merak niet meer in het assortiment van DeRosa.
Op deze site kun je van de laatste 7 jaar het programma vinden.

On-topic; ik zou eerst eens gaan surfen en blaadjes lezen, winkels bezoeken, tijdens toertochten goed om je heen kijken en dan kijken waar je voorkeur naar uit gaat. Daarna kun je naar de geometrie etc gaan kijken en samen met het budget kiezen wat het best bij je past.
RMB schreef: Vervolgens doe ik even de reality check, en vind ik dat een fiets(prijs) ongeveer met mijn prestaties moet matchen.
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, het kan toch ook gewoon leuk of mooi zijn om een gave fiets te hebben? Ik heb echt niet de illusie dat ik op mijn huidige fiets veel beter rij dan mijn vorige, of die daarvoor, of die daarvoor, of... maar deze vind ik gewoon mooi en ik heb het geld er voor over.

Braveheart77
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2014 09:33

Braveheart77 24 apr 2014 15:49

Bedankt voor jullie reacties,

ik zoek wel iets europees met sloping frame en carbon velgen staan hoog op het lijstje.
De canyon uit het voorbeeld van spaakiespaak is erg mooi moet ik zeggen.
Ik had zelf al ns gekeken naar de Pinarello Paris op deze site: http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... Itemid=87
@RMB, Nee ik heb helaas niet de benen van een prof en zal dat ook nooit bereiken. Ik heb doelstellingen maar zal nooit 35 gemiddeld halen. Maar ik vind materiaal belangrijk en heb er veel plezier van. Het is een hobby zullen we maar zeggen. En tja er zullen genoeg mensen met een goedkopere fiets me inhalen. Maakt me niets uit, als we maar allemaal plezier hebben in het fietsen.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 24 apr 2014 16:16

@all
Bedankt voor de reacties. Af en toe bekruipt me op dit forum wel eens het gevoel dat iedereen allesverwoestend hard kan fietsen, en daar het bijpassende materiaal voor nodig heeft, maar dat blijkt wat genuanceerder te liggen :P
Ik sluit overigens helemaal niet uit dat ik ooit ook veel geld aan een fiets uit ga geven, want dat men/ik daar plezier aan kan beleven lijkt me zeer zeker waar:)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

spaakiespaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mar 2014 18:58

spaakiespaak 24 apr 2014 16:43

RMB schreef:@all
Bedankt voor de reacties. Af en toe bekruipt me op dit forum wel eens het gevoel dat iedereen allesverwoestend hard kan fietsen, en daar het bijpassende materiaal voor nodig heeft, maar dat blijkt wat genuanceerder te liggen :P
Ik sluit overigens helemaal niet uit dat ik ooit ook veel geld aan een fiets uit ga geven, want dat men/ik daar plezier aan kan beleven lijkt me zeer zeker waar:)
Niet ieder forumlid is een wedstrijdrijder, wel hebben de meeste forumleden een voorliefde voor flitsend, degelijk en nieuw fietsmateriaal welke tegelijk ook nog gesoigneerd oogt.

Maar laat je niet alleszins beïnvloeden door materiaal, ben begonnen op een Batavus professional (fiets van €150) en ging daarmee harder vooruit als de carbon fiets waar ik deze dagen op rijdt.

Afstelling en een paar goed rollende wielen is belangrijker als het aankoopbedrag.(de batavus kwam met een paar wielen waar de lagers haast vastzaten, spin aan het wiel stopte na 5 sec, had een nieuw wielset met industrielagers stopte na een halve minuut nog niet).

Als je eenmaal die full carbon fiets bezit, kijk je er lachend op terug. En ben je weer stiekem jaloers op diegene die onbezonnen net begint met fietsen en alle plezier erin beleeft.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 24 apr 2014 17:33

spaakiespaak schreef:Als je eenmaal die full carbon fiets bezit
Vraag me af wat ik leuker vind, iedere 3 jaar een nieuwe fiets van 1500,- of iedere 6 jaar een van 3000,-.
Oprecht geen idee...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 apr 2014 19:30

Iedere 2 jaar een fiets van E6000,-......... :D

Plaats reactie