Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nek- en rugklachten op Red Bull Pro-SL 3000

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 03 mei 2016 07:31

lupo schreef:Uiteindelijk besloten een '39x11' bikefit te laten doen bij Velometric in Barneveld.

Uit de lichaamsmeting kwamen de volgende gegevens gerold:

stack: 590
reach: 387
crankstel lengte: 175
stuurpen: 110
etc.

Al met al bijna perfect overeen te brengen met de Canyon Endurace CF 7.0 SL maat L (stack: 590, reach 380, crankstel 175, stuurpen 110 etc.). Ik denk dus dat ik een potentiële opvolger hebben gevonden.
en zeggen ze dan ook nog waar zadel en stuur moeten komen ?

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 03 mei 2016 07:39

IWC schreef:
lupo schreef:Uiteindelijk besloten een '39x11' bikefit te laten doen bij Velometric in Barneveld.

Uit de lichaamsmeting kwamen de volgende gegevens gerold:

stack: 590
reach: 387
crankstel lengte: 175
stuurpen: 110
etc.

Al met al bijna perfect overeen te brengen met de Canyon Endurace CF 7.0 SL maat L (stack: 590, reach 380, crankstel 175, stuurpen 110 etc.). Ik denk dus dat ik een potentiële opvolger hebben gevonden.
en zeggen ze dan ook nog waar zadel en stuur moeten komen ?
Ja ik heb een afbeelding van een fiets (zijaanzicht) met mijn 'ideale' fietsmaten. Dus ook afstand zadel, stuur etc. Als jullie er wat over kunnen zeggen wil ik hem wel in zijn geheel uploaden. Ik had de belangrijkste maten er even uitgehaald (stack en reach).

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 03 mei 2016 07:53

lupo schreef:
IWC schreef:
lupo schreef:Uiteindelijk besloten een '39x11' bikefit te laten doen bij Velometric in Barneveld.

Uit de lichaamsmeting kwamen de volgende gegevens gerold:

stack: 590
reach: 387
crankstel lengte: 175
stuurpen: 110
etc.

Al met al bijna perfect overeen te brengen met de Canyon Endurace CF 7.0 SL maat L (stack: 590, reach 380, crankstel 175, stuurpen 110 etc.). Ik denk dus dat ik een potentiële opvolger hebben gevonden.
en zeggen ze dan ook nog waar zadel en stuur moeten komen ?
Ja ik heb een afbeelding van een fiets (zijaanzicht) met mijn 'ideale' fietsmaten. Dus ook afstand zadel, stuur etc. Als jullie er wat over kunnen zeggen wil ik hem wel in zijn geheel uploaden. Ik had de belangrijkste maten er even uitgehaald (stack en reach).
ben wel benieuwd en we kunnen weer wat leren

overigens; wat is de zadelhoogte zoals ingesteld op de Foto ?

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 03 mei 2016 13:07

Hierbij een link naar mijn uitslag van de bikefit:

http://static.tweakers.net/ext/f/TayfVH ... x/full.jpg

@ IWC: de zadelhoogte destijds heb ik niet gemeten (het gaat om 2009). Ik heb toen wel een meting gehad bij het bestellen van de fiets bij Rose, dus ik verwacht ~79cm. Daar staat mijn fiets nu ook op ingesteld namelijk. Wel wat gesleuteld tussendoor.

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 03 mei 2016 16:12

lupo schreef:Hierbij een link naar mijn uitslag van de bikefit:

http://static.tweakers.net/ext/f/TayfVH ... x/full.jpg

@ IWC: de zadelhoogte destijds heb ik niet gemeten (het gaat om 2009). Ik heb toen wel een meting gehad bij het bestellen van de fiets bij Rose, dus ik verwacht ~79cm. Daar staat mijn fiets nu ook op ingesteld namelijk. Wel wat gesleuteld tussendoor.
geen wonder dat de bulls niet paste

de drop in de bikefit is 49 mm, die op de Foto schat ik op het dubbele

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 03 mei 2016 17:12

Op foto 1 krijg je die indruk, op foto 2 (waar een beter zijaanzicht is) lijkt het me zo'n 5 cm. Maar "meten is weten", TS kan dit evt controleren.
Zadelhoogte van meer dan 79 cm (met ook nog eens 175 mm cranks) voor BBL van 88 lijkt me vrij veel.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 03 mei 2016 23:51

IWC schreef:
lupo schreef:Hierbij een link naar mijn uitslag van de bikefit:

http://static.tweakers.net/ext/f/TayfVH ... x/full.jpg

@ IWC: de zadelhoogte destijds heb ik niet gemeten (het gaat om 2009). Ik heb toen wel een meting gehad bij het bestellen van de fiets bij Rose, dus ik verwacht ~79cm. Daar staat mijn fiets nu ook op ingesteld namelijk. Wel wat gesleuteld tussendoor.
geen wonder dat de bulls niet paste

de drop in de bikefit is 49 mm, die op de Foto schat ik op het dubbele
De Cube (tweede foto) was een huurfiets op Mallorca in 2014. De eerste foto is mijn eigen Red Bull Pro SL 3000

Ik zal morgen de drop van mijn huidige fiets eens meten.

Ook de maten 1.80 en 88 BBL zijn eigen metingen. Bij de bikefit was totale lengte 1.81,4 en BBL niet gehoord. Ik heb daar al over gemaild of ik die gegevens ook kan krijgen. Lijkt me wel zo fijn.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 mei 2016 00:12

Ik heb mij in 2013 laten opmeten bij Velometric en daarmee goede ervaringen opgedaan.
"broertje" Kelderman heeft mij toen op basis van de meting voor een aantal fietsen de juiste maat aangeraden. Wat dat betreft geen moeite teveel voor een meting van EUR 50,-

Met de tekening heb ik daarna nog eens 2x de maat voor een andere fiets bepaald, die na aanschaf ook zeer nauwkeurig afgesteld konden worden adv. de tekening. Uiteindelijk zal je toch nog wat bijstellen (millimeter werk).

Ik heb destijds ervoor gekozen (ivm oude rugklachten) om eerst een neutrale meting te laten doen, om niet afhankelijk te zijn van metingen door diverse FM's.
Niet zeggend dat die niet goed meten, maar wilde met de meetresultaten zelf een keuze kunnen maken, uit verschillende fietsen bij verschillende aanbieders.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 04 mei 2016 10:29

Hier dezelfde ervaring. Het was inderdaad Martin Kelderman, broer van Wilco Kelderman, die de meting deed.

Zijn er nog mensen die op basis van mijn meting tips kunnen geven voor een geschikt frame?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2016 11:14

Terug van een paar dagen weg dus nu wat meer tijd ;)

Die stack van 590 mag je met een flinke korrel zout nemen want je hebt dan alsnog meer dan 8cm headset + spacers nodig om de beoogde drop te realiseren :? .

Het mag dan de broer van Wilco zijn, het is nog geen goede bikefitting.

Je hebt minimaal 61cm stack nodig wil je het een beetje normaal kunnen realiseren zonder omgekeerde stuurpen. De Trek Domane of de Merida Ride passen dan het beste.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 mei 2016 11:53

Als ik het zo zie is het gewoon een statische meting via Bikefitting.com.
Dit heeft zo'n beetje elke goede fietsenmaker wel staan. Gewoon de lichaamsmaten opnemen en invoeren
in het computerprogramma. Naar mijn bescheiden mening is €50 te veel geld voor zo'n meting.
En ongeacht wie de meting uitvoert zal er vrijwel altijd dezelfde maten uitrollen.
Bij de meeste fietsenmakers kost zo'n meting €15 a €20, en in combinatie met aankoop van een fiets is het kosteloos.
Daarbij denk ik dat er weinig mensen op hun fiets zitten, 100% zoals volgens de aangegeven waardes van bikefitting.com.
Leuk voor een maatbepaling van een fiets, maar verder in mijn ogen volledig nutteloos. In de realiteit is het zelfs zo dat instellingen van een dynamische fietsmeting achteraf nog kleine correcties meekrijgen omdat het gewoonweg niet goed bevalt zoals de fietsmeting aangeeft.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 04 mei 2016 11:54

Ernie C. schreef:Terug van een paar dagen weg dus nu wat meer tijd ;)

Die stack van 590 mag je met een flinke korrel zout nemen want je hebt dan alsnog meer dan 8cm headset + spacers nodig om de beoogde drop te realiseren :? .

Het mag dan de broer van Wilco zijn, het is nog geen goede bikefitting.

Je hebt minimaal 61cm stack nodig wil je het een beetje normaal kunnen realiseren zonder omgekeerde stuurpen. De Trek Domane of de Merida Ride passen dan het beste.
Dus ik had ergens anders een bikefitting moeten laten doen? Ik ben juist daar naar toe gegaan door tips hier op het forum (niet in dit topic).

@ G.B. Lux Dream: dank voor de informatie.

Plaats reactie