Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Gasten ..tellen die ook mee als lezer, bij topics

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 27 jun 2016 14:50

Mijn vraag is zoals de titel luidt.

Kortom als een topic bv 100 keer wordt bekeken zijn dat dan alleen de ingelogde leden of zitten daar ook de gasten bij?

Ik vroeg me dat af hoe dat nu zit.

PS als schrijver van een bijdrage hou ik er wel in mijn achterhoofd rekening mee, dat velen dit forum als informatiebron zien.Als ze dan googelen op een woord/zin ....dan kan het heel goed zijn dat ze dan via google naar een onderwerp/topic worden verwezen.

Ik zie (tot mijn eigen verbazing) bij het intypen van een zoekopdracht bij google........in een enkel geval ........mijn eigen (oude)bijdrages hier op het forum.

Dus als je schrijft op het forum...dan hebben daar ook de gasten weer wat aan die hier lezen of via google hier komen.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 27 jun 2016 15:16

De waarde die bij 'bekeken' staat, is de optelsom van zowel gasten als ingelogde leden.
We kunnen het forum wel zo aanpassen dat je alleen kunt meelezen als je lid bent, maar we hebben bewust gekozen het zo laagdrempelig mogelijk te houden. Fijn dus dat je er rekening mee houdt als je schrijft :like:
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 jun 2016 16:35

offtopic: we zitten wel bijna aan de 40.000 geregistreerde leden!

daarnaast valt het me altijd op dat de indexering in google van het forum heel goed is, met best veel zoektermen (fietsgerelateerd) kom je op het forum terecht (terecht)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 27 jun 2016 17:28

Ja mooi ...ik had al sterk het vermoeden dat als je als gast aanklikt/leest...je meegeteld werd.


Ik durf wel met 99% zekerheid te zeggen .Dat ontzettend veel fietsliefhebbers(van vooral racefietsen en MTB en ook snelle hybride) hier veel info weghalen, waar ze goed mee uit de voeten kunnen.Wat ze veel geld bespaard, zinvolle tips opleverd en veel goede adviezen van de kenners...die ontzettend veel weten. Alles wat ik nu weet van racefietsen heb ik hier vandaan.En wat ik nu weet...dat is al aardig wat meer,dan de gemiddelde fietser.Al is het een fractie van de echte kenners.Maar meer dan genoeg om af en toe anderen ..eenvoudig te adviseren.

Ja en google verwijst inderdaad goed naar dit forum als je fietsgerelateerde vragen hebt.

En jullie bedankt voor je persoonlijke inzet.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 27 jun 2016 17:44

monsieurpinot schreef:offtopic: we zitten wel bijna aan de 40.000 geregistreerde leden
Helaas zitten daarbij ook de vele duizenden accounts die tijdens de grote spam aanval van een paar jaar geleden gegenereerd zijn. Interessant zou zijn om het aantal actieve accounts te kunnen zien.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 jun 2016 18:02

mackersv2.0 schreef:Interessant zou zijn om het aantal actieve accounts te kunnen zien.
Een vuistregel die ik altijd gebruik is de 10-10-10 regel.

Met 40.000 accounts heb je op basis van deze vuistregel:

- 4.000 leden die het forum regelmatig bezoeken en af en toe een reactie plaatsen
- 400 leden die actief meedoen op het forum met reacties en nieuwe topics
- 40 leden die de vaste kern vormen van dit forum
De laatste deelnemers zijn zeer actieve leden die vaak ook buiten het forum om bij off line activiteiten betrokken zijn die verband houden met het forum.

Ga je in de database selecteren op laats bezocht dan zie je waarschijnlijk dat 36.000 accounts het afgelopen jaar niet meer hebben ingelogd.

Mijn ervaring is dat deze 10-10-10 vuistregel redelijk klopt met wat mensen in de praktijk ervaren.
Vooral onderwerpen die voor discussie blijven zorgen blijft de levendigheid erin.
In ons geval, elk seizoen nieuwe modellen, nieuwe technieken, grote koersen die zorgen voor discussie enz enz.
Bij gehypete onderwerpen zie je vaak dat een forum binnen 1 a 2 jaar enorm groeit en zodra de hype voorbij is er een klein clubje hardcore leden overblijft.


En zoals al gezegd, langzaam wordt het forum ook een enorme vraagbaak waar ook veel bezoekers antwoorden vinden. Dat laatste is leuk voor de beheerder die hier inkomsten uit kan halen.

Hier laten vrijwel alle forumeigenaren beheerders een gouden kans liggen omdat ze het vaal zien als bijzaak. :shock:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 jun 2016 23:36

zat pas voor de grap eens even te kijken, er zijn 61 gebruikers met >2500 posts, waarvan echt nog een groot deel actief is op dit moment: http://www.fiets.nl/forum/memberlist.ph ... searchuser

daarnaast hebben we 21320 users met minimaal 1 post: http://www.fiets.nl/forum/memberlist.ph ... searchuser

maar uiteindelijk zegt het aantal posts niet alles, aantal inloggen per user is ook interessant

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 jun 2016 23:54

mackersv2.0 schreef:
monsieurpinot schreef:offtopic: we zitten wel bijna aan de 40.000 geregistreerde leden
Helaas zitten daarbij ook de vele duizenden accounts die tijdens de grote spam aanval van een paar jaar geleden gegenereerd zijn. Interessant zou zijn om het aantal actieve accounts te kunnen zien.
ben wel benieuwd idd hoeveel fake accounts er zijn. maar werden met het verwijderen van de spamberichten niet ook de gebruikers gelijk verwijderd toen?

Plaats reactie