Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 27 aug 2016 08:40

het kan erger, als je in België lid bent van de VWB krijg je "Vlaamse Wielrijder & Biker" gratis in de bus. Dezelfde irritaties als het Fiets magazine + dat het nog eens een foeilelijke opmaak heeft en geregeld schrijffouten in staan. 't Is precies één groot amateuristisch reclameblad. Ik dacht dat dat dan maar normaal was omdat het een gratis magazine is, maar dat ding kan je ook gewoon in de winkel KOPEN, onvoorstelbaar.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 27 aug 2016 09:08

EmPeHa schreef:
Zorro schreef:
Keezx schreef:Kennelijk val je (nog ) in de doelgroep.......
Wat mij betreft zijn papieren blaadjes al tig jaar achterhaald door forums en websites waar ik af en toe nog wel eens wat interessants aantref.
Mee eens en wat ik ook al zei. Als blad zul je echt je stinkende best moeten doen en indien nodig de expertise binnenhalen als je die zelf niet hebt, om te concureren met alles wat er op o.a. Forums te lezen valt.
Voordeel (maar ook weer een nadeel) van forums/fora (mag allebei voor ik de taalpuristen over me heen krijg :D ) is dat je een diversiteit aan invalshoeken krijgt. Het nadeel daarvan is dat je zelf moet filteren welke invalshoeken er echt toe doen en waarde toevoegen en welke echt direct de kliko in kunnen.
Al met al iets meer moeite maar wel met een, in mijn optiek, beter resultaat gezien de diversiteit en selectieve filtering voor wat JIJ belangrijk vindt.
Daarom vind ik het ook jammer dat in het tijdschrift hier niks mee wordt gedaan. Je moet nog filteren en/of zelf gewoon uitproberen. Ik zou toch denken dat de doelgroep van het blad dezelfde vragen heeft. Bijvoorbeeld een binnenblad van 39t op je Shimano 6800 groep gebruiken. Of een 6800 VD gebruiken bij je 6700 shifters. Net dat beetje buiten de gebaande, veilige paden. Of een test van verschillende kettingen. Ook voor mensen die voor alles de fiets naar de fm brengen, kan dit toch interessant zijn, lijkt mij.
+++1000

En omdat ze dat soort dingen dus NIET doen zijn ze mij ook als abonnee kwijt geraakt (na meer dan 20 jaar)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 aug 2016 18:48

Gastheerg schreef:............... "we doen toch ons best".
Je best doen is niet relevant.
De juiste dingen doen is relevant.
.....................
Een beetje in de lijn van "ik probeer toch"
"Proberen" is niet genoeg, je moet iets "doen".

Mooi toch.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 aug 2016 10:54

xml schreef:het kan erger, als je in België lid bent van de VWB krijg je "Vlaamse Wielrijder & Biker" gratis in de bus.
Dat het erger kan is natuurlijk een slecht argument om zelf maar niet te verbeteren. Past al helemaal niet bij sport (dat is fietsen toch) en/of gezondheid (is fietsen ook).

Overigens ben ik het wel met je eens want het blad van de VWB is echt dramatisch. Ik ben jaren lid geweest omdat ik meer tochten in België rij dan in Nederland en dan is scan en go wel handig. Toen ik net lid was was ik bij de eerste nummers die ik ontving wel enthousiast omdat het dan iets nieuws is. Al snel was ik het echter zat.
Ik had met m'n laatste vakantie zowel van het VWB magazine bij me als een nummer van Fiets. Nummer van Fiets durfde ik aan het eind van de vakantie echt niet aan de buren te geven van de wijn vlekken en chips kruimels. VWB blad ging nieuw in de papierbak.

Dat neemt niet weg dat Fiets wel iets van dit blad kan leren want de propositie is een heel stuk scherper.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 aug 2016 11:10

Zo te lezen hanteer je vaak het begrip propositie in je werk, terwijl vermoedelijk 97 van de 100 Nederlanders die je vraagt wat propositie is het antwoord schuldig blijven (mijzelf incluis, ik ben vooral techneut).
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 aug 2016 11:53

Keezx schreef:Zo te lezen hanteer je vaak het begrip propositie in je werk, terwijl vermoedelijk 97 van de 100 Nederlanders die je vraagt wat propositie is het antwoord schuldig blijven (mijzelf incluis, ik ben vooral techneut).
Gelukkig hoef ik het in het dagelijks leven niet zo vaak te gebruiken, maar dat hoef ik ook niet met spaakspanningmeter wat door Google 20 keer minder vaak wordt gevonden ;)

Dit topic gaat over de mismatch tussen verwachting van lezers en hetgeen Fiets daadwerkelijk aanbiedt.
Niks meer en niks minder. Als je dat wilt oplossen moet je echt maar bij 1 ding beginnen ;)

Overigens zou ik mij echt zorgen maken als 97 op de 100 Nederlanders niet weten waar het dan over gaat..........................Dat zou pas echt zorgwekkend zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 aug 2016 12:32

Ik ben het maar zelden met Keezx eens, maar dit keer voor 100%. als we gaan mopperen over wat Fiets allemaal niet goed doet, dan had ik toch andere woorden gebruikt dan propositie.
Wie zegt dat Fiets niet aan de verwachtingen van de lezers voldoet? Fiets voldoet niet aan de verwachtingen van een aantal van de forumleden. Op zich niet zo vreemd. Nogal wat van de forumleden hebben best afwijkende voorkeuren. Dat maakt het forum interessant, maar of dat voor een blad ook interessant is??
En de opmerkingen van wat er wel in moet komen, daar zitten leuke suggesties bij, maar ik ben toch bang dat wanneer Fiets er een aantal over zou nemen, we over twee jaar weer opmerkingen hebben van: "die lange-afstandsfietsers, dat hebben we nu wel vaak genoeg gelezen", of "die cyclorijders, ik heb er echt niks mee".
Laten we wel zijn, je kunt het als magazine nooit voor iedereen goed doen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 aug 2016 13:01

Misschien omdat het blad niet duidelijk uitstraalt voor wie het gemaakt wordt? Waardoor je regelmatig ontevreden lezers en afhakers hebt? En als je daar dan iets aan wilt doen of advies over wilt geven, dan kom je toch al gauw op een nou niet bepaald moeilijk woord als propositie uit. En mocht je dat woord toevallig niet kennen en op hebben gezocht wat het betekent, dan heb je ook nog wat nieuws geleerd, wat wil je nog meer?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 aug 2016 13:09

In de context van deze discussie is propositie het correcte woord.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 aug 2016 16:22

Maar wel een lelijk woord en ook jargon.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 aug 2016 17:26

Hier nog een techneut :D

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 aug 2016 18:21

Jans schreef:Laten we wel zijn, je kunt het als magazine nooit voor iedereen goed doen.
PRECIES....................en JUIST DAAROM is een propositie zo belangrijk. Want als deze ok is kan je klagers neutraliseren door duidelijk te maken dat ze helemaal niet tot de doelgroep horen :mrgreen:
Jans schreef:Nogal wat van de forumleden hebben best afwijkende voorkeuren.
Dat is best zorgwekkend. Online activiteiten zouden toch in hoge mate synchroon moeten lopen met de fysieke producten (een goed tijdschrift heeft een hoge knuffelwaarde)

Deze discussie gaat op deze manier tot niks leiden want er lopen drie zaken door elkaar:
1) emotioneel support (of extreem tegen) voor FIETS (ze doen toch hun best, je kan niet iedereen tevreden stellen)
2) welke content wel en welke niet (is geen reisblad, wel MTB geen ultra cycling)
3) de strategische discussie (welke doelgroepen gaan we waar blij mee maken en willen ze dan ook betalen)

De eerste is volledig zinloos en levert alleen maar wat stemmingmakerij op. De tweede is erg leuk (en razend belangrijk) als de derde gedaan is.

Punt 3 zullen ze bij Fiets al of niet met de overkoepelde organisatie (evt aandeelhouder) moeten doen.
Bij 2 kunnen huidige lezers helpen, maar ook dit forum voor wie in het plaatje past. Kan echt heel leuk zijn als dat een beetje crea wordt opgepakt.
Punt 1 zakt dan vanzelf weg.......................

Het is crazy simpel want we schieten echt niet iemand naar de maan!

Plaats reactie