Alles over vakanties op én met de fiets

Bewijzerde route P-R?

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 18 feb 2017 20:26

Lijkt me inderdaad leuk om op een willekeurige dag, ergens in de zomer, keer naar Roubaix te rijden, en dan richting bos wallers arenberg te rijden en dan terug richting baantje. (Wil volgend jaar de tocht van de vcr rijden.. Dus keer spieken zodat ik weet wat me te wachten staat) Maar ben er nog nooit geweest, dus pijlen zoals agr route was echt top geweest. Dan maar eens op zoek naar goede route en een rol ducttape om te voorkomen dat de garmin weg stuitert

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 feb 2017 11:07

De gele pijl op het wegdek zijn van de toertocht. De gele bordjes aan de lantaarnpalen zijn van de koers.

Niet alleen op vrijdag maar ook op donderdag voor de koers trainen de profs, Zelf vind ik donderdag leuker omdat er dan minder fans langs de kant staan en die er staan zijn echt enorm enthousiast.

Hier stop de auto van Eurocar om te vragen of ik (ik ben die kanarie) hulp nodig heb.
Afbeelding

Deze Italiaan kon ons niet bijhouden. Hij had ook totaal geen zi. Klaagde over pave en freddo.
Afbeelding

We kregen wel bidons toen ze in de bus stapte

Een van de leukste jaren en heel stuk met de BMC jongens meegereden (Als je NIET op kasseien kan rijden doe dat dan niet. laat dan een ploeg voorbij en rij daarna een stukje verder etc)
Afbeelding

Hier wordt ik ingehaald en daarna samen met Hushovd de strook van Orcier op. Leuke gast trouwens.
Afbeelding

Door de jaren heen een uniek archief verzameld op de dagen voor de koers. Maar nogmaals zorg dat je ze niet in de weg rijdt en op de asfalt stroken en bij de pauze's vinden de meeste profs een praatje leuk hoewel met name de Italianen zich verbazen dat je daar voor je lol een dagje komt fietsen :mrgreen:

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 19 feb 2017 19:41

Mooie verhalen. Ik houd de donderdag zeker in mijn achterhoofd. Bewegwijzering voor de leek die ik ben en wat profs spotten. Klinkt prima.. Even rooster afwachten en weerbericht ook niet onbelangrijk.. ;-)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 feb 2017 20:30

Mooi verhaal. Zullen we het niet verder vertellen en het vanaf nu onder de helm houden?

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 19 feb 2017 21:35

Gastheerg schreef:De gele pijlen op het wegdek zijn van de toertocht. De gele bordjes aan de lantaarnpalen zijn van de koers.
Als je van een strook als die van Carrefour de l' Arbre af komt, is het zonder die bordjes wel lastig om de goede richting te zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 feb 2017 08:34

Ik heb een google map van nagenoeg alle kasseistroken

https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... 00564&z=10

Als je aan de linkerkant op de strook klikt krijg je in veel gevallen ook nog een foto

Tevens heb ik een kaart gemaakt met bijzonderheden welke je op het parours tegenkomt

https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... 99946&z=11

Wie een mini PR wil rijden kan e auto in Hem zetten. Tegen het parcours naar de strook van Mons en Pevele en dan de laatste 50km. Van de wielerbaan terug naar Hem is een kwartiertje met de handen op het stuur.
De eenvoudigste route van Hem naa Mons en Pevele:
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... 99946&z=11

De laatste 50 km:
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... 00114&z=12

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 20 feb 2017 14:45

Bedankt voor alle linkjes gastheerG.. Hier ga ik zeker iets mee kunnen doen. Dan wel in april en anders op een mooie zomerse dag later in seizoen..

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 20 feb 2017 19:14

[quote="] met name de Italianen zich verbazen dat je daar voor je lol een dagje komt fietsen :mrgreen:[/quote]
Die verbazing van die Italianen vind ik niet zo vreemd. PR fietsen voor je lol is net zo vreemd als voor je lol een dag met de afvaldienst vuilklikos legen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2017 19:38

Quarantanove schreef:
met name de Italianen zich verbazen dat je daar voor je lol een dagje komt fietsen :mrgreen:
Die verbazing van die Italianen vind ik niet zo vreemd. PR fietsen voor je lol is net zo vreemd als voor je lol een dag met de afvaldienst vuilklikos legen.
Wij zijn het deze keer zeldzaam met elkaar eens :lol: :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 feb 2017 15:55

Als de manterlzorg het toelaat ga ik de vrijdag VOOR de koers een kort rondje met een dikke cam in een rugzak en de zaterdag daarop met een groepje een grote rit doen. De challenge op de zaterdag voor de koers laten we omwille van de drukte schieten. Volgend jaar is er de grote toertocht weer in juni en daar doe ik uiteraard weer aan mee.

Dat forumleden zo nodig moeten melden niet op de kasseien te willen fietsen is in dit soort topics volslagen overbodige input en we weten nu eenmaal dat een deel van de fietsers watjes zijn ;)

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 23 feb 2017 12:05

GastheerG, mag ik vragen hoe ik toegang tot je blog krijg?
Ik rijd de zaterdag voor de koers wel de challenge, en als onderdeel van de voorpret hoort ook het lezen over de koers erbij :-)
rule #5

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 feb 2017 11:35

jacksshadow schreef:GastheerG, mag ik vragen hoe ik toegang tot je blog krijg?
Blog bestaat al even niet meer. Kwam te weinig respons op tov het aantal bezoekers. Bezoekers zat (weken rond de koers 4000 per dag!!!!!) maar geen commentaar (zowel plus als min had ik ok gevonden) terwijl ieder artikel (ruim 500 toe ik stopte) er ruimte voor commentaar was.

Plaats reactie