Alles over vakanties op én met de fiets

Sportful Dolomiti Race

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 okt 2014 21:02

Gripper schreef:Ik mag dit topic vast wel omhoog schoppen voor de GF Sportful 2015: op 21 juni :)
Misschien kan de topictitel dan ook meteen worden mee veranderd naar 2015.

Zijn er anderen van hier die zich gaan inschrijven voor de Sportful?

Ik wil van deze cyclo mn hoofddoel maken van deze zomer, maar ik zit ook nog met wat vragen over de inschrijving. Als je op de site op online registration klikt, dan wordt je doorgeleid naar MySDAM, een minstens zo ingewikkelde website als die van Sportcommunication.

Wat ik uit de weinige pagina's opmaak die wel in het Engels vertaald zijn; er zijn al 1700 inschrijvingen van de 4500 vergeven, tot 31-21 kost het 40€, maar je moet ook een chip kopen of huren? Wie weet hoe dat laatste in zn werk gaat?
Dat het een dikke aanrader is weet ik al uit de enthousiaste verhalen van Herman ;)
Ik raad je aan even een nieuw topic aan te maken voor 2015, anders ben ik als TS elk jaar de titel aan het veranderen. Zit ik niet op te wachten ;) Bovendien zien de mensen op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Inschrijven via SDAM lijkt complex, maar als je je eenmaal heb aangemeld valt het reuze mee. Bovendien gaan de meeste Italiaanse cyclo's via SDAM dus je kunt er in de toekomst ook plezier van hebben.Houd er trouwens rekening mee dat je als individuele inschrijver ook nog 15 euro ter plekke moet betalen voor een daglicentie. Schijnt een Italiaanse regel te zijn. De chip moet je huren en krijg je ter plekke. Is allemaal prima geregeld. Tevens willen ze een medische verklaring hebben. Het formulier kun je downloaden van de website en naar behoefte door een echte dokter laten ondertekenen of zelf creatief regelen.

Ik begrijp inderdaad dat de inschrijving vlot loopt en zou zeker niet wachten tot het laatste moment. Ook adviseer ik vooraf al een hotel te boeken, want het loopt in die omgeving niet over van de hotels. Via bv Booking.com kun je in de omgeving van Fiera de Primiero prima hotels vinden. Is een minuut of 25 van Feltre met de auto.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 27 okt 2014 07:20

Nieuw topic is misschien geen gek idee. Maar ik heb me ook ingeschreven, nou ja, laten inschrijven via het formulier om in 1 x meerdere mensen in te schrijven. Nooit in Italië geweest dus ben heel benieuwd!

Site zou idd wel wat overzichtelijker kunnen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 jun 2015 16:46

GJEvK schreef:Nieuw topic is misschien geen gek idee. Maar ik heb me ook ingeschreven, nou ja, laten inschrijven via het formulier om in 1 x meerdere mensen in te schrijven. Nooit in Italië geweest dus ben heel benieuwd!

Site zou idd wel wat overzichtelijker kunnen.
En hoe ging het? Ben benieuwd naar je verslag.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 22 jun 2015 18:57

Ff een cross post vanuit het: Vandaag gefietst topic

Vandaag de GF Sportful gereden vanuit Feltre (Italie).
Was op tijd bij de start, maar moest eigenlijk ook ff naar de wc. Maar goed, dan maar onderweg dacht ik. Startschot geweest, beginnen we richting start te rollen, zie ik 2 wc's.
Dus ff gauw erheen, maar toen ik er weer uitkwam was het hele startvak leeg, dus als laatste over de start. Toch nog aan kunnen sluiten, opstopping om het dorp uit te komen. Na wat semi vlakke km's de eerste klim, Cima Campo, hartslag onder de 80% gehouden, rijd ik toch nog met zo'n 13/14km/u omhoog en begin aardig wat renners in te halen, toch te hard van stapel ?
Nu ja, ik blijf op de hartslag rijden en kom na zo'n 15km klimmen boven, gauw windvestje en handschoenen aan, dan als een bom naar beneden. In de afdaling toch nog 2 knikjes omhoog (daar heb ik zo'n hekel aan he).
Gelukkig zie ik op mijn Rox 10 GPS hoe de weg loopt en kan dus veeel harder blinde bochten in (ook geen tegenliggers, het is net een wedstrijd hier).
Tevens had ik 5 GPS tracks gemaakt, tot de 1e, de 2e, de 3e, de 4e col en totaal. Tijdens de klim kon ik precies zien hoever tot de top.
Dan de 2e col, Passo Manghen, een beest van een klim, 22km, dat begon er al aardig in te hakken, met dezelfde hartslag, tioch maar net rond de 11km/u. Boven even de bidon's bijgevuld, cola'tje erin, en wat powerbeertjes.
Natuurlijk weer als een bom naar beneden, deze keer geen knikjes erin, maar wel ontzettend veel bochten. Dus weer alles voorbij gevlogen (ook de renners die mij bergop voorbij kwamen). Zat er nog een stoplicht in ivm wegwerkzaamheden (met een agent). Wordt het licht net groen als ik eraan kom, kon als 2e erlangs !

Volgende klim was de Passo Rollo, ook zo'n 15 km, maar met een trapje halverwege. Snelheid begon aardig in te zakken, 10km/u nog maar. Onderweg nog wat Engelsen, een Ier, en een italiaans stel waarvan de man op bijna dezelfde fiets reed als ik (Canyon CF SLX in XL). Toen die naast me reed zag zijn vrouw dat 'de mijne groter was' (3XL). En hoe lang was ik dan wel niet. Na wat gekletst te hebben in het Engels/gebroken italiaans bleek dat de man de volgende week ook de GF Campionissimo in Aprica ging rijden, en dat de GF Novecolli (die ik al 10x heb gereden) zowat bij hun door de tuin liep. En bizar, de vrouw was geboren in Lopik (bij Utrecht).

Uiteindelijk ook hier weer boven, en het vaste ritueel, bidon's vullen, powerbeertjes, windvestje aan en afdalen maar. Toen een nare verassing, motregen de eerste km's.
Dat hield wel gauw weer op, maar toen wel een stuk met nat wegdek. Iets zachter dalen en bochten insnijden.
Toen nog een verassing, 4 tunnels achter elkaar, met italiaanse watjes due denken dat je daar alleen langzaam doorgeen kan. Nee dus, dankzij de 100'en winter km's in het donker geen probleen en vol gas er doorheen !

Na nog een 10tal km's vals plat naar beneden met wind tegen (groepje van 4 gevormd, maar blijkbaar kunnen wij hollanders toch makkelijker met wind tegen, dus veel op kop), ineens links omhoog, de laatste klim (11km, maar dacht eerst dat ie 6km was, flinke tegenvaller), de Croce Daune. Liep wel aardig in het begin, maar halverwege begon het licht wat uit te gaan. Hartslag bleef steken op 74%, snelheid op 8/9km/u. Lichte kramp in linker bovenbeen (achterzijde), dus meer drinken en af en toe staat. Laatste 3km kropen voorbij, maar toen konden we de muziek (lokale DJ op 1km vd top) al horen.
Eindelijk boven !! Windvestje aan, en gaan met die banaan !
Wat scherpe bochten, maar ik was helemaal als een vis in het water, dus weer als een bom naar beneden.
Laatste vlakke stuk (3km te gaan) nog 2 renners ingehaald, toen de finish plaats in, bleken we daar nog een klim naar de finish te hebben op kasseien, laatste power eruit geperst en nog eens 3 renners ingehaald. Stond vanzelf stil op de finish --> LEEG !!

Uiteindelijk 207 km gereden en volgens Strava ook 7400hm.

Deze week ff bijkomen, herstel ritje di if wo (aan de adriatische kust) en daarna terug de Dolomieten in voor de volgende GranFondo !

Afbeelding
Afbeelding

O ja, op de heenreis nog geiten op de weg gehad ( leek wel Corsica)
Afbeelding

Ons huisje was trouwens op Monte Grappa bij bocht 13 (klim is zwaarder dan Alpe d'Huez, maart heeft ook meer dan 20 haarspeldbochten)

Afbeelding
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 jun 2015 19:37

Mooi verhaal Florian en een puike prestatie. Die Manghen is even zwaar als dat ie mooi is en de Croce d'Aune is heel vies. Overigens, je kunt alles van Strava zeggen, maar niet dat ze de hoogtemeters goed berekenen. 7400 slaat helemaal nergens op, maar rond de 4900 kom je wel uit. Maar dat is een algemeen bekend probleem van Strava.

Ik zie alleen dat er een erg groot verschil zit tussen je stravatijd en je tijd in het klassement. 11:00 vs 10:19. Ik neem niet aan dat je 41 minuten op de pot hebt gezeten ;-)

Ga je volgende week de Campionissimo rijden? Ook al zo'n lekker ritje, maar ook die laatste klim erbij doen hè ;-) Ik kijk nu al uit naar je verslag.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 jun 2015 00:39

Ik heb een paar keer moeten stoppen om rugoefeningen te doen gaat wel elke keer wat tijd in zitten helaas, en bidons vullen koste ook elke keer een paar minuten. Duurt blijkbaar toch veel langer bij elkaar opgeteld als dat je op het moment zelf denkt. Zowel Strava alsook de Rox 10 GPS doen een 'auto-stop' zodra je stilstaat, dus dat word daardoor de netto fietstijd (zonder alle stops)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 23 jun 2015 08:48

Herman_N schreef:En hoe ging het? Ben benieuwd naar je verslag.
Was super. Hoewel ik met een groepje was die net iets minder enthousiast was... Ze vonden 7.30 starten ook vroeg genoeg. We hadden niet door dat dit echt OM 7u starten was... :) Dus toen we in Feltre aankwamen was het volledige dorp leeg... :D Maar even op weg geholpen door een auto van de organisatie tot de eerste pijlen en toen zelf verder gefietst.

Bij de 1e klim de eerste mensen ingehaald en na de 1e stop niet meer gemerkt dat we zo laat waren gestart. Alleen hadden we geen chips dus geen enkele tijdmeting. Maar ja maakt ook niet uit, hebben toch steeds bovenaan op elkaar gewacht dus een recordtijd ging het per definitie al niet worden. Uiteindelijk een ruime 6 uur gefietst en in totaal 8 uur op pad geweest. Hebben de 135km gereden, 3000hm.

Mooie tocht, de 2 grote passen waren best wel gaaf (en met stukken van 11% toch nog best pittig genoeg), en die laatste was inderdaad een nasty one: 3km met stukken richting 15% (maar nooit onder de 10....). Na 100km fietsen hakt dat er wel aardig in.
Maar heel de dag ging best soepel eigenlijk. Lekker om te merken dat we by far niet de langzaamste waren. Het bewijs dat een dure fiets maar wel een dikke buik je niet sneller de berg op laten rijden :)

De Manghen hebben we vrijdag los gedaan (enkel even op en af), die is ook wel gestoord. Erg mooi, maar wel een serieuze klim. En na 16km wordt het dan nog even een tikkie steiler!

De tocht is echt wel een aanrader voor volgend jaar. Behalve dan dat de informatievoorziening wel op een iets internationaler publiek gericht had mogen zijn (iets meer informatie in het Engels...) is het echt top georganiseerd en een heel mooie route.

Zal ff kijken of ik van de week nog wat foto's kan plaatsen. Echt geweldig mooie omgeving, heb de helft van de tijd alleen maar opzij gekeken om te genieten van de mooie uitzichten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2015 08:51

Mooi verslag en dito prestatie. Ik kan me wel herkennen in jouw fietsmaten. De mijne willen ook altijd om 4:00 's ochtends opstaan; ik snap daar ook nooit een bal van. Ik ben in 15 minuten wel op oorlogssterkte. Maar afijn.

Volgend jaar ben ik van plan deze cyclo te gaan rijden. Waar hebben jullie overnacht?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 jun 2015 13:31

Mooi om te lezen (in dit gebied fiets ik zelf in augustus mijn rondjes), en foto`s zijn altijd +1 GJEVK!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 jun 2015 14:02

Ik heb overnacht op de Monte Grappa (haarspeld bocht nr 13). Was wel 45min rijden naar de start in Feltre. Wel goedkoop, 3 dagen voor 2 personen in een appartementje, met keuken, voor 165 euro
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 23 jun 2015 14:42

Heb twee keer overnacht in Feltre (voor de Castelli 24h, de week voor de GF). Zowel Hotel Casagrande als Hotel La Casone bevielen goed. Beide hotels stonden fiets op de kamer toe, een serieus pluspunt!
Van een teamgenoot hoorde ik dat Hotel Doriguzzi ook een goede optie was, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 jun 2015 19:16

GJEvK schreef:Ze vonden 7.30 starten ook vroeg genoeg. We hadden niet door dat dit echt OM 7u starten was... :)

Alleen hadden we geen chips dus geen enkele tijdmeting. Maar ja maakt ook niet uit, hebben toch steeds bovenaan op elkaar gewacht dus een recordtijd ging het per definitie al niet worden.
Heerlijk onbegrijpelijk allemaal voor mij als cyclofanaat :D
Hoe kun je nou geen chip hebben?
Maarre... goed dat je ervan genoten hebt, daar gaat het tenslotte om.

havana schreef:Volgend jaar ben ik van plan deze cyclo te gaan rijden.
Dat schreef je vorig jaar ook. Nog even en het wordt net zo'n klassieker als jouw jaarlijkse advies hoe je de medische verklaring van de Marmotte kunt regelen ;-)
Laatst gewijzigd door Herman_N op 23 jun 2015 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie