Alles over vakanties op én met de fiets

Rondje nabij Oudenaarde zonder kasseien

veretennikov
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2013 08:59

veretennikov 04 mar 2015 11:34

http://www.crvv.be/nl/317-routes

Op bovenstaande link, verschillende uitgestippelde routes.
Zo kan je op voorhand de kasseistroken eruit halen.

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 04 mar 2015 16:59

Mijn dank voor de reacties. Ik wist dat het mogelijk moest zijn. Als er nog, vooral GPS routes mochten zijn, ik hoor het graag.

Overigens woon ik in Zeeuws-Vlaanderen. Prachtig fietsen, maar inmiddels heb ik de polders wel een beetje gezien. Tijd voor iets anders. Oudenaard is voor mij ongeveer 45 autominuten.

i-mac

i-mac 04 mar 2015 17:09

krivas schreef:Mijn dank voor de reacties. Ik wist dat het mogelijk moest zijn. Als er nog, vooral GPS routes mochten zijn, ik hoor het graag.

Overigens woon ik in Zeeuws-Vlaanderen. Prachtig fietsen, maar inmiddels heb ik de polders wel een beetje gezien. Tijd voor iets anders. Oudenaard is voor mij ongeveer 45 autominuten.
Ik ga mee genieten van deze GPS track. Misschien ga ik deze eens als dagrit rijden, maar dan starten (en liefst ook weer aankomen) van thuis (Brugge, pakweg 50km van Oudenaarde).

En idd, na een tijdje is een mens het vlakke land moe, zeker met de "matige" wind van de laatste dagen.

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 04 mar 2015 22:25

Te zien hoeveel je wil klimmen, maar die rode bordjes van de ronde van Vlaanderen zijn ook wel een mooie tocht.
Bijna geen kasseien, wel de hele tijd bergop-bergaf maar dat weet je wel in die streek ;)
Gpx file is eigenlijk overbodig met de bordjes, maar hier heb je het toch.http://www.crvv.be/nl/317-routes/9

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 07 mar 2015 18:22

Binnenkort is het weer de Ename Classic - exact wat je zoekt, een fantastisch parcours zonder de kasseihellingen.
De parcoursen (verschillende afstanden) staan hier online :
http://www.sport.be/cyclingtour/enamecl ... 5/nl/info/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mar 2015 18:27

hallo 'k zal je vanavond of morgen ten laatste een parcoursuitpijlen op routeyou.com om je vingers van af te likken!
't zal wel gedeeltelijk henegouwen (wallonie) aandoen maar echt de moeite waard, zowel op toeristisch gebied als op sportief gebied.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mar 2015 19:07

Pelep schreef:Das een beetje zoals vragen naar een rit in de Vogezen zonder vervelende hellingen.
La voie verte des Hautes Vosges, zeker de moeite waard om een keer te doen als hersteltraining als je daar bent ;) .
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 mar 2015 08:24

Hierbij de beloofde rit in het oudenaardse zonder kasseien (of toch zo goed als zonder, want 100% zeker dat er nergens een stukje in voor komt weet ik niet!).

http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... asseien.nl
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 09 mar 2015 21:17

Afgelopen zondag hebben we (ik met vriendin) de route van hbassie gereden, die ik had ingekort tot 55km. Wat een prachtige route zeg! hbassie; bedankt!!

De Ename-Classic gaan we waarschijnlijk ook rijden.

De route van fiedoo ga ik ook eens bestuderen ... :)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 mar 2015 21:41

krivas schreef:
De Ename-Classic gaan we waarschijnlijk ook rijden.
Zeker doen, aanrader

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 09 mar 2015 21:51

Ook Gent-Wevelgem zouden we willen rijden. Maar ik vind niet echt veel informatie over het parcours. Er zitten wel wat klimmetjes in zie ik, maar een hellingsgraad kan ik niet vinden. Is dit ook een kasseienrit, of net niet? Ik denk dan aan de 80km.

i-mac

i-mac 09 mar 2015 22:54

krivas schreef:Ook Gent-Wevelgem zouden we willen rijden. Maar ik vind niet echt veel informatie over het parcours. Er zitten wel wat klimmetjes in zie ik, maar een hellingsgraad kan ik niet vinden. Is dit ook een kasseienrit, of net niet? Ik denk dan aan de 80km.
De Kemmelberg is een kassei beklimming, en wat voor één!!! In de wijde omgeving zijn zo goed als alle beklimmingen uit asfalt. Let wel, op sommige plaatsen zijn er nog steeds putten ten gevolge van WO I. De wegen in Vlaanderen liggen er belabberd bij. Als ze echter ook eens tukje Frankrijk doen in die rit, kan het zo mogelijk nog erger. Wat percentages betreft, de kuitenbijters doen hun naam alle eer aan.

Maar los daarvan is het prachtige streek, waar het zeer rustig is.

Plaats reactie