Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wintertraining

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 17 okt 2014 17:38

Rollerbank is echt wel anders dan een "vaste trainer", laptopje ervoor zetten met youtube afspeellijstje en go! Ik wissel dit af met avondritten ( met soort van bouwlamp op het stuur), crossen in het weekend of lange (100 km) duurtraining als het weer het toelaat. Als je je kleding voor elkaar hebt, gaat dit in de winter verrassend vaak prima. De winter is eigenlijk nog leuker/afwisselender dan de zomer op deze manier.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

martijnm
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:57

martijnm 20 okt 2014 16:05

Met de fiets naar het werk!
Uiteraard ook voor lang niet iedereen mogelijk... maar ik vind het heerlijk. Sinds ik een setje crud spatbordjes heb gemonteerd, blijven mn voeten ook een stuk langer droog als het erg nat is..
Als ik 's middags naar huis fiets, zit ik toch al op mn fiets, dus is het ook meteen een stuk makkelijker om er meteen een wat langere training van te maken.. Dan heb je niet die drempel meer zoals wanneer je thuis uit het raam naar die donkergrijze lucht staat te staren :)
Dus.: setje winterkleding, sjiek lampje voorop, en een paar spatbordjes.. dan wordt het pas weer lastig als het sneeuwt of ijzelt, maar die een of twee weken per jaar kun je dan mooi ff rust nemen.

Ik denk dat ik morgen richting huis lekker een flink stuk lekdijk meepak.. lekker naar huis waaien.. heb er nu al zin in :)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 okt 2014 16:13

martijnm schreef:Met de fiets naar het werk!
Uiteraard ook voor lang niet iedereen mogelijk...
Tsja Veenendaal - Rotterdam / Veghel :|
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 20 okt 2014 16:26

Ik ga vanavond voor het eerst 's avonds een stuk fietsen in het donker fietsen. De route ken ik, dus ik denk er wel mee uit te kunnen. Als dat bevalt ga ik misschien vaker 's avonds op pad.

Woon-werk doe ik normaal 1 a 2 keer per week op de racer. Ook in de winter dus ook in het donker. Maar morgen doe ik dit dus niet. Als ik de verwachting zie, dan denk ik in noodweer te moeten fietsen en dat gaat net over mijn grens van wat wenselijk is. Al een keer eerder in een fikse storm gereden en een paar keer bijna de berm in dan wel onder ander verkeer geblazen. Voor mij was dit te gortig.

martijnm
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:57

martijnm 20 okt 2014 16:39

Livio Livius schreef: Tsja Veenendaal - Rotterdam / Veghel :|
Ik moet er ook niet aan denken dat dagelijks met de auto/trein te moeten doen..
dickw schreef: Al een keer eerder in een fikse storm gereden en een paar keer bijna de berm in dan wel onder ander verkeer geblazen. Voor mij was dit te gortig.
Als het hard waait pas ik ook mn route daarop aan uiteraard... ik lig ook liever niet in de sloot of onder een auto :)
Maar meestal valt het allemaal wel mee.. zeker als er een dag er voor alweer druk over gedaan wordt..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 okt 2014 16:54

martijnm schreef:
Livio Livius schreef: Tsja Veenendaal - Rotterdam / Veghel :|
Ik moet er ook niet aan denken dat dagelijks met de auto/trein te moeten doen..
Leuk en uitdagend werk :mrgreen:
What makes the boat go faster?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 20 okt 2014 17:14

Tijdens de weekends blijf ik gewoon fietsen, zolang het niet regent is dat perfect te doen.
Ik heb een tacx staan maar in de realiteit werd die nogal weinig gebruikt, ik ben sinds 2 maand terug beginnen lopen. Ik ga liever s'avonds nog drie kwartier buiten lopen dan anderhalf uur op een tacx te kruipen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 23 okt 2014 22:19

Iets van bikemotion wat ik op FB voorbij zag komen, iets voor de buiten winter trainingen ;)

http://www.dmpbikes.nl/onderdelen-en-up ... patborden/

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 24 okt 2014 12:36

En wat vinden we hier van wat extra bezoekjes aan de sportschool? Ik heb het altijd wel als prettig ervaren in de winter wat aan kracht te doen.
Ik lever voor m'n gevoel wel wat in op conditioneel gebied maar dat keert dan wel weer vrij vlot terug zodra ik weer uren op de fiets kan zitten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2014 15:47

Als je beter wilt worden op de fiets moet je gewoon blijven fietsen in de winter, dat kan je niet vervangen door krachttraining.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 28 okt 2014 20:18

Ik ben gestart met de trainer road trainings plannen.
Voor a.s. jaar wil ik graag een gefundeerde basis hebben en uitbouwen in de build fase.

Zal groot deel binnen doen, maar zeker als er een crosser naast de racer is, ook lekker buiten :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
janlouws
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 okt 2014 15:02
Locatie: Clinge, Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar janlouws 18 nov 2014 14:39

Tips van de Trainer van Giant-Shimano:
http://www.teamgiantshimano.com/2014/11 ... o-trainer/

Plaats reactie