moe in benen na training
12 berichten
• Pagina 1 van 1
moe in benen na training
- Gielles
- Nieuw Forum-lid
hallo,
is het mogelijk dat men vermoeide benen krijgt na veel fietsen, en er een paar dagen last van blijft houden.
heeft dit met verkeerde training te maken.
ik moet wel zeggen dat ik na een knie operatie van bijna niks na vol ben gegaan.
gr
is het mogelijk dat men vermoeide benen krijgt na veel fietsen, en er een paar dagen last van blijft houden.
ik moet wel zeggen dat ik na een knie operatie van bijna niks na vol ben gegaan.
gr
Laatst bijgewerkt door Gielles op 07 jul 2012 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.
-

lvgh - Forum-lid
Gielles schreef:is het mogelijk dat men vermoeide benen krijgt na veel fietsen, en er een paar dagen last van blijft houden.
ik fiets om de twee dagen 60 / 80 km met gemiddeld een snelheid van 30 kmh.
met in het weekend een tocht van 100km.
ik moet wel zeggen dat ik na een knie operatie van bijna niks na [??] vol ben gegaan.
Ik zie alvast twee verklaringen. Gewoon een beetje inlezen in trainingsleer. Hartslagmeter kopen en de snelheid vergeten.
-

rob74 - Forum-lid
Gielles schreef:is het mogelijk dat men vermoeide benen krijgt na veel fietsen, en er een paar dagen last van blijft houden.
heeft dit met verkeerde training te maken......
Ik zeg altijd dat er geen domme vragen bestaan. Maar,.....dit lijkt me toch een schoolvoorbeeld van een niet zo'n slimme vraag. Ik heb keihard met een hamer op mijn duim geslagen. Is het nu raar dat mijn duim pijn doet?
Van sporten word je moe. Wielrennen is sport. Ja, dan heb je last van je benen. En dat ook nog de dagen erna. Zeker als niet helemaal goed getraind bent.
Opgeven is geen optie; ik sterf liever.
mijn blog
mijn blog
-

teamorange - Forum-lid
Beetje rustiger aan doen ....en dan een beetje verder opbouwen naar meer.
De laatste dagen met dat zwoel weer had ik ook wat last van lome benen... heb gewoon wat trager gereden
Belangrijk is om je lichaam te leren kennen... je kan vermoeide benen hebben (dan moet je rusten) of je kan verzuurde benen hebben (dan moet je dat eruit fietsen) ... een beetje pijn is soms fijn
De laatste dagen met dat zwoel weer had ik ook wat last van lome benen... heb gewoon wat trager gereden
Belangrijk is om je lichaam te leren kennen... je kan vermoeide benen hebben (dan moet je rusten) of je kan verzuurde benen hebben (dan moet je dat eruit fietsen) ... een beetje pijn is soms fijn
-

vincent75 - Forum-lid
Gielles schreef:dit is door FM afgesteld bij aanschaf fiets
Dit zegt niets, maar als je 3x/week 80km met 30gem. rijdt in je uppie denk ik dat je wel redelijk op je fiets zit.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-

thestudent - Forum-lid
Moe worden na de training, inderdaad ongelofeljk vervelende kwaal. Heb ik ook wel eens last van. Als het echt aan blijft houden pak je gewoon wat meer rust. Maar als je niet moe bent na de training:Harder trainen
.
Drink Tripels, don't ride triples.
-

ponsteen - Forum-lid
Vertel eens wat meer over hoe je hebt gefietst... 30 km a 25 per uur of 200 km a 30 per uur? En hoe lang heb je niet gesport na je knieoperatie?
Rustig aan doen; als je drie dagen moet herstellen van een inspanning, dan is het wel veel geweest. Met een beetje conditie en enigszins normale tochtjes ben je na 1 a 2 dagen wel hersteld.
Rustig aan doen; als je drie dagen moet herstellen van een inspanning, dan is het wel veel geweest. Met een beetje conditie en enigszins normale tochtjes ben je na 1 a 2 dagen wel hersteld.
12 berichten
• Pagina 1 van 1