Nog al wat FM's klagen steen en been over dozenschuivers en internetwinkels die hun handel kapot maken. Ze blijven vast houden aan idiote adviesprijzen onder 't mom dat je er service voor terug krijgt. Probleem is alleen dat die service nogal eens weinig voorstelt. Tijden veranderen, als FM kan je ook gewoon geld aan reparaties en onderhoud verdienen ipv dat alles uit de verkoop van nieuwe fietsen met gratis service beurtjes moet komen.
Als je op bovenstaande manier een nieuwe klant benaderd ben je je eigen graf aan 't graven. En als je dan het belachelijk bedrag van €60 vraagt hadden ze toch op z'n de achter-derailleur en voorrem wel fatsoenlijk af kunnen stellen.
Ervaringen met Cycletrend te Utrecht.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik weet van mijn fm dat hij niet staat te trappelen om uberhaubt aan reparaties aam fietsen die niet bij hem gekocht zijn. Heeft enerzijds te maken met iid het gevoel om niet andermans problemen op te lossen, en anderzijds met puur tijdgebrek. 1 manszaak waar ik als vaste klant soms een aantal wkn van te voren een afspraak moet maken. Kleine dingen worden uiteraard meestal zo snel mogelijk opgelost. Soms irriteer ik me aan de wachttijd, maar ben bang als ik op zoek ga naar een andere zaak er weer andere dingen zijn waar ik me aan erger.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Ja, want daar betaal je ook voor.daniel1975 schreef:Dus we vinden het allemaal normaal dat we ergens anders een giedkopere fiets gaan halen en dat de fm dan maar klaar moet staan? In dit geval heeft ie misschien niet zo handig gecommuniceert, maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat anderen er van denken. Zie ook mijn post op de vorige pagina.
Ik heb mijn auto bij garage A gekocht en breng m'n auto voor de beurt al jaren naar garage B. Nog nooit wat van gehoord. Ik snap niet waarom dat anders zou moeten zijn bij de fietsenman.
Eens. En mocht ik behandeld worden als de TS gaan mijn 60 euri's de volgende keer naar een LBS die ze wel graag wil verdienen.tjansen schreef: Ja, want daar betaal je ook voor.
Ik heb mijn auto bij garage A gekocht en breng m'n auto voor de beurt al jaren naar garage B. Nog nooit wat van gehoord. Ik snap niet waarom dat anders zou moeten zijn bij de fietsenman.
Do not CROSS the road!
Ik kan me wel vinden in de mening van de TS.
de meeste goede FMs zouden ook een factuur meegeven met alles wat vervangen/gemaakt is op je fiets.
en deze TS moest 60 euro neertellen waarbij ze niet eens konden vertellen wat er gebeurd was? spijt me zeer maar ik vindt het belachelijk
En hoe die al behandeld is bij binnenkomst vindt ik echt belachelijk, ik was de winkel weer uitgelopen en naar een andere FM gegaan
de meeste goede FMs zouden ook een factuur meegeven met alles wat vervangen/gemaakt is op je fiets.
en deze TS moest 60 euro neertellen waarbij ze niet eens konden vertellen wat er gebeurd was? spijt me zeer maar ik vindt het belachelijk
En hoe die al behandeld is bij binnenkomst vindt ik echt belachelijk, ik was de winkel weer uitgelopen en naar een andere FM gegaan
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15958
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je koopt ergens goedkoop een fiets en je wil ergens anders goedkoop geholpen worden.
Ja zeg.
Het kan ook dat een fm geen tijd (of zin) heeft om problemen aan "ergens anders gekochte fietsen" te herstellen.
En het is toch niet omdat je betaald dat alles moet kunnen. Dit is zowel van tel voor koper als verkoper.
PS: ik heb wel een heel goede fm.
Ja zeg.
Het kan ook dat een fm geen tijd (of zin) heeft om problemen aan "ergens anders gekochte fietsen" te herstellen.
En het is toch niet omdat je betaald dat alles moet kunnen. Dit is zowel van tel voor koper als verkoper.
PS: ik heb wel een heel goede fm.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zou toch denken dat onderhoud aan fietsen een belangrijk deel uit maakt van de core-business van een fietsenmaker. Zeker met de concurrentie van web-shops voor het verkoop deel. Je bent dan m.i. niet slim bezig door potentiële onderhoudsklanten niet netjes te behandelen. Haal die mensen met hun fietsen binnen. Wellicht verkoop je ze dan ook nog wat naast het onderhoud, wat toch ook gewoon omzet is......
Ik vind het ook altijd een flauwekul argument dat je zo'n goede service krijgt bij een lokale FM. De beurten zijn nooit gratis, het enige verschil is dat je fietsenmaker iets beleefder tegen je is omdat je een vaste klant bent. Ik weet dat ze bij een andere race-specialist in Utrecht, met een eveneens kleine werkplaats, alleen de eigen fietsen repareren. Daar zijn ze gewoon eerlijk over. Dat is duidelijk: geen gezeik, gewoon eerlijk. Wat ook duidelijk is: Bij alle zaken waar ik en mijn broer iets hebben laten doen, hebben ze wel eens steken laten vallen.
Ja, die standaard prijzen. Al die kleine FM verkopen bijvoorbeeld racebanden, vaak niet meer dan twee modellen. Een Conti 4000 band voor 43 euro, een 6700 cassette voor 85 euro, een Veloce cassette voor 80 euro... En dan ook nog eens niet op voorraad... Waarom zouden wij daar niet over mogen zeuren?
En regel 1 in het handboek 'Hoe wordt ik een goede verkoper' is toch echt: Kraak je klant niet af!!!
Ik hoop dat ze zelf nog een reactie gaan geven, want volgens mij kunnen ze daar veel beter. Anders fiets ik er volgende week wel effe langs...
Ja, die standaard prijzen. Al die kleine FM verkopen bijvoorbeeld racebanden, vaak niet meer dan twee modellen. Een Conti 4000 band voor 43 euro, een 6700 cassette voor 85 euro, een Veloce cassette voor 80 euro... En dan ook nog eens niet op voorraad... Waarom zouden wij daar niet over mogen zeuren?
En regel 1 in het handboek 'Hoe wordt ik een goede verkoper' is toch echt: Kraak je klant niet af!!!
Ik hoop dat ze zelf nog een reactie gaan geven, want volgens mij kunnen ze daar veel beter. Anders fiets ik er volgende week wel effe langs...
Zo kan je dus nooit een fatsoenlijk martktaandeel realiseren of groeien (als je daar op uit bent). Waar is dat (hoeft niet met naam en toeneam, cryptische omschrijving mag )?ponsteen schreef:Ik weet dat ze bij een andere race-specialist in Utrecht, met een eveneens kleine werkplaats, alleen de eigen fietsen repareren. Daar zijn ze gewoon eerlijk over.
Ze hebben iig geen afdeling webcare, anders hadden ze vast al wel gereageerd ....ponsteen schreef:Ik hoop dat ze zelf nog een reactie gaan geven, want volgens mij kunnen ze daar veel beter. Anders fiets ik er volgende week wel effe langs...
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
De desbetreffende fietswinkel zou erg graag willen uitbreiden; ik heb ze daar wel eens naar gevraagd. Ik geloof dat ze al meer dan 60 jaar in een pand zitten waar uitbreiding niet mogelijk is. Ze zouden vermoedelijk helemaal moeten verhuizen, of wachten totdat de buren failliet gaan. Ze kunnen hun eigen klanten alleen service bieden als ze verder geen ander werk aannemen. Wellicht doen ze dat wel als ze daar tijd voor hebben; dat weet ik niet. Ik vind het prima zo. Als ik ergens een fiets koop, wil ik wel binnen een paar weken geholpen kunnen worden.
Dat ze (die andere dus) geen reactie geven, vind ik ook een beetje vreemd. Vermoedelijk weten ze namelijk wel dat er een draadje over loopt... En het is helemaal geen dramatisch voorval, zoals we zo ook wel gezien hebben. Excuusje, beterschap en een gratis onderhoudsbeurt kan de boel helemaal goed maken...
Dat ze (die andere dus) geen reactie geven, vind ik ook een beetje vreemd. Vermoedelijk weten ze namelijk wel dat er een draadje over loopt... En het is helemaal geen dramatisch voorval, zoals we zo ook wel gezien hebben. Excuusje, beterschap en een gratis onderhoudsbeurt kan de boel helemaal goed maken...
+ 100 snap het probleem ook niet en als je dan geen zin hebt om te werken dan doe je toch gewoon de deur op slot!hanz1963 schreef:Ik zou toch denken dat onderhoud aan fietsen een belangrijk deel uit maakt van de core-business van een fietsenmaker. Zeker met de concurrentie van web-shops voor het verkoop deel. Je bent dan m.i. niet slim bezig door potentiële onderhoudsklanten niet netjes te behandelen. Haal die mensen met hun fietsen binnen. Wellicht verkoop je ze dan ook nog wat naast het onderhoud, wat toch ook gewoon omzet is......
No pain no gain, no guts no glory!