Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ervaringen met Cycletrend te Utrecht.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 23 feb 2012 12:47

Het hoort niet wat die fietsen zaak doet. Als voor dat geld de fiets onderhoudgids koopt kun je de beschreven problemen waarschijnlijk binnen een paar minuten verhelpen. Dat is nog leuk ook.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 feb 2012 12:48

Net alsof de plaatselijke FM's niet slordig zijn met afmonteren en afstellen...

@TS, Eric in Zeist wil je wel gewoon helpen, daar zou ik voortaan naar toe gaan :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 23 feb 2012 13:09

Ik heb destijds mijn fiets een eind uit de buurt gekocht omdat dat toen de enige fm was waar ze Kuota verkochten. Het onderhoud doe ik meestal zelf maar soms kom ik er niet onderuit om bij een plaatselijke fm langs te gaan om iets op te lossen wat ik zelf niet kan.
Om dit soort "problemen" te voorkomen vraag ik altijd eerst of ze er geen probleem mee hebben iets te doen aan een fiets die niet bij hen gekocht is. Tot nu toe nog nooit een negatieve reactie gehad.
Op die manier laat je merken dat je oog hebt voor de fm's kant van de zaak en geef je hem de kans om te weigeren. Zo is het voor alle partijen duidelijk en ontstaat er geen gezeur... Moet ook werken met een fiets gekocht op het internet, toch?
Afbeelding

janmulder
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2011 17:11

janmulder 23 feb 2012 13:13

heel simpel. Ik heb een slechte ervaring bij deze winkel. Ik mocht 60€ betalen. Ik post mijn ervaringen. Doe ermee wat je wilt.

Ik zou iig heel blij zijn als ik zoiets lees, want dan weet ik dat ik beter voor Dupree had kunnen kiezen. Bovendien, ik zuig dit echt niet uit mn
duim hoor. Ik vind het gewoon waardeloos. Als het alleen de attitude was geweest maar mn fiets was prima gefixt had je mij niet gehoord!
Gewoon een beetje vriendelijkheid en leg tenminste even uit waar ik dan 60€ voor betaal. Dat de fiets "helemaal nagekeken" is, tja, dat zal wel maar zoals
ik al schreef, mijn 2 probleempjes zijn er nog steeds. Maar misschien hoort zo'n ratelend geluid ook wel, dat weet ik dus niet. Ik heb er gewoon een ontevreden gevoel aan overgehouden. Maar ik geef toe, ik ben niet de makkelijkste consument. Alleen tot 2x toe, bij 2 verschillende bezoeken (brengen
en ophalebn vd fiets) denigrerend commentaar over mn postorderfiets, tja, dat vind ik gewoon echt zwaar irritant. En dan ben je al wat onzeker want ik ben een beginner. Ik weet niet veel van fietsen.

Maar, als je denkt dat jij daar wel goed wordt geholpen, dan ga er naartoe!!! C 4 yourself... Dit was mijn ervaring...
Laatst gewijzigd door janmulder op 23 feb 2012 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 23 feb 2012 13:15

Cycletrend @ Utrecht : kom er maar in met uw reactie! Ik vind dit wel een mooie voor TROS Radar --> koude douche :evil:

Dupree kan je perfect helpen, maar heeft het (meestal) erg druk. Heeft me recent eens uit de brand geholpen met een gebroken spaak (s'middags brengen, zelfde dag ophalen). Heeft verstand van zaken. En verkoopt Principia! :ugeek:

In principe doe ik alles zelf, behalve dat enkele klusje waarvoor ik niet het juiste (dure) gereedschap heb (bv lagers of balhoofd persen).

Probeer idd Zeist. En rij met een grote boog om Bilthoven heen. En om de Amsterdamsestraatweg. En nog zo wat winkels ... :?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 23 feb 2012 13:18

Ik heb de titel even aangepast, een winkelier op één ervaring afschieten gaat me wat te ver.
Ben met je eens dat je niet netjes (en handig) geholpen bent. Zou echter persoonlijk direct omgekeerd zijn om de fiets alsnog goed te laten repareren. Daarmee geef je een winkel de kans de fout te herstellen én krijg jij alsnog waar je voor hebt betaald. Nu zit jij met een probleem en zij (met dit topic) ook, daar wint niemand iets mee.
Afbeelding | Afbeelding

janmulder
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2011 17:11

janmulder 23 feb 2012 13:23

Topic is verplaatst, en nu ook de titel aangepast. Inhoud mag wel blijven staan? :lol:
+ het waren 2 ervaringen

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 23 feb 2012 13:30

Ik vind persoonlijk niet dat de TS de FM 'afkraakt'. Hij deelt gewoon zijn ervaring net zoals dat hier veel vaker wordt gedaan op dit Forum. Naar mijn mening helemaal niets mis mee. Ik zie namelijk ook vaak zat complimentjes over fietsenzaken voorbij komen. Dit keer was het kritiek ipv een compliment.

Om in te gaan op kritiek.
Ik vind het echt bespottelijk van die FM.
Rose is niet een echt postorderbedrijf zoals wehkamp en neckerman. Rose is naast 'postorderbedrijf' gewoon een prima fietsenzaak, waar doorgaans zeer betrouwbare fietsen worden verkocht. De mensen die ontevreden zijn over hun fiets van Rose zijn volgens mij op 1 hand te tellen.
Het klopt dat Rose (doorgaans) minder kosten maakt aan een verkochte fiets dan de lokale FM. Daarom is de prijs dus ook lager.
De TS gaat dan ook niet naar cycletrend om z'n fiets gratis af te laten stellen. Hij wil er best voor betalen. Waarschijnlijk als het goed gedaan was, had hij 60 euro betaald en verder niks gezegd. Best prijzig, maar als het dan weer goed werkt, dan is het goed.
Hij krijgt vervolgens een rekening van 60 euro en staat dan in zijn volste recht om een gespecificeerde rekening te vragen. Het is toch niet zo heel vreemd om te vragen wat er nou precies gedaan is aan je eigen fiets? Als jij goed kan verklaren wat jij gedaan hebt aan de fiets, wat kan je dan verliezen?
Ik snap best dat de FM een uurloon hanteert van 40-45 euro, maar vertel dan wel even wat je allemaal gedaan hebt in dat uur.
Als je fiets dan nog dezelfde problemen kent als voor de rekening van 60 euro, dan snap ik wel dat je je genept voelt.
En dan mag je je teleurstelling delen op een forum als deze, misschien dan anderen zich herkennen in deze problemen. Als dat niet het geval is, krijg je natuurlijk een weerwoord, zoals tjansen dat direct deed.

Tip aan de TS: ga naar EPbike in zeist. betrouwbare FM, ook forumlid hier (toch? tijd al niet gezien) én in de buurt van utrecht. In utrecht is het namelijk niet zo dat er heel veel en goede FM's zitten.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 23 feb 2012 13:36

Ik vind persoonlijk niet dat de TS de FM 'afkraakt'. Hij deelt gewoon zijn ervaring net zoals dat hier veel vaker wordt gedaan op dit Forum. Naar mijn mening helemaal niets mis mee. Ik zie namelijk ook vaak zat complimentjes over fietsenzaken voorbij komen. Dit keer was het kritiek ipv een compliment.
Geen sprake van afkraken? heb je de (oorspronkelijke) topictitel wel gezien?
Addict R1

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 23 feb 2012 13:45

ja, die titel had ik ook niet gekozen.. maar verder lees ik vooral zn betoog en dat val REUZE mee

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 23 feb 2012 13:46

Dus hebben we alleen de titel aangepast en de rest laten staan ;)
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2012 18:07

Dus we vinden het allemaal normaal dat we ergens anders een giedkopere fiets gaan halen en dat de fm dan maar klaar moet staan? In dit geval heeft ie misschien niet zo handig gecommuniceert, maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat anderen er van denken. Zie ook mijn post op de vorige pagina.
Less is bore

Plaats reactie