Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 jul 2016 18:31

rene-canyon schreef:Vandaag de 135 km variant gereden. Plus nog ietsje meer want ik kom uit de buurt van Enkhuizen.
Voor de zekerheid maar de winter fiets gepakt met continental 4 season banden.
Nogmaals dank Buzz, want het was weer super! Tegen de klok in ten opzichte van de route. De begroeiing heeft in de tussentijd zijn werk gedaan ☺. Met name langs het amstelmeer was het een smalle bedoening.
Mooi, hoor. Bovendien een primeurtje. Je hebt nu immers als eerste de NH'sche Strade Bianche afgevinkt! Nou ja, ná mij dan. ;)

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 24 jul 2016 18:51

Omdat het weer niet veel mooier zal worden heb ik m vandaag gedaan.
Erg mooie rit !
Had er de strandfiets voor gepakt, maar was eigenlijk overbodig.
Kwelweg niet gedaan, (stonden hekken voor) en bij abbekerk een stukje afgesneden.
Nog wat extra witte weg bij onderdijk.

Dankje Buzz !

nucleus
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:47

nucleus 25 jul 2016 10:00

Omdat het mooi weer zou worden twee weken geleden op zaterdag de trein naar Den Helder gepakt en vanaf daar de route gereden. 25 mm bandjes, 6.0 bar voor, 6.5 bar achter en een extra binnenbandje mee in de rugzak. erg mooi fietsen langs de waddenzee, helemaal los gegaan op de Kwelweg en maar draaien en keren op het Pannepad. Fantastisch! Was stevig doortrappen tegen de 4bft westenwind om naar de kust te komen, bijna daar gooide het weer helaas roet in het eten. De weesvoorspellers hadden een kleine kans op een buitje gegeven, maar dat buitje bleek onverwachts ineens toch wel een hele grote bui met een sterk aantrekkende wind....

Het begon als een paar druppeltjes, maar de buienradar verraadde dat het de komende uren nog fiks bleef doorregenen. Ik was al aardig nat, wilde wel verder, maar met het vooruitzicht van nog een uurtje treinreis heb ik uiteindelijk maar besloten het dichtsbijzijnde station op te zoeken... erg koud was het niet , maar gelukkig was ik wel zo wijs geweest droge gympen, armstukken, beenstukken en een windjackie in het rugzakje mee te nemen. De mensen op het station keken wel even vreemd toen er daar een verzopen kat zich om stond te kleden en de trein in stapte. Nog een uur zitten rillen doordat de airco daar volle bak aanstond, maar daarna wel moe en voldaan onder de warme douche met 122 km in de benen.

Bij deze mijn dank aan Buzz! De volledige Noord-Hollandsche Strade Bianche heb ik helaas dus nog niet af kunnen vinken, maar volgend jaar opnieuw een poging! :)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 jul 2016 16:16

Inmiddels wordt het Strade Bianche-leger steeds omvangrijker! Nice. :winkthumb:

@Brutus: Wellicht was dan alleen het gravel-deel van de Zuiderkwelweg (tussen Kreileroord en de Oostermiddenmeerweg) afgesloten, maar vermoedelijk weet jij dat ook niet? Misschien dat ik de GPS-route dan ook maar even (tijdelijk?) aanpas.

@Nucleus: Jammer natuurlijk dat volop genieten soms naadloos overgaat in zeiknat rillen. Wel een goede reden om het nog eens te proberen! Maar ja, ook dan geldt de ‘droog weer’-garantie hooguit tot de Noord-Hollandse voordeur. ;)

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 25 jul 2016 17:23

Ik reed hem linksom, de hekken staan bij het Wagenpad.
De omleiding die je elders aangeeft zou dan goed moeten zijn ?
Ik ben niet terug naar de kwelweg gegaan omdat ik niet wist waar ie weer open is.
De laatste keer dat ik hem reed lag ie er erg slecht bij, veel bagger op de weg ook. (Zomaar een jaar terug)
Route https://www.strava.com/activities/652068380

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 jul 2016 17:39

Ondertussen heb ik bij de betreffende gemeente (Hollands Kroon) maar eens geïnformeerd naar de Zuiderkwelweg, en dan met name wat ermee gaat gebeuren: volledig restaureren (met klinkers) of ook het zuidelijk deel van een gravellaag voorzien? Geantwoord werd dat de Zuiderkwelweg momenteel in principe alleen toegankelijk is voor landbouwvoertuigen en het nog niet bekend is wanneer deze weg weer opengesteld gaat worden... :roll:

Waarop ik liet weten dat het dan nogal curieus is dat er over de Zuiderkwelweg nog altijd een fietsroute van het landelijke fietsknooppuntennetwerk loopt (vanaf de kruising ter hoogte van de Oostermiddenmeerweg tot Medemblik). En dat de Zuiderkwelweg ook vaak de alom gevreesde scherprechter is/was van de Ronde van Noord-Holland voor semi-profs en elite-amateurs. Tot op heden is daar evenwel nog niet op geantwoord.

Hoe dan ook, zoals aangegeven kan je het gravel-traject van de Zuiderkwelweg eventueel bij Kreileroord via de Oosterterpweg en de Oostermiddenmeerweg omzeilen. Om ook het kennelijk afgesloten deel van de Zuiderkwelweg te omzeilen, zou je nog even door moeten rijden, en dan via het Wagenpad retour naar de Zuiderkwelweg...

Afbeelding

jeroenhuizinga
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
Locatie: Texel

jeroenhuizinga 02 aug 2016 15:28

Vandaag de XL route gereden. Wat een mooie route, de Zuiderkwelweg was open vandaag, dus die heb ik ook maar even meegepakt. Een aanrader dit rondje!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 okt 2016 16:39

Buzz, werk aan de winkel :D

Uit het Gravel-racers topic:
Zorro schreef:
izzibram schreef:Ik kreeg een tip over gravelmap.com. Eens kijken of ik hier wat stroken kan aangeven. Zie verder weinig paden buiten Limburg.
Er staat bijna niets in. Zelfs Buzz' Noord Hollandse Eroica niet :shock:
Nu ik een endurance racer heb met 28mm bandjes (BMC GF02) ga ik vanuit Almere via Lelystad wel een keer die kant.
Met de 29er zo ver over de weg, ronde rijden en weer terug is me te veel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 05 mar 2017 02:49

Wil deze route ook eens rijden bij mooi weer op de crosser.
De 135km route.

Iemand een tip waar ik het beste (veiligste) de auto kan parkeren, komende vanuit Amsterdam?
Den Helder heeft natuurlijk de grote parkeerplaats bij de pont, maar misschien is er nog iets ergens onderaan de route?

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 05 mar 2017 07:40

Rayb81 schreef:Wil deze route ook eens rijden bij mooi weer op de crosser.
De 135km route.

Iemand een tip waar ik het beste (veiligste) de auto kan parkeren, komende vanuit Amsterdam?
Den Helder heeft natuurlijk de grote parkeerplaats bij de pont, maar misschien is er nog iets ergens onderaan de route?
Het zijn hier geen Amsterdamse toestanden. Vanuit Amsterdam zou ik waar de route de A7 kruist er af gaan. Dat is bij de Agriport. Je kan daar aan de route in de polder wel ergens parkeren en anders op de Agriport zelf (industriegebied)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 mar 2017 11:47

Je kunt iets eerder ook de afslag “Abbekerk 10a” nemen en op het parkeerterrein naast het busstation parkeren. Om vervolgens 200 meter warm te rijden en dan op de Zuideinde het rondje op te pikken... ;)

Afbeelding

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 06 mar 2017 02:40

Thanks voor de tips!
Nu wachten op het eerste voorjaarszonnetje ;)

Plaats reactie