Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 mei 2016 20:00

Zaterdag (te) mooi weer om op de fiets te zitten. Andere hobby is namelijk motor rijden en dat alleen maar bij mooi weer.
Dus het fietsen maar verdeeld over de vrijdagavond en zondagmorgen.
Vrijdagavond op de MTB gestapt met 3 setjes verlichting er op om deze te testen ivm Merida Cross Country van 11/12 juni (450 km noord/zuid solo op GPS).

Afbeelding

Dus na de koffie op de MTB gestapt en lekker in de buurt gebleven en wachten tot het donker werd. Duurde best lang, maar uiteindelijk toch zo'n 45 minuten in volledig donker getrapt om te wennen. Alleen nu bekende stukjes en straks over onbekende stukken.
Wellicht nog een keertje trappen in het donker, maar in ieder geval voldoende verlichting.
https://www.strava.com/activities/582456926

Vanmorgen al druilerig, maar alles behalve koud. Op de buienradar gekeken en zou meer aan komen, dus vlot op de crosser gestapt ipv mijn EVO (kon ik die schoon houden).
Op de crosser nu normale wegbandjes, dus feitelijk op een zware racefiets met schijfremmen getrapt.

Afbeelding

Blijkbaar heel veel zuurstof in de lucht, want voor mijn doen een mooi gemiddelde van 30,5 km/u over iets meer dan 100 km gereden. Vraag van de dag: Waarom nog een EVO als je op een CX ook lekker kan trappen.......
https://www.strava.com/activities/584038612

Nog maar eens kijken of ik woensdag kan "spijbelen" en mooie "werkdag" op de EVO kan maken.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 22 mei 2016 21:16

Hier zijn twee illustraties bij het verhaal van TumTumTum over onze deelname aan de Ronde van Katendrecht (op de vorige pagina).

Strakke koppies voor de start:

Afbeelding

En een doorkomst (finishpassage):

Afbeelding

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 mei 2016 23:01

Op en neer naar Zandvoort. Vol in de regen, maar het was mooi ! 100.000 konijnen gezien (waarvan er een paar al door de kraaien van hun ingewanden werden ontdaan), maar ook heel veel hertjes. Er staken er zelfs twee voor mijn neus over waardoor ik vol in de remmen moest. Prachtig :)

https://www.strava.com/activities/584711675

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 mei 2016 19:34

Mooie foto's en prachtig verslag, dames!

Gisteren de nieuwe set up van mijn Koga getest in een kort rondje langs Drentse kerken. Zie ook Koga-topic.

Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 24 mei 2016 14:15

Vroeg rondje zonder foto.

Uithoorn,Mijdrecht ,Hilversum,Weesp ,Abcoude,Amstelveen,67 km.

https://www.strava.com/activities/586216432
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 24 mei 2016 20:50

Net nog een klein rondje gereden. En wilde eens zo hard mogelijk gaan. Want kan al wel langer rond de 25 per uur rijden, maar ga ik versnellen, dan ga ik meteen in het rood.

Wilde eens kijken met alleen gas geven hoe lang ik dat vol kan houden,

Nou.... Echt nog niet te doen. Het begint in mijn longen meteen te piepen en te kraken, kortademig. En dan na een minuut of 15 hijgen en hoesten voel ik zo de energie uit mijn benen glijden. (Zuurstof tekort?) En dan wordt het stoempen en trekken en sleuren, maar die 30 haal ik al niet meer dan.

30 per uur, een uur lang, zit er nog lang niet in voor mij, dat is al wel duidelijk.


Had wel het idee dat ik vandaag ook geen goede longen had hoor, maar dan nog viel het tegen.

Lees hier zulke mooie verhalen van mensen die 4 uur fietsen, 31 per uur, lekker op het gemak, genieten.

Maar hier is het afzien hoor. :D

Ach ja.... Gewoon lekker door fietsen, ik zal vanzelf wel steeds fitter worden, alleen bij mij gaat dat met hele kleine stapjes. Dat is dan maar de rekening van 10 jaar niks doen haha ;-).


Ik reed trouwens in lang-lang. Toch nog mijn criterium shirtje kunnen testen, en het zit heerlijk, lekker warm ook.

KuotaKharma
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2015 08:14

KuotaKharma 24 mei 2016 22:18

Die 30 gemiddeld komt vanzelf hoor. Gewoon veel fietsen! Ik begon 2 jaar geleden serieus met fietsen en reed toen gemiddeld 26 bij een hartslag van 160. Nu, na 2 jaar ca 6-8 uur per week fietsen rij ik makkelijk 100 km met een gemiddelde van 30 of iets meer, bij een hartslag van 135.

Oja, ook nog gereden vandaag. 4 rondjes met de mtb op Bergschenhoek, lekker volle bak rammen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 mei 2016 20:06

Helaas vandaag iets minder mooi weer dan gehoopt en juist de hele dag verlof genomen (overuren gemaakt bij slecht weer, opmaken bij beter weer).
Had al langer een (solo) dagtocht in gedachten en dat dan ook maar gedaan. Rond 08:00u vertrokken vanuit Soest om richting de Posbank te rijden en dan via stuk Veluwe weer terug.
In totaal ongeveer kleine 10 minuten even dun zonnetje gezien, maar verder grijs en grauw. In de ochtend zelfs klein beetje motregen, maar verder goed naar mijn zin op de racefiets.
Tegen mijn gewoonte in na dik 150 km een stop gemaakt om ergens wat te eten, zit normaal niet in mijn systeem. Maar 11/12 juni bij de 450 km zitten er 4 verplichte stops van 30 minuten in. Dat dan ook weer getraind, maar is niet mijn ding.
Na lunch kon ik toch vlot weer mijn tempo rijden en die 100 km zelfs ietsjes sneller gemiddeld.
Uiteindelijk na 8:37 u fietstijd stond er 254 km op de teller en meer en vlotter dan verwacht. Na afloop niet eens naar de kl*te en alleen maar positief. Nu maar hopen dat komend weekend bij de NordEifeltour (ingeschreven) normaal weer zal zijn, ander is Fredje sponsor en laat hij zich wel in de buurt nat regenen. :mrgreen:

Afbeelding

Ritje op Strava: https://www.strava.com/activities/587614461
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mei 2016 20:09

Vandaag de Hel van Twente gereden, mooi en lekker snel rondje door de vele leuke groepjes, was best wel druk voor een tocht op woensdag. Goed voor 165 kilometers.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 25 mei 2016 20:18

colnagofreak schreef:Vandaag de Hel van Twente gereden, mooi en lekker snel rondje door de vele leuke groepjes, was best wel druk voor een tocht op woensdag. Goed voor 165 kilometers.
+ 1

Ook voor ons 165 km .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 25 mei 2016 21:56

Net terug van een klein ritje van 60 km.
Alleen 's avonds fietsen vind ik toch minder leuk als vrouw alleen. Je komt er soms heel rare types tegen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 mei 2016 08:50

Ligt dat er niet een beetje aan waar je fietst? Ik herinner me nog een aantal jaar geleden dat iemand adviseerde om als je s'avonds niet zo goed kan zien dan maar wat te gaan trainen op een industrieterrein (want veel verlichting). Toen dacht ik ook al bij mezlef; ja sure...klein vrouwtje alleen gaat 's avonds in Rotterdam solo langs de illegale wietplantages fietsen...en dan uitleggen aan een stel potige Roemenen; "maar ik ben alleen maar mijn bochtjes aan het oefenen..."
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie