Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 04 okt 2014 21:09

Update voor de EDGE 810, versie 3.20

Changes made from version 3.00 to 3.20:
Fixed an issue causing activities to not always be saved if the device is powered down immediately after saving a ride.

iemand moet de eerste zijn...ik offer me wel op om hem te installeren ;)

:x van alles geprobeerd. via Garmin Express, via WebUpdater, via BAsecamp( Webupdater). de update wordt gedownload, het desbetreffende programma gaat installeren en geeft de melding dat de toestelsoftware is bijgewerkt. Als ik de Edge opstart en bij Systeem/Over kijk staat daar gewoon software versie 3.00 en niet 3.20.
Sluit ik het geheel weer aan op de PC, start GArmin Express of Webupdater en hoppa, Updat egevonden 3.20. Gaat downloaden, installeren, enz,enz... maar eind van het liedje is dat versie 3.00 blijft staan :?:

Gelukt :) met een beetje hulp van het Garmin forum nu een handmatige update gedaan. Firmware file 3.20 is te vinden via de link in de post hieronder.
Laatst gewijzigd door Echo op 05 okt 2014 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 05 okt 2014 00:32

Er is zelfs al een 3.23 (beta) firmware update.

Notes:

We are looking to get feedback on the new features included in this beta build. For any issues that you encounter with Segments, Edge Remote, or Shimano Di2 shifter support, please fill out the form included in the download and attach it to an email to edge.beta@garmin.com. Please note that you may not get a response to the email unless we need more information on the issue you report.
There are some known issues in this build that we are working to fix which we do not need feedback on which are covered below:
Di2 should not be an option in the top level settings menu because it is a bike profile specific sensor.
Pairing with Shimano Di2 shifters can take several attempts to complete. This is especially true when searching for other sensors at the same time.
Paired Shimano Di2 shifters do not automatically re-pair on power up. You will need to search for the shifters again to reconnect.
Although this software is believed to be reliable, it has not yet been released for production and should be used at your own risk.

Changes made from version 3.20 to 3.23:

New feature! Added Segment support.
To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to test the on device experience!
New feature! Added Edge Remote sensor support.
New feature! Added Shimano Di2 sensor support.
Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)

voor de DareDevils hier te vinden:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=7573
(hier zit de 3.20 update en de 3.23 beta in trouwens)

Ik ben wel gecharmeerd van de aangebrachte wijzigingen om eerlijk te zijn:
remote sensor
hoogteprofiel
stop button
TBT en Course Warning settings ( wel eerst zien, dan geloven :-) )

Morgen (straks) eerst maar fietsen met de 3.20 update en dan de beta eens installeren om te kijken of het wat is. Kan altijd weer terug naar 3.20 mocht het niets zijn... ;)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Nancy
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2014 19:08

Nancy 07 okt 2014 16:30

Gebruikersprofiel. Graag had ik op de gps 2 gebruikersprofielen ingebracht. Eentje voor mijn man met zijn lengte, gewicht enz. En eentje voor mij met al de gegevens. Heb al gevonden dat je 2 fietsen kunt instellen, maar kan je dan vb fiets 1 met al mijn lengte gewicht enz gegevens instellen en fiets 2 instellen met mijn man zijn gegevens. Heb dit al gezocht maar niet gevonden. Wanneer ik dan fiets 2 aanpas met mijn lengte gewicht enz, worden ook de gegevens in fiets 1 aangepast. Dit zou handig zijn omdat het de bedoeling is om beiden dit toestel te gebruiken en zo moet je niet iedere keer alles aanpassen van man naar vrouw of omgekeerd. Is dit mogelijk ? Vind het niet erug in de handleiding en ook niet op het forum.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 okt 2014 16:39

Nancy schreef:..............Wanneer ik dan fiets 2 aanpas met mijn lengte gewicht enz, worden ook de gegevens in fiets 1 aangepast. Dit zou handig zijn omdat het de bedoeling is om beiden dit toestel te gebruiken en zo moet je niet iedere keer alles aanpassen van man naar vrouw of omgekeerd. Is dit mogelijk ? Vind het niet terug in de handleiding en ook niet op het forum.
Kan volgens mij niet.
1 Gebruikersprofiel met meerdere fietsprofielen kan wel, maar dat had je ook al gevonden :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 07 okt 2014 20:03

Die verschillende fietsprofielen vind ik niet terug bij Garmin Connect, of mis ik iets?
Iemand die dat weet?
Gr. Bert
Avatar gebruiker

Nancy
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2014 19:08

Nancy 07 okt 2014 22:24

RelicBert schreef:Die verschillende fietsprofielen vind ik niet terug bij Garmin Connect, of mis ik iets?
Iemand die dat weet?
Gr. Bert

Ik installeer de fietsprofielen op het toestel zelf

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 07 okt 2014 23:10

Nancy schreef: Ik installeer de fietsprofielen op het toestel zelf
Duidelijk, dat doe ik ook. Wanneer ik mijn ritjes upload naar Connect (en naar Strava) dan zie ik niet op welke fiets de rit is gereden, ook al heb ik op de 810 de juiste fiets gekozen.
Avatar gebruiker

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 12 okt 2014 21:38

Ik heb sinds kort ook een 810 en CN Europe op SD kaart. Ik wil er graag ook OSM en OMM op zetten, maar dat past niet. Ik weet dat ik bij mijn 705 dat ook deed, maar omdat ik CN niet op SD had, kon ik in MapSource de gebieden van CN selecteren die ik hebben wilde en dan past het zelfs op een 2GB. Ik hoef namelijk lang niet heel CN op het apparaat te hebben.

Heeft iemand een idee hoe ik op de 4GB SD met CN voldoende ruimte kan maken om toch OSM en OMM er op te zetten? Ik wil ook niet de originele SD wissen of delen wissen. Dat vind ik zonde.

Ik hoor graag suggesties. Bij voorbaat hartelijk dank!
Gang is alles...

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 12 okt 2014 22:00

christoffel schreef:Ik heb sinds kort ook een 810 en CN Europe op SD kaart. Ik wil er graag ook OSM en OMM op zetten, maar dat past niet. Ik weet dat ik bij mijn 705 dat ook deed, maar omdat ik CN niet op SD had, kon ik in MapSource de gebieden van CN selecteren die ik hebben wilde en dan past het zelfs op een 2GB. Ik hoef namelijk lang niet heel CN op het apparaat te hebben.

Heeft iemand een idee hoe ik op de 4GB SD met CN voldoende ruimte kan maken om toch OSM en OMM er op te zetten? Ik wil ook niet de originele SD wissen of delen wissen. Dat vind ik zonde.

Ik hoor graag suggesties. Bij voorbaat hartelijk dank!
Voor 7 euro een 8Gb kaartje kopen, CN daar op kopiëren en OFM/OSM/OMM erbij zetten
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 12 okt 2014 22:11

Dank voor je idee. Helaas is het niet of het zo eenvoudig. Je moet namelijk in MapSource een kaartenset maken die niet groter mag zijn dan 4GB en daar zit hem nou net de kneep...

Ik heb overigens CN gekopieerd naar een andere SD kaart en die in de 810 gezet. De 810 kan CN dan niet vinden. Dat was overigens te verwachten, want dan zou je heel eenvoudig CN kunnen kopieren en verkopen of delen en dat wil Garmin natuurlijk voorkomen.

Misschien iemand anders nog een idee?
Gang is alles...

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 13 okt 2014 06:59

Er kunnen meer dan 1 kaart bestand op de microSD. De vrije ruimte is dus op te vullen met een osm kaart. de gmapsupp.img naam van CN mag ook CN2014.20.img heten.

per image 4 gb max en dan is er nog een totaal aan kaarttegels over alle kaarten (3000 meestal, maar exact weet ik dit niet).

Wil je grote gebieden met OSM in je toestel, dan zul je toch moeten kiezen voor een aparte microSD kaart. Of een CN nog eens los op DVD kopen, die is namelijk gekoppeld aan je toestel en niet aan MicroSD kaart en kun je 1 16Gb kaartje vullen met kaarten.
Marco :)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 13 okt 2014 14:27

Ik begrijp alles, behalve je eerste alinea. Bedoel je dat ik gmapsupp.img moet hernoemen als CN2014.20.img?

Ik heb nog ongeveer 600 MB over op het kaartje met CN. Ik ga in ieder geval proberen of ik daar OSM Benelux of OMM Belgie en Nederland op krijg. Meer zou niet hoeven.

In ieder geval bedankt!
Gang is alles...

Plaats reactie