Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 13 mei 2013 21:40

heb ook nog een uitleg gekregen op de facebookpag van Teasi, ze hebben gekozen voor de meest gebruikte of iets in die geest
Allemaal goed en wel. Maar fb interesseert me niet en heb ik dus niet.

Dat ze dat dan gewoon vermelden bij hun update pagina van hun website.

mvg

Bietbiet
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2013 12:25

Bietbiet 13 mei 2013 22:25

Bedankt Fred. Ik keek nog eens verder op de site van A-rival. In de Duitse handleiding staat het scherm zoals we dat nu zien, dus zonder keuze, in de Nederlandse en andere talen staat nog het oude scherm mét de keuzemogelijkheid. Kennelijk is de software eerder bijgewerkt dan de handleidingen. Wel vreemd dat men de DD MM,MMM als meest gebruikte betitelt want die kom je i.t.t. de vervallen formaten weinig tegen.

Rick3006
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 dec 2011 13:14

Rick3006 14 mei 2013 12:40

Beste (mede) Teasi gebruikers,

Vorige week heb ik ook een Teasi aangeschaft en ik moet zeggen dat het apparaat prima werkt.

Ik liep aan tegen het volgende probleem:
Volgens mij heb ik ergens in de handleiding gelezen te hebben dat de accu zo'n 10 tot 12 uur mee zou gaan, maar bij mij hield hij er al na 7 uur fietsen mee op. Ik heb onderweg de opnamefunctie al uit gezet, weet niet of dat gewerkt heeft maar het leek mij wel een goed idee.

Aan die ene accu heb ik dus niet genoeg.

Ik weet dat er van die losse dingen te koop zijn die ik erop zou kunnen aansluiten (ik moet dan een stukje uit het houdertje zagen maar dat is geen punt) maar daar heb ik een paar vragen over.

1. Welke moet ik hebben? (Naam, Merk, Prijs, Leverancier)
2. Waar laat ik dat ding? (Moet ik hem op mijn stuur plakken?)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

B.v.d.
Rick

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 14 mei 2013 22:26

dag Rick,

Ik heb nog geen gps, maar de Teasi lijkt me wel wat.
Dus het toestel bevalt je (buiten de acuu-levensduur)?

Dit:
http://www.rose.nl/artikel/b--m-oplader ... aid:639422" onclick="window.open(this.href);return false;

lijkt me wel wat.
Prijzig dat wel.
Als je fiets met naafdynamo is uitgerust tenminste!
Laadsysteem dat wordt gevoed door de naafdynamo; dan maakt deze zichzelf nuttig!
Belangrijk is de zgn bufferaccu, deze garandeert een constante stroom naar je toestel.
Anders zou dat immers minder stroom krijgen als je trager rijdt.
Wel de verlichting uitschakelen.

Dit is in grote lijnen wat ik ervan af weet.

Hopelijk heb je hier wat aan of zijn er forumleden die van andere, betere of goedkopere oplossingen weten.

mvg
Benny

Rick3006
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 dec 2011 13:14

Rick3006 15 mei 2013 10:42

Benny,

Dank voor je reactie.

Helaas heb ik geen naafdynamo, het zal dus een los apparaatje moeten worden.

De Teasi werkt verder perfect.

Om vertrouwd te raken ben ik een route gaan fietsen waarvan ik de eerste 60 kilometer goed ken, de resterende kilometers heb ik echt moeten vertrouwen op de GPS en dat ging (tot het einde van de accu) fantastisch.
Zoals iemand al eerder schreef werken de waarschuwingspiepjes goed en geeft het apparaat meteen aan wanneer je de verkeerde kant op gaat.

Ik had zelf de route "gemaakt" via googlemaps en MapMyRun waardoor er een tweetal wandelpaden in de route zaten, met een beetje richtingsgevoel kon ik daar gemakkelijk omheen fietsen en de Teasi gaf aan waar ik de route weer kon bereiken.

Met vr gr
Rick

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 15 mei 2013 23:05

Dag Rick,

blij te horen dat je tevreden bent over je aankoop.

Er bestaan ook zgn buffer accu's die je kan aansluiten op je toestel.
Laad je thuis op.
Zodoende wordt de gebruiksduur van je toestel langer.
De accu steek je in je stuurtas of bevestigen aan je stuur of frame.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 21 mei 2013 10:00

Bij Teasi zijn ze bezig om de zichtbaarheid bij zonneschijn middels ander kleurgebruik te verbeteren, ik heb totnutoe geen last gehad van spiegelingen, weinig zon hier in groningen het laatste half jaar ,waar een slecht voorjaar al niet goed voor is !!
Ook schijnt er een zg "ghost functie" aan te komen. ben benieuwd.

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 22 mei 2013 17:44

Bij Teasi zijn ze bezig om de zichtbaarheid bij zonneschijn middels ander kleurgebruik te verbeteren,
Via firmware update aan te passen?
Men heeft daar wel oor voor de verzuchtingen van de gebruikers heb ik de indruk

mvg

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 22 mei 2013 20:46

Inderdaad, maar ik wacht met m,n update tot na mijn vakantie want bij de vorige update was ik mijn opgeslagen "favorieten"kwijt, Tot zolang redt ik het wel met de huidige functie`s
gr
Freddy

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 mei 2013 21:44

Goed om te horen. En klanten win je door naar ze te luisteren.

Overigens afgelopen zondag met kennissen aan geocaching gedaan. de kennis gebruikte daar een Garmin Oregon voor. dat scherm was echt een stuk slechter af te lezen en dat nog wel terwijl het zwaarbewolkt was...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Janz
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2013 10:43

Janz 29 mei 2013 18:28

Op 6 mei schreef ik over mijn defecte Teasi. Via Track and Trace kon ik vaststellen dat mijn apparaat op 8 mei bij A-Rival in ontvangst genomen was. Zelf lieten ze niets van zich horen. Ik baalde stevig en heb afgelopen vrijdag een pissig mailtje gestuurd. Hoewel ze over het algemeen snel op mails reageren, kreeg ik geen antwoord. Afgelopen zondag een Facebookaccount aangemaakt en m'n gal op hun, overigens interessante Facebookpagina, gespuwd . Toen kwam alles in een stroomversnelling. Zelfs op zondag al een reactie. Afgelopen maandag diverse mails en antwoorden op Facebook gehad met de toezegging dat het apparaat verstuurd zou worden. Vandaag een pakketje bij de post. Ze hebben me een hele nieuwe set (!) gestuurd hoewel ik alleen mijn navi had opgestuurd. Vind ik wel een goede service. Heb ze daar ook voor bedankt. Nu maar hopen op een heel lang leven van deze Teasi en veel navigatieplezier.

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 30 mei 2013 13:58

Alles gaat meer en meer via Facebook. Als je dan zelfs op een gewoon mailtje geen antwoord meer krijgt...
Zelf heb ik ook geen FB, maar je kan er bijna niet meer omheen.

Hoe het ook zij: je bent geholpen, dat is wat telt.
Veel navigatieplezier, laat nog eens wat weten of het nu in orde is?

mvg
BennyVelo

Plaats reactie