Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Marcel132
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2013 23:42

Marcel132 28 apr 2013 13:59

Weet er iemand of het mogelijk is eigen pois op het toestel te importeren?
Ik zou graag de fietsknooppunten op het toestel plaatsen, kan dat?

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 02 mei 2013 17:03

Ik weet niet of je iets heb aan onderstaande link.

http://www.fietsnet.be/routeplanner/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan ook een gedeelte van de knooppunten op in Nederland.
En je kan de route opslaan als een gpx bestand dus volgens mij moet je zo wel routes kunnen maken en opslaan.
Helaas staat het gedeelte waar ik vandaan komt er niet op anders zou ik dit zeker gaan proberen

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 03 mei 2013 00:13

Op fietsnet zoals hierboven vermeld:
je maakt de route die je wenst.
rechts zie dan exporteer route naar je gps
vervolgens kun je dan kiezen uit drie mogelijkheden.
-Geen knooppuntnummers
-Enkel het knooppuntnummer als waypoint naam
-Knooppuntnummer en het volgende knooppuntnummer in de wegbeschrijving als waypoint naam

Ik ben geen gps gebruiker (nog niet?), maar Fietsnet gebruik ik regelmatig.

Succes!

Bietbiet
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2013 12:25

Bietbiet 05 mei 2013 12:40

Teasi One maakt gebruik van de kaarten van Open Streetmap. In OSM staat de IJ-tunnel aangegeven als "verboden voor fietsers". Als je op de Teasi One een route plant van Amsterdam Noord naar het Centrum, dan gaat deze toch door de IJ-tunnel. De juiste route zou over de Schellingwouderbrug moeten leiden (de pont over het IJ ziet de Teasi One helaas niet). Als je dezelfde route in Cloudemade Maps plant (ook op basis van OSM) dan stuurt die je wel over de Schellingwouderbrug.
Weet iemand waarom de Teasi One (onterecht) wél gebruik maakt van de IJ-tunnel?

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 05 mei 2013 19:58

Het zal je maar overkomen dat je daar als wildvreemde ten onrechte door wordt gestuurd!

Bug in de kaart?
Misschien melden bij oSM?
Heeft de Teasi een auto modus?
Stond misschien geactiveerd?

mvg

Janz
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2013 10:43

Janz 06 mei 2013 17:08

Sinds begin april heb ik een Teasi One. Gisteren ineens een groen display en niet meer te lezen. Een paar keer gereset, hielp niets. A-Rival gemaild. Moet het apparaat, gefrankeerd, terug sturen. Zijn er meer ervaringen met een defect scherm? Vind het ook vreemd dat ik, binnen de garantieperiode, verzendkosten moet betalen. Slechte service.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 mei 2013 17:28

Janz schreef:Sinds begin april heb ik een Teasi One. Gisteren ineens een groen display en niet meer te lezen. Een paar keer gereset, hielp niets. A-Rival gemaild. Moet het apparaat, gefrankeerd, terug sturen. Zijn er meer ervaringen met een defect scherm? Vind het ook vreemd dat ik, binnen de garantieperiode, verzendkosten moet betalen. Slechte service.
nope. nog steeds zeer tevreden.

ik zou, als ik jou was, niet met teasi schakelen maar met je leverancier. Overigens, verzendkosten bij garantie kom je wel vaker tegen hoor. Ben wel met je eens dat het irritant is.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 06 mei 2013 19:01

Ook ik ben nog zeer goed te spreken over de teasi one.
Trouwens dit weekend heb ik geprobeerd een route te maken via de knooppunten route en dit dat te exporteren naar de teasi one. En ook dit gaat goed.
Dus voor mij is de prijs kwaliteits verhouding erg goed.

ik ben wel benieuwd hoe de service nu verder is .Janz wil je dit laten weten via dit forum

franconegro
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 18:15

franconegro 11 mei 2013 18:24

Ik ben zojuist een teasi one aangeschaft en ben bezig met de installatie zoals beschreven in d e handleiding. Normaal komt na de profielinstelling, de kaartactivatie, maar tijdens de procedure wordt mij nergens de activiatiecode gevraagd. Hoe kan ik deze alsnog invoeren ?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 mei 2013 20:19

vanaf een bepaalde softwareversie is de activatiecode niet nodig. Als je er nu een aanschaft denk ik dat dat deze standaard al die softwareversie on board heeft.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Bietbiet
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2013 12:25

Bietbiet 12 mei 2013 13:50

Via Menu > Zoeken > Coördinaten kun je op de Teasi One coördinaten van de bestemming invoeren. Volgens de handleiding (hoofdstuk 3.4.5) zou je in het invoerscherm eerst de opmaak van de coördinaten moeten kunnen kiezen uit 3 mogelijkheden. De ene keer heb je die immers in decimalen (D.DDDDD) beschikbaar en de andere keer in graden, min. en sec. (DD MM SS.S). De derde optie is de opmaak DD MM.MMM waarbij je de seconden moet omrekenen naar minuten 'achter de komma'. Op mijn onlangs aangeschafte Teasi One verschijnt het keuzeveld voor de opmaak niet. Bovendien kan ik de coördinaten alleen maar in de opmaak DD MM.MMM invoeren. Zou iemand na willen kijken of dat op zijn Teasi One ook zo is? Zo ja, dan is dat kennelijk gewijzigd in de laatste softwareversie (nu: software Bikenav versie 1.6.3.0). Zo nee, dan zit er kennelijk een softwarefout in mijn toestel.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 13 mei 2013 15:29

Het is bij mij gewijzigd na m`n laatste update (zo`n 6 wk geleden schat ik ) voordien had ik ook keuze uit 3 mogelijkheden, nu nog maar 1 manier om coördinaten in te voeren. had er voor mij niet uitgehaald hoeven te worden.
heb ook nog een uitleg gekregen op de facebookpag van Teasi, ze hebben gekozen voor de meest gebruikte of iets in die geest

Plaats reactie