Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

dvdmeer
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jul 2012 09:34
Locatie: Alphen

dvdmeer 04 mar 2013 18:15

Overigens, ik bedoel dus (om onduidelijkheid te voorkomen), dat het bv hier om de buis met bv tiewrips te bevestigen.

Volgens mij heb ik dan dit nodig: http://www.wielerland.nl/shop/index.php ... t_id=33876" onclick="window.open(this.href);return false;

Of is dat bij een webshop incluis het apparaat zelf aan te schaffen?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 mar 2013 20:36

ah... die is nieuw in het assortiment. Wel een stuk ranker dan die ik heb.

Afbeelding
Bovenstaande werd bij mij meegeleverd en daar heb ik er in totaal dus drie van. en die zit op de MTB inderdaad
dvdmeer schreef: hier
;)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 mar 2013 20:52

mauro53 schreef:Ik heb mijn Teasi de nieuwste update vandaag gedaan heb daarna naar de
nieuwste functie gaan kijken bij het icoontje sd kaart bij het openen van het icoontje is mijn Teasi GEBLOKEERD een piepgeluid en ik kan die niet afzetten.
GR.Mauro
Als je heel lang de aan/uit knop indrukt dan kan je 'm uitzetten. ik zou dan een factory reset doen en opnieuw updaten...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

dvdmeer
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jul 2012 09:34
Locatie: Alphen

dvdmeer 04 mar 2013 21:50

Hoe zit het eigenlijk met de accu? Is die te vervangen? Dus dat je apparaat niet meer useless is als de batterij stuk is?

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 04 mar 2013 22:16

Volgens mij is de accu niet zelf te vervangen.
Nog even over het updaten: Na het updaten was ik de gegevens uit"favorieten"kwijt, navraag op de Teasi facebookpagina gedaan en daar kwam uit dat dit inderdaad mogelijk was, opletten dus.
Overigens wordt er op de facebookpag vrij snel gereageerd door Teasi op vragen.

mauro53
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2013 20:01
Locatie: AS

mauro53 04 mar 2013 23:30

depoldertoerist schreef:
mauro53 schreef:Ik heb mijn Teasi de nieuwste update vandaag gedaan heb daarna naar de
nieuwste functie gaan kijken bij het icoontje sd kaart bij het openen van het icoontje is mijn Teasi GEBLOKEERD een piepgeluid en ik kan die niet afzetten.
GR.Mauro
Als je heel lang de aan/uit knop indrukt dan kan je 'm uitzetten. ik zou dan een factory reset doen en opnieuw updaten...
Bedankt,
Ik had van alles geprobeerd en deze morgen heb ik de twee knoppen lang samen ingedrukt gehouden en dan is die pas uitgegaan en heb hem terug kunnen opstarten ,gisteren had ik de aan en uit knop ook lang ingedruk gehouden maar bleef geblokeerd.
Mauro
S-Works Tarmac 2015

Marcel132
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2013 23:42

Marcel132 16 mar 2013 17:43

Heb net ook dat hebbedingetje gekocht en even uitgetest. Het doet wat ik er van verwacht! Is eenvoudig, snel aan te leren.
Groot voordeel vind ik dat je op het toestel zelf routes kan aanmaken.
Van zodra het lente wordt ga ik het toestelletje verder uitvoerig testen.
De eerste indruk is in ieder geval zeer positief. Ik ga het ook eens testen voor geocatching.....

Marcel132
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2013 23:42

Marcel132 17 mar 2013 11:45

Ik las hier dat je al rijdende de fiets-gps kan bijladen.
Is dat met een soort dynamo?
Kan iemand mij meer informatie geven aub?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 mar 2013 12:10

Marcel132 schreef:Ik las hier dat je al rijdende de fiets-gps kan bijladen.
Is dat met een soort dynamo?
Kan iemand mij meer informatie geven aub?
Inderdaad zou je middels bijvoorbeeld een naafdynamo bij kunnen laden. Ik heb ergens een test gelezen (weet niet meer waar) dat de Teasi dat goed doet.
Er bestaan ook zonnepaneeltjes waarmee dat zou kunnen. Dat lijkt me wel meer iets voor een reisfiets dan voor een racefiets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Marcel132
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2013 23:42

Marcel132 17 mar 2013 20:50

Ik heb mij ondertussen de Teasi-one aangeschaft.
Heb reeds een aantal tests gedaan en die zijn zeer positief.
Wat ik bijzonder vind aan dit toestel is de conbinatie van eenvoud en mogelijkheden.
Het is echt zeer gemakkelijk te bedienen. Binnen het uur nadat ik het toestel in mijn bezit had was ik er reeds mee op de baan!

Uitgevoerde tests:

1. De GPS zelf een fietsroute naar een bepaald punt laten bepalen en route heen en terug gereden zonder problemen. Waar het kan kiest de GPS voor kleine wegen en voor fietspaden.

2. Een route gereden en door het toestel laten registreren. Voor de terugweg deze geregistreerde route gebruikt, perfect!

3. Op het toestel zelf een route gemaakt. Niet via de computer maar op de gps zelf. Dat vraagt wat zoom en schuifwerk met de kaart, maar dank zij het toch-screen perfect doenbaar als je wat geduld hebt. De geprogrammeerde route opgeslagen en gereden: perfect!!!!
Dat is voor mij een van de bijzondere voordelen: op het toestel zelf die route kunnen maken zonder een computer nodig te hebben.
Ik heb bij deze route ook de test gedaan van de hoogtemeter en het compas: perfect!!!!

kortom: ik ben ZEER tevreden over mijn aankoop. Voor 159euro een voor mij perfecte fiets- en wandel-GPS.
Het is een, voor mij, zeer volledig toestel dat bijzonder gemakkelijk te bedienen is, ook al ben je geen techneut.

Ik ga, van zodra het echt lente wordt, het toestelletje eens uittesten voor geocaching. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar denk dat het een leuk doel is om te wandelen.

Wat heb je hier niet bij (maar die had ik al via een uurwerk) dat is een hartslagmeter.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 18 mar 2013 17:37

Na een aantal ritten ben ik ook zeer tevreden over het apparaat, alleen van de hoogtemeter krijg ik geen hoogte, werkt hij op atmosferische druk ?, hij laat wel het stijgingspercentage zien maar dit klopt niet altijd, gaat zomaar van 3 naar 0 procent op een viaduct terwijl de hellingshoek min of meer gelijk blijft.
Het kompas werkt pas als je beweegt, maar dit was bekend , daarom lijkt het me lastig om hem te gebruiken bij geo catching
En bij elke update staan er verbeteringen in , tenminste tot zover.
Wel even opletten bij het updaten dat je je gegevens kunt kwijtraken in "favorieten" of had ik dat al genoemd?
Voor de hoogtemeting en hellingmetingen moet ik denk ik wachten tot we in de zomer 2 weken in de Eifel zitten, hier in Groningen is de wind vaak je grootste tegenstander

Millstone
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:37

Millstone 15 apr 2013 15:11

Het apparaat onlangs aangeschaft en ik ben best tevreden.
Belangrijkste vind ik de GPX files. zowel maken als laden gaat perfect.
Zelf opnemen en tegelijk een GPX route rijden is mogelijk.
Scherm is inderdaad wat spiegelend, maar bij navigatie let ik alleen op de piepjes en de pijl op het scherm en dat werkt prima.
Ca 200m voor de bocht 1 piepje, op 100m 2 piepjes en vlak voor de bocht 3 piepjes.
Als je toch de afslag mist kinken er weer piepjes. Hoe eenvoudig wil je het hebben.
Sommige dingen is wel even zoeken, zo stond mijn route steeds op omgekeerde richting, maar die optie heb ik nu ook gevonden, zodat ik weer netjes de route kan rijden zoals ik wil.

Plaats reactie