Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 21 sep 2012 21:34

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe Fietsnavigatie. En wil eigenlijk geen Garmin meer. Dat is moeilijk want Garmin biedt verreweg de meeste keus. Nou kom ik tijdens het zoeken af en toe wat onbekendere fietsnavigatiesystemen tegen zoals de Holux Funtrek 130 http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... ux#p770201" onclick="window.open(this.href);return false; maar als ik het goed begrijp is er sinds kort een nieuwe speler in de markt die op papier precies lijkt te bieden wat ik zoek (voor de duidelijkhied, ik hoef geen cadansmeter of hartslagmeter) en ik gebruik de navigatie voornmaleijk met fietsen en daarnaast bij het wandelen. Wat ik ook heel graag wil is geen landenbeperking en de Openstreetmap kaarten gebruiken. (en zelf kunnen updaten) en dat lijkt deze navigatie allemaal te kunnen. Nu moet er 1 de eerste zijn maar is er al iemand met ervaring met deze navigatie? Of ben ik straks de eerste?

http://www.wielerland.nl/shop/computers ... steem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

dvdmeer
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jul 2012 09:34
Locatie: Alphen

dvdmeer 22 sep 2012 11:23

Hier in ieder geval Duitse ervaringen.

Voor niet veeleisend gebruikend kan het denk ik wel een mooi apparaatje zijn.
Ben ook wel benieuwd naar Nederlandstalige ervaringen.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 sep 2012 17:54

De Duitsers zijn redelijk positief. de trage bediening lijkt het grootste minpunt wat ik zo snel zie.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 10 okt 2012 09:06

Klinkt goed! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, heb je er al één geprobeerd?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 okt 2012 09:47

Ik was het eigenlijk wel van plan, maar heb 'm (nog) niet gekocht. belangrijkste reden is dat ik een nieuwe Garmin van Garmin krijg waardoor er nu dus eigenlijk geen reden is om iets anders te kopen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 okt 2012 06:30

Nou ik heb 'm toch besteld hoor, dus ik zal jullie op de hoogte houden.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 okt 2012 07:51

Ik ben benieud naar je ervaring. Ik heb ook bijzonder veel zin om mijn huidge Garmin door de versnipperaar heen te halen. (Lees: ik ben niet tevreden).
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 okt 2012 00:13

Ik heb 'm binnen en hij zit inmiddels op de woon-werkfiets. Mijn eerste (beetje spelen) indruk is erg positief. wel is de stuurhouder wat lomp, omdat ik op het stuur eigenlijk geen plek heb valt dat extra op. De houder is wel degelijk, dat dan weer wel. Morgen eerste fietstest!


Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 okt 2012 15:25

Inmiddels heb ik er 7 ritten mee gemaakt, dus er is nog geen sprake van een echte duurtest, maar de eerste indrukken zijn zeer positief.

Ik gebruik 'm als fietscomputer met de mogelijkheid om te navigeren en heb dus geen behoefte aan Ant+ koppelingen. Ik gebruik een hartslaghorloge en cadans boeit mij niet zo.

De bediening is heel eenvoudig en wijst zich vanzelf.
De navigatie optie heb ik ook gebruikt en die werkt snel, maar de route die ik ondanks het racefietsprofiel kreeg vond ik toch wel wat bijzonder (veel binnendoor) wel uitsluitend over fietspad en dat heb ik wel eens anders meegemaakt. herberekenen gaat heel snel. De navigatieaanwijzingen zijn erg duidelijk en komen op tijd, ook als je een andere functie van de computer gebruikt en de kaart niet voor hebt staan. Zaken die een Edge ook heeft, maar die is wel een stuk duurder, bij de Etrex was dat toch wel een beetje behelpen denk ik nu. Dit is echt een verademing!zeker met het grote en duidelijk scherm. De software is van GPS tuner, hetzelfde bedrijf dat ook de software voor Mio en Bryton maakt.

Niet het belangrijkste maar wel aardig om te vermelden is dat alles er grafisch ook erg mooi uit ziet, zeker de snelheidsmeter die ook analoog wordt weergegeven is leuk.

minpuntje is dat er niet automatisch een track bijgehouden wordt maar dat je zelf op de rec. knop moet drukken. (standaard aanwezig in het scherm)

Wie geen behoefte heeft aan GPS die ook Ant+ technologie on-board heeft hier gewoon een hele goede koop aan, zoals ik het nu zie, zeker in vergelijking met de in prijs vergelijkbare Garmins (die dat ook niet hebben).

Maar ik hou jullie op de hoogte!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 15:57

Kun je hiermee ook routes importeren?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 okt 2012 16:16

Ja. Je kunt een GPX bestand in de betreffende map op het apparaat slepen (aan de pc is het een externe harde schijf). . Op de Teasi zit een menu met "geïmporteerde routes" vanwaaruit je die kunt starten. Kind kan de was doen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Maikel73
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 23:59

Maikel73 02 nov 2012 18:40

Deze gekocht bij cyclingshop, goede prijs, 149 Euro. Liep steeds vast, teruggestuurd. Kreeg een dag later al een nieuwe via de post, superservice. Mooi apparaat, werkt goed, routes maken op bikemap en dan fietsen maar, routes opslaan en dan trainingsschema bijhouden op bikemap. Maakt de hobby alleen maar leuker.

Plaats reactie