Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

sandra1968
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2014 23:19

sandra1968 08 jul 2016 17:00

Mijn laatste update van teasi one 2 is in oktober 2015 geweest.
Ik vind deze erg prettig. Duidelijke lijnen en ook de rode markeringen bij oversteek, bochten ed zijn duidelijk.

Is er na oktober nog een nieuwe update geweest en zoja werkt het prettig?

Het liefst wil ik deze versie houden maar updaten wordt natuurlijk wel aangeraden.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 16 aug 2016 09:55

Hoe is het gebruikersgemak van deze navigatie eigenlijk? Mijn moeder wil er eentje hebben. Werkt dat allemaal vrij eenvoudig? En hoe kun je dit uploaden naar strava bijvoorbeeld?
Zelf heb ik een garmin waarbij dit via bluethooth en de garmin app vrij eenvoudig gaat. Maar werkt dit bij deze ook eenvoudig?

En de bevestiging aan je stuur die je er standaard bij krijgt zit dat goed? En ik heb wel eens gezien dat er een soort veiligheidskoortje bij zit die je weer aan je stuur kan bevestigen dat als hij toch valt de navigatie nog aan je stuur blijft hangen door het koortje. Zit dit er ook standaard bij? Deze heb ik niet in de accessoires kunnen vinden online.

Hoop vragen in 1 x ;)

Bodhi
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2014 13:14

Bodhi 04 jan 2017 19:46

even een vraag
ik heb de teasi een paar weken geleden aan de pc gehangen en hij heeft meteen up dates gemaakt op de gps
nu heb ik een ander lay-out maar dat is oké
alleen is de gps nu enorm traag en reageert niet snel meer op het touchscreen
ook de satelliet verbinding duurt soms wel 10 min nu
normaal was dat binnen een min
weet iemand wat ik zou kunnen doen of heeft de zelfde problemen

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 jan 2017 10:32

Ik heb wel eens dat het fixen van de sateliet lang duurt als ik 'm binnen een tijdje aan heb gehad, hij op stnadby is gegaan en dan wil gaan fietsen. uit en aanzetten does the trick dan meestal.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 16 feb 2017 10:33

Hallo,
Sinds een paar dagen lukt het niet meer om mijn Teasi op te laden, ook ziet de pc de Teasi niet meer.
Gedaan:
verschillende kabeltjes geprobeerd
2 pc gebruikt
Het lijkt alsof de usb kabelaansluiting een beetje te los zit.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Heb al via facebook contact met Teasi maar dat gaat erg traag
Als ik hem moet opsturen zal dat de derde keer zijn, 2 x keer een nieuw apparaat gekregen (die service is goed) maar eerlijk gezegd wordt ik er een beetje flauw van dat ik hem weer weken kwijt ben,zit te twijfelen of ik er zelf de schroevendraaier in ga zetten (en na mijn vakkundige reparatie op zoek ga naar een ander merk).

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 feb 2017 11:40

Een usb aansluiting van een PC geeft maar weinig stroom. Al eens met een telefoonlader geprobeerd? nachtje aan laten liggen?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 16 feb 2017 13:41

Nee, heb ik ook al geprobeerd, reageert niet meer, ben bang dat de aansluiting op de Teasi niet meer goed is , zit ook vrij veel speling in, zowel opladen als uploaden lukt niet meer

Roger27
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 apr 2012 13:16
Locatie: Maastricht

Roger27 29 mar 2018 13:53

Ik kan een (nagenoeg nieuwe) Teasi Pro overnemen voor een leuk bedrag (E. 100,-).
Wat is het verschil met de `nieuwe` Teasi One 3?
Wordt deze nog voorzien van (software)updates?
En kan ik deze in de toekomst uitbreiden met een hartslagmeter (van bijv. Decathlon..?)

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 29 mar 2018 21:53

Ja via bluetooth of ant+ dacht ik

Ik heb een Lidl cadans sensor erop gekoppeld
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

WillemH
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2018 08:23

WillemH 30 mar 2018 10:49

Ik gebruik al jaren een Teasi One 2 tot volle tevredenheid.
Tegenwoordig loopt alles via de Tahuna Tool (voorheen de Teasi Tool), deze start op zodra je de Teasi aan je PC koppelt (wel even een account aanmaken de eerste keer).
Is na alle updates voorzien van nieuwe kaarten en een nieuwe, duidelijker, layout.
Ook worden er wat functies toegevoegd. Ik gebruik sinds kort ook de Teasi Fix Dual stuursteun, hiermee staat de Teasi wat verder naar voren op je stuur wat ik erg prettig vind. Het koordje heb ik eraf gehaald, in de jaren dat ik de Teasi gebruik is hij nog nooit ongewild uit de houder gekomen.
De Teasi heeft een fix binnen 10 sec. De snelheid van de Teasi hangt ook af van de hoeveelheid kaarten die je ge"installeerd hebt. Ik heb alleen de Benelux en Duitsland erop staan en alles werkt vloeiend.

Plaats reactie