Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 31 mei 2013 14:52

Ik heb een SD-kaart in de Teasi gestoken.
Op mijn computer is dit de G-schijf, via de verbinding met de Teasi.
Ik heb er een track opgeladen alsook ook een copie van de geïmporteerd routes op mijn Teasi.
Indien ik nu op mij Teasi via het menu SD-card ga, krijg ik de deze tracks niet, wel de vermelding "Karte mit Tracks einlegen" of in het nederlands "Steek kaart met paden in", hoewel mijn SD kaartje op de computer meerdere tracks heeft.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten

hubie65
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013 12:24

hubie65 02 jun 2013 12:33

Zelfde geval bij mij (sd card geformateerd met fat) ... ben dan gaan kijken welke format het interne geheugen van de Teasi heeft: fat32. Mijn sd card terug geformateerd maar nu met optie fat32.
De bestanden gewoon gekopieerd en klaar was kees.

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 02 jun 2013 21:05

Winkelketen Makro in België verkoopt de Teasi One.
Je kan het toestel uitproberen, het bevindt zich tussen de overige Gps'en.

Na het in mijn pootjes te hebben gehad:
-wat traag reagerend aanraakscherm
-wat de fietser nodig heeft staat erop.
-geen toeters en bellen
-kaartmateriaal is pico bello in orde!

-ingebouwde accu is mi hetgeen waar rekening moet mee worden gehouden
bijladen via naafdynamo of buffer accu meenemen

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 02 jun 2013 21:42

BennyVelo schreef:Winkelketen Makro in België verkoopt de Teasi One.
Tegen welke prijs?

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 02 jun 2013 22:06

hubie65 schreef:Zelfde geval bij mij (sd card geformateerd met fat) ... ben dan gaan kijken welke format het interne geheugen van de Teasi heeft: fat32. Mijn sd card terug geformateerd maar nu met optie fat32.
De bestanden gewoon gekopieerd en klaar was kees.

Bedankt voor de oplossing.
Na formattering naar fat32 is het me inderdaad gelukt routes te lezen van mijn Sd-kaart op de Teasi.

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 02 jun 2013 22:22

Ik heb nog een vraag.

Hoe werken met het bestand computer bij het rijden van een route?
bvb. resterende afstand en andere parameters tijdens een rit.

Nu zijn de gegeven waarde totaal zinloos tijdens mijn ritten. bvb. resterende afstand 12,5 km bij de start, als de rit 80 km lang is.

BennyVelo
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2013 11:15

BennyVelo 03 jun 2013 09:55

Prijs is €169.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 03 jun 2013 11:27

vadyre schreef:Ik heb nog een vraag.

Hoe werken met het bestand computer bij het rijden van een route?
bvb. resterende afstand en andere parameters tijdens een rit.

Nu zijn de gegeven waarde totaal zinloos tijdens mijn ritten. bvb. resterende afstand 12,5 km bij de start, als de rit 80 km lang is.
ik kan je niet helemaal volgen.

onder in je scherm zie een profiel van de route met de totala afstand, daarop kan je zien waar je ongeveer bent. verder heb je natuurlijk de afstand tot aan de afslag. maar ik heb zo'n idee dat je wat anders bedoeld
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 03 jun 2013 13:41

depoldertoerist schreef:
vadyre schreef:Ik heb nog een vraag.

Hoe werken met het bestand computer bij het rijden van een route?
bvb. resterende afstand en andere parameters tijdens een rit.

Nu zijn de gegeven waarde totaal zinloos tijdens mijn ritten. bvb. resterende afstand 12,5 km bij de start, als de rit 80 km lang is.
ik kan je niet helemaal volgen.

onder in je scherm zie een profiel van de route met de totala afstand, daarop kan je zien waar je ongeveer bent. verder heb je natuurlijk de afstand tot aan de afslag. maar ik heb zo'n idee dat je wat anders bedoeld
Wat ik bedoel is niet de afstand tot volgende afslag, die krijg ik altijd correct.
Maar kan je bovenaan, in één van de 2 keuze venstertjes naast de afslagpijl, de nog te rijden afstand van de rit laten zien. Ik vermoed dat deze vanuit de instelling computer (zie handleiding 3.6 : Met het hulpmiddel computer wordt nuttige informatie weergegeven tijdens uw reis).

Eigenlijk is mijn vraag hoe deze computerinstelling uitvoeren bij de start van een rit, zodat je de juist gegevens verkrijgt tijdens een rit? Bij mij zijn deze rit-gegevens verre van juist zoals bvb resterende afstand 12.5 km bij de start van een rit van 80 km. Hier zou de resterende afstand toch 80 km moeten zijn en wijzigen naargelang de afgelegde afstand.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 03 jun 2013 15:39

is het mss mogelijk dat dat de afstand is tot aan begin vd route ?

stanne
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 01:19

stanne 10 jun 2013 15:24

Hallo, ik ben Stanne, nieuw lid en ga me hier niet voorstellen. Dit heb ik trouwens elders gedaan. Ik ben hier toevallig op het forum gekomen na het googelen omdat ik ook een Teasi bezit maar als ik niet dringend hulp vind, beland hij in de kast om er nooit meer uit te komen denk ik.
Mij even verlaren. Ik lees niets dan lof over het toestel, maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben. Tijdens het rijden moet ik brillen, Ik draag dus een zonnebril op sterkte, maar de helderheid van mijn scherm staat op 100% maar dit blijkt toch onvoldoende bij zonnig weer. Ik probeerde vorige vrijdag voor het eerst een ritje op te nemen, dat lukte wel, maar wanneer ik wilde rijden kreeg ik altijd een spiegelbeeld, wat ik ook probeerde. Ik moest naar links en de gps gaf aan dat ik rechts moest afdaaien. Ik woon op een drukke baan en de straten wisselt hij van kant, hoe ik mijn gps ook draai. Ik heb dit in de winkel aangekaart, maar de man heeft zelf onvoldoende ervaring (geen probkleem) en ik kreeg onmiddelijk een ander nieuw toestel. Wat doe ik fout of wat doe ik niet? Met het nieuwe toestel heb ik hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen met een duidelijke werking van de Teasi One. Ik heb een bijgeleverde handleiding, maar deze voldoet dus niet en gelukkig bestaat er iets als een forum.
Wat wil ik kunnen? Een route vanuit internet uittekeken maar dat lukt. Een route op het moment opnemen en opslaan, dat lukt ook. Een opgenomen rit rijden lukt echter niet. Ik krijg enkele vragen van begin nau

stanne
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 01:19

stanne 10 jun 2013 15:28

Hallo, ik ben Stanne, nieuw lid en ga me hier niet voorstellen. Dit heb ik trouwens elders gedaan. Ik ben hier toevallig op het forum gekomen na het googelen omdat ik ook een Teasi bezit maar als ik niet dringend hulp vind, beland hij in de kast om er nooit meer uit te komen denk ik.
Mij even verlaren. Ik lees niets dan lof over het toestel, maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben. Tijdens het rijden moet ik brillen, Ik draag dus een zonnebril op sterkte, maar de helderheid van mijn scherm staat op 100% maar dit blijkt toch onvoldoende bij zonnig weer. Ik probeerde vorige vrijdag voor het eerst een ritje op te nemen, dat lukte wel, maar wanneer ik wilde rijden kreeg ik altijd een spiegelbeeld, wat ik ook probeerde. Ik moest naar links en de gps gaf aan dat ik rechts moest afdaaien. Ik woon op een drukke baan en de straten wisselt hij van kant, hoe ik mijn gps ook draai. Ik heb dit in de winkel aangekaart, maar de man heeft zelf onvoldoende ervaring (geen probkleem) en ik kreeg onmiddelijk een ander nieuw toestel. Wat doe ik fout of wat doe ik niet? Met het nieuwe toestel heb ik hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen met een duidelijke werking van de Teasi One. Ik heb een bijgeleverde handleiding, maar deze voldoet dus niet en gelukkig bestaat er iets als een forum.
Wat wil ik kunnen? Een route vanuit internet uittekeken en bewaren lukt. Een route op het moment opnemen en opslaan, dat lukt ook. Een opgenomen rit rijden lukt echter niet :evil: . Ik krijg enkele vragen en al mijn straten staan in spiegelbeeld :geek: Wie kan en wilt mij helpen?
Alvast bedankt

Plaats reactie