Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 mar 2015 11:07

kan wel, maar dan moet je kiezen voor de Pro. die is wel gelijk weer duurder.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mischa72
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 mar 2014 15:30
Locatie: Sittard

mischa72 22 mar 2015 15:17

Hallo,

Ik zit ook te twijfelen om een Teasi Pro aan te schaffen. Ik zou deze willen koppelen met een Mio Fuse activity tracker om zonder borstband toch fatsoenlijk hartslag te kunnen meten. Aangezien de Teasi ANT+ ondersteuning heeft, zal dit geen probleem zijn. Mijn vraag is nu de volgende: Om hartslag te registreren in Strava moet je de Pro-versie aanschaffen. Zou je als je de data voor de hartslag beschikbaar hebt vanuit een andere app/apparaat, zou deze dan toch in Strava kunnen worden geupload?

Groeten,
Mischa

en_voyage
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 aug 2014 10:49

en_voyage 23 mar 2015 14:56

Hi Mischa,

Volgens mij is het niet nodig om een betaald account bij Strava te nemen wat betreft hartslag an sich. Heb zelf een Edge 800, een Bryton hartslagsensor en een gratis Strava-account. Van elke rit kan ik de gegevens m.b.t. hartslag terugvinden in Strava (in dezelfde rubriek waar ook snelheid en hoogtemeters terug te vinden zijn).

Voor de verdere analyse van je 'kale' hartslagdata moet je wel een betaald account hebben.

Gr. Geoffrey

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 23 mar 2015 15:27

mischa72 schreef: Mijn vraag is nu de volgende: Om hartslag te registreren in Strava moet je de Pro-versie aanschaffen
Hier wordt waarschijnlijk de pro versie van een app bedoeld en niet de pro versie van het Strava account?
Marco :)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 23 mar 2015 15:58

Nee, de pro versie van het navigatie apparaat Teasi.
Afbeelding

mischa72
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 12 mar 2014 15:30
Locatie: Sittard

mischa72 23 mar 2015 21:35

Ik bedoel inderdaad een betaalde Strava-account, maar tevens ook de Teasi Pro :D . Ik lees in de reactie van en_voyage dat dat niet noodzakelijk is. Dit zou betekenen dat ik zelfs met een app als Endomondo mijn "prestaties" inclusief hartslag kan meten en synchroniseren met Strava met behulp van de website Tapiriik.com .

De Teasi probeer ik dan ergens als occasion of speciale aanbieding uit te halen, want de investering voor een nieuwe is mij op dit moment te groot.

Gr. Mischa

nckhbrs
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2015 20:02

nckhbrs 24 mar 2015 20:16

Hallo,

Ik ben in het bezit van een nieuwe Teasi one2 fiets gps. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk alle functies uit. Ik heb toch enkele vragen. Ik heb begrepen uit de handleiding dat onder het menu geheugen zichtbaar moet zijn dat er een SD kaartje geladen is. Ik zie het icon SD niet verschijnen. Tevens heb ik poi bestand o.a. van Archies (campings) erin geladen. Dit gaat goed en de campings zijn duidelijk zichtbaar. Bij een tweede andere poi bestand wordt de poi archies eruit gegooid. Ook kan ik er geen eigen naam van het poi bestand toekennen. Het systeem kent alleen omschrijving ANDER toe. Wat doe ik verkeerd? graag antwoord s.v.p. Groetjes Nico

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 24 mar 2015 20:43

Voorzover ik weet heb ik nog nooit een apart sd kaart symbool gezien, mogelijk een manual van de Teasi one en niet de Teasi one 2?

POI's weet ik niet, maar Archie heeft er wel erg veel, mogelijk als je de bestanden samenvoegt. Ook bij Garmin zie je trouwens dat ze onder Extra worden gestopt, maar kun je daar nog een extra folderstructuur creëren.

Waarschijnlijk doe je niets verkeert, maar loop je tegen grenzen van het toestel aan.
Marco :)

moeskoetie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2015 14:20

moeskoetie 03 apr 2015 16:53

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... b9c5b7a618

voor wie hier naar op zoek is.....een koopje

Bodhi
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2014 13:14

Bodhi 03 apr 2015 21:36

nou ik heb de zelfde ook van marktplaats ook zou goed als nieuwe
voor 90 euro gescoord ,nog een iets betere koop
en ben er tot nu toe tevreden over

moeskoetie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2015 14:20

moeskoetie 03 apr 2015 22:32

heb toch liever eentje van een webwinkel, voelt wat veiliger.
dat wilt natuurlijk niet zeggen dat die van marktplaats niet goed is, en 90euro is inderdaad nog goedkoper

vanmorgen de teasi one2.1 gekregen met de post van www.coolblue.nl
bediening van het apparaat is een eitje.
aanzetten, kaarten overzetten en gaan met die banaan.

moeskoetie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2015 14:20

moeskoetie 14 apr 2015 17:46

scherm is inderdaad slecht te zien in de zon.
schittert heel erg, is dit te omzeilen door er een anti schitter folie op te doen? iemand ervaring hiermee?

Plaats reactie