Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 16 nov 2014 21:00

Mijn Mio Cyclo 310 geeft nu de volgende foutmelding na het updaten via cycloagent: "Mio dodge v4.0 Application Error, please restart". Ik kan hem dus niet meer opstarten! Wie heeft hetzelfde probleem of kan mij helpen?

Ik had beter voor Garmin gekozen :cry:

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 17 nov 2014 07:06

kristovfs precies minj gedachte! Heb ook pas een mio aangeschaft. Op de fiets een echt leuk apparaat. Maar de software is bij mij een drama. Hulp via email en helpdesk is niet meer dan er wordt aan gewerkt. Als ik op op de facebook pagina kijk van mio lees ik vele andere reacties van softwareproblemen.
Vind het maar matig hoor. Na al die jaren nog steeds geen goedwerkende software.

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 18 nov 2014 12:09

Ik ben op zoek naar een relatief goedkope maar degelijke navigatiecomputer.
De Teasi One/Pro kan me wel bekoren, maar na het lezen van dit topic lijkt de Mio 305HC / 315HC me nog beter te liggen.
Wanneer ik online even zoek naar de prijzen is er toch wel een significant verschil :
- Mio 305HC + hoesje : 179 euro
- Mio 315HC + hoesje : 299 euro

Vind ik persoonlijk toch wel een serieus prijsverschil, ondanks het feit dat de twee op het eerste zicht weinig verschillen.
Kunnen jullie me helpen om een goede inschatting te maken in de verschillen tussen de twee?
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Totofan
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2013 20:59
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Totofan 18 nov 2014 13:21

Ik heb net de Mio 305HC + hoesje binnen voor €179,00. Ik heb ook gekozen voor de 305HC vanwege de kleine tot geen verschillen. De prijs heeft de doorslag gegeven.

Groet Marcel
Lekker fietsen op mijn Bulls Harrier......en veel genieten.

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 18 nov 2014 22:16

Melda schreef:Ik ben op zoek naar een relatief goedkope maar degelijke navigatiecomputer.
De Teasi One/Pro kan me wel bekoren, maar na het lezen van dit topic lijkt de Mio 305HC / 315HC me nog beter te liggen.
Wanneer ik online even zoek naar de prijzen is er toch wel een significant verschil :
- Mio 305HC + hoesje : 179 euro
- Mio 315HC + hoesje : 299 euro

Vind ik persoonlijk toch wel een serieus prijsverschil, ondanks het feit dat de twee op het eerste zicht weinig verschillen.
Kunnen jullie me helpen om een goede inschatting te maken in de verschillen tussen de twee?
software van mio is rampzalig

Gebruikersavatar
Totofan
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2013 20:59
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Totofan 19 nov 2014 12:24

kristofvs schreef:
Melda schreef:Ik ben op zoek naar een relatief goedkope maar degelijke navigatiecomputer.
De Teasi One/Pro kan me wel bekoren, maar na het lezen van dit topic lijkt de Mio 305HC / 315HC me nog beter te liggen.
Wanneer ik online even zoek naar de prijzen is er toch wel een significant verschil :
- Mio 305HC + hoesje : 179 euro
- Mio 315HC + hoesje : 299 euro

Vind ik persoonlijk toch wel een serieus prijsverschil, ondanks het feit dat de twee op het eerste zicht weinig verschillen.
Kunnen jullie me helpen om een goede inschatting te maken in de verschillen tussen de twee?
software van mio is rampzalig
Het is even puzzelen maar ik kom er al aardig uit.

Groet Marcel
Lekker fietsen op mijn Bulls Harrier......en veel genieten.

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 19 nov 2014 12:44

@kristofvs : Software kan inderdaad wel beter bij Mio. Nuja heb ik toch al meermaals gelezen.
Maar in principe zijn er genoeg alternatieven; je kan zelfs met een klein omwegje als je Mio-ritten gaan overzetten naar het Garmin-center.

@Totofan : Benieuwd naar je bevindingen. Heb al heel wat video's bekeken de laatste dagen en ben zo goed als overtuigt van de Mio. Alleen blijf ik met de vraag zitten welke de reden is voor die prijsval van de 305HC. Doet me eerlijk gezegd ietwat wantrouwen.
Heb me al rot gezocht naar de verschillen met de 315HC, maar buiten een andere processor (minieme verschillen in specs) en de afmetingen vind ik er geen...
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 19 nov 2014 12:54

@ Melda

Ik heb begin dit jaar een 305HC gekocht met alle sensors en de Mio stuursteun. Hij werkt prima, enige opmerking is de software, deze is wat omslachtig. De prijsval heeft volgens mij te maken met het introduceren van de 315 HC. Grootste verschil is afmeting en andere zaken die je noemt. Bij mij voldoet hij nog steeds en tegenwoordig met nieuwe software werkt ook alles op een Apple computer. Uitleg van de software laat echt te wensen over, zeker voor de Apple dus moet je zeff even puzzelen. Ik heb indertijd voor een complete 305HC een bedrag van 259 euro betaald en vond dat toen al goedkoop, maar voor 179 euro kun je je zeker geen buil vallen. Ik heb hem gekocht bij Hartslagmetershop.
Succes met de aanschaf.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 19 nov 2014 20:57

Totofan schreef:
kristofvs schreef:
Melda schreef:Ik ben op zoek naar een relatief goedkope maar degelijke navigatiecomputer.
De Teasi One/Pro kan me wel bekoren, maar na het lezen van dit topic lijkt de Mio 305HC / 315HC me nog beter te liggen.
Wanneer ik online even zoek naar de prijzen is er toch wel een significant verschil :
- Mio 305HC + hoesje : 179 euro
- Mio 315HC + hoesje : 299 euro

Vind ik persoonlijk toch wel een serieus prijsverschil, ondanks het feit dat de twee op het eerste zicht weinig verschillen.
Kunnen jullie me helpen om een goede inschatting te maken in de verschillen tussen de twee?
software van mio is rampzalig
Het is even puzzelen maar ik kom er al aardig uit.

Groet Marcel

Ik ga trouwens morgen mijn mio 315 binnenbrengen bij coolblue, bij opstarten krijg ik steeds foutmelding nadat ik de laatste update had uitgevoerd. Mijn volgende (fiets)gps wordt zeker geen mio. Ook op de fb pagina van mio benelux staan er honderden berichten van klanten met klachten en problemen!

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 24 nov 2014 22:44

De 305 is van de eerste generatie Mio fietscomputers ( ik heb zelf de 300, doet het nog steeds prima). De 300/305 is en oogt toch echt een stuk logger dan de 315 serie, die er strakker uitzien. Kwestie van smaak of dat het prijsverschil waard is. Ik kan niet oordelen over de technische verschillen, dat hebben jullie kennelijk al zelf goed bekeken.

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 25 nov 2014 08:29

Ik heb gisteren de 305HC besteld.
Op hartslagmetershop.be hadden ze hun actie nog wat aangescherpt door de 305HC nu ook te combineren met een front-mount voor de prijs van 179 euro.

In vergelijking met de 315HC moet je daarvoor toch al 331.95 euro neertellen. Een prijsverschil dat voor mij niet te rechtvaardigen valt momenteel, gezien de geringe verschillen tussen de twee.

Lang geaarzeld om de stap te zetten, maar gezien de verbeterde actie inclusief de front-mount zeker geen nadeel geweest :)
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 26 nov 2014 12:23

Melda schreef:Ik heb gisteren de 305HC besteld.
Op hartslagmetershop.be hadden ze hun actie nog wat aangescherpt door de 305HC nu ook te combineren met een front-mount voor de prijs van 179 euro.

In vergelijking met de 315HC moet je daarvoor toch al 331.95 euro neertellen. Een prijsverschil dat voor mij niet te rechtvaardigen valt momenteel, gezien de geringe verschillen tussen de twee.

Lang geaarzeld om de stap te zetten, maar gezien de verbeterde actie inclusief de front-mount zeker geen nadeel geweest :)
Pakketje is vandaag reeds toegekomen, toch wel verrassend aangezien ik deze maar maandagavond had besteld en betaald heb via overschrijving.
Mooie service dus bij hartslagmetershop.

Meteen pakje opengemaakt en ziet er allemaal heel goed uit.
Ziet er, zoals reeds eerder vermeld, robuust uit. Kan volgens mij wel tegen een stootje.
Grootte op zich valt me eigenlijk heel goed mee. Gewicht is wel wat aan de zware kant, maar ik ben allesbehalve een gewichtsfreak, dus dat stoort me allerminst.
Zonet in het stopcontact gestoken en nu maar opladen, zodat ik vanavond eens in de Mio zelf kan klooien.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Plaats reactie