Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 01 sep 2014 17:11

ooglenz schreef:
iwan goeree schreef:Nu wordt de edge 1000 aantrekkelijk. Heb nog even een vraag voordat ik weer voor verrassingen kom te staan ,en ook nog een nieuwe telefoon moet aanschaffen. Is de edge 1000 te koppelen met de Samsung Galaxy S3 ?
Op alle android telefoons waar firmware 4.3 of hoger op zit. Het gaat dus alleen om de firmware niet om het toestel.


Zijn er misschien nog mensen hier die problemen ondervinden met de gsm meldingen op hun edge 1000 te krijgen ?

bij mij werkt het namelijk niet .

Ik heb alle update's , en heb ook de notification access opstaan op mijn smartphone .

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 sep 2014 17:39

Nee; bij mij komen de smsjes prima binnen op de Garmin (via de iphone). Ik heb alleen het probleem dat de sms de verkeerde datum mee krijgt. Vandaag ontvangen sms heeft datum 17 november 2000. De tijd klopt wel. Iemand een idee? Op het moment van binnenkomen sms heb ik wel een fix van de satellieten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 01 sep 2014 21:36

ooglenz schreef:
rednas schreef:
Changes made from version 2.30 to 2.40:

◦Added activity profile totals, which includes total distance, time, calories, and number of rides. If you miss the bike profile odometer feature, you can track totals by creating activity profiles for each bike.
Hoe/waar kun je de totaalafstand van een bepaalde fiets invoeren?
Werkt bij andere edge 1000 gebruikers de afstandsteller?
Bij mij staat deze op 42950 km. en blijft daar ook op staan, hij telt dus niet door.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Van een bepaalde fiets kan niet. Je kan het alleen per profiel doen.
Je kunt natuurlijk wel met een fiets gewoon altijd een bepaald profiel kiezen. Dus voor fiets A kies je profiel A. Fiets B profiel B etc. In je totalen zie je dan alleen de fiets.

Bij mij werken de totalen naar behoren. Ik zal dit vanavond nog voor de zekerheid controleren.
Na een update telt de teller wel.
Hij is begonnen bij 0.
Kun je ergens een beginstand invoeren?

Ik heb de profielen naar een bepaalde fiets ingesteld.
Teller is per profiel/fiets gelijk, dus 1 teller voor alle profielen, bij de edge 800 kon dit apart.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 01 sep 2014 21:37

@boswielrenner
Heeft de garmin wel de goede datum?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 sep 2014 23:07

Ik weet het niet. Ik kan nergens de datum instellen. Datum wordt verkregen via satelliet, maar ergens gaat iets fout.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 sep 2014 23:29

Maar je kunt toch wel de datum/tijd uitlezen op je Garmin 1000. IK heb eens even kort naar de handleiding gekeken en dat kan dus. Sla die handleiding ook eens open :mrgreen:
Mijn Cateye Stealth haalt ook zijn tijd en datum op via GPS (niet handmatig in te stellen) en tevens vast ook al staat dat ding uit en is er geen sateliet verbinding.

Op je iPhone kloppen de tijden en datums van de SMSjes wel neem ik aan?!

Off topic. Ik moet er niet aan denken om zelfs op de fiets SMSjes te krijgen. GSM gaat mee maar alleen uit als ik moet/wil bellen og ik buiten mijn 'off line' kaart aan het rijden ben.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 sep 2014 07:54

Ik vind de sms functie wel handig voor mijn vrouw. Ze kan me dan bereiken voor als dat nodig is. Voor de rest gebruikt niemand meer sms, maar whatsapp.

De datum en tijd op de iphone kloppen. De datum op de kalender van de Garmin klopt ook en de tijd klopt ook.
Ik ga even een factory reset proberen op de Garmin.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 sep 2014 09:30

Bij "incoming call" zie je dan nummer en/of naam van de beller?
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 sep 2014 09:36

Bij een inkomende SMS zie ik naam. Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik gebeld wordt. Volgens mij kan de Garmin alleen de sms doorzetten, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb trouwens de factory reset uitgevoerd. Blijkbaar is dit nodig na elke firmware update. :roll:

Het opnieuw instellen van gegevens en koppelen van iphone en Garmin ging vervolgens soepel. Bij een factory reset blijven trouwens totalen staan.

Wat wel mooi is aan update 2.40, is de samenvatting die je kan zien na een rit die je opslaat.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2014 21:07

Zit bij de 1000 trouwens naast de standaardkaart op de 1000 ook dezelfde kaart bij de software zodat je offline kunt intekenen? Nu ook weer op campings gezeten zonder wifi bij het huisje en dan ben je toch ineens behoorlijk hulpeloos. Best erg hoe snel je dat mist.....
Wel handig: CN is een van de weinige kaarten die vrijwel feilloos de verschillen aangeeft tussen asfalt en strada bianchi.
Less is bore

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 02 sep 2014 21:21

Is een witte weg dan automatische geen asfalt? witte weg in de CN kaart is gewoon asfalt/verhard, tenzij deze gestippeld is. Strada marrone is meestal een enkele stippel en alleen een pad.

;)
Marco :)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 sep 2014 22:57

Kunnen de edge 1000 gebruikers eens checken of de sms die op de garmin binnkomt (via je telefoon) de juiste tijd en datum meekrijgen? Ik denk namelijk dat het ook een bug kan zijn inde timezone file op je garmin . Alvast bedankt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie