Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 24 jan 2015 21:03

Ja en nee. Zadels zijn er in zo veel maten en soorten dat daar niets zinnigs over te zeggen valt. Zo zijn er van nature zadel met meer flex voor het comfort maar ook juist hele harde zadels voor een juiste ondersteuning.
Wel zie je tegenwoordig vaak een zadel met stijve rails en een flexibeler dek.

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 24 jan 2015 22:09

estorino schreef:Mijn nieuwe fiets wordt ook een Giant. De knoop is doorgehakt, het wordt een 2014 TCR Composite 1, maat M. Het enige dat in eerste instantie afwijkt van de standaardfiets is Ultegra 6800 remhoeven ipv. R561 remhoeven en mijn eigen zadel erop (Fizik Arione) ipv. het standaardzadel.

(Ook de 2015 TCR Advanced 2 overwogen, maar die moest het afleggen qua prijs en afmontage.)

Waar ik erg blij mee ben, is dat ik hem kon krijgen voor een erg scherpe prijs en bovendien gewoon bij de LBS (letterlijk minder dan 1km van mijn huis.), incl. de service die je bij hen krijgt (1e beurtje gratis, 2e en 3e met korting). Ik ben niet zo'n sleutelaar, dus... :)

Zeer waarschijnlijk woensdag ophalen!
Gefeliciteerd, ik mag er sinds Oktober op fietsen ;)
Ook heel erg scherp gekocht als uitloop model.
Het zadel had ik al snel vervangen mbt teveel flex wat lange ritten niet mogelijk maakte.
Zal morgen eens een foto maken met de fulcrum 3 wielen erin.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 25 jan 2015 11:27

midstar schreef:Gefeliciteerd, ik mag er sinds Oktober op fietsen ;)
Ook heel erg scherp gekocht als uitloop model.
Het zadel had ik al snel vervangen mbt teveel flex wat lange ritten niet mogelijk maakte.
Zal morgen eens een foto maken met de fulcrum 3 wielen erin.
Dan rijden wij op dezelfde fiets volgens mij haha.
Jij ook het mat-zwarte frame?

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 25 jan 2015 12:11

V-licious schreef:
midstar schreef:Gefeliciteerd, ik mag er sinds Oktober op fietsen ;)
Ook heel erg scherp gekocht als uitloop model.
Het zadel had ik al snel vervangen mbt teveel flex wat lange ritten niet mogelijk maakte.
Zal morgen eens een foto maken met de fulcrum 3 wielen erin.
Dan rijden wij op dezelfde fiets volgens mij haha.
Jij ook het mat-zwarte frame?
Afbeelding

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 25 jan 2015 12:43

@midstar: ik heb alleen ander zadel en bidonhouders ;)
Rijdt in ieder geval prima!

Koenta
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 nov 2013 11:34

Koenta 26 jan 2015 20:07

Nice!
Ik heb zojuist een Fizik Antares R3 test zadel gemonteerd.
Zo eens even uurtje tacxen en kijken hoe deze voelt.
Hij is in ieder geval minder flexibel en een stuk lichter :)

Dennis_tB
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2015 22:00

Dennis_tB 27 jan 2015 22:07

Vraag (ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post): ik kan een mooi TCR Advanced SL met ISP aanschaffen. Nu dacht ik dat het een frame uit 2012 was, maar na diverse foto's op dit forum te hebben bekeken ... bleek het een frame uit 2011 te zijn. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen beide frames (dus 2011 vs 2012). Ik las dat de 2012 versie een ander en stijver balhoofd heeft, verder vind ik de 2012 versie er mooier uit zien ... maar wellicht zijn er naast deze 2 dingen nog andere verschillen waar ik rekening mee moet houden (gewicht, stijfheid etc.)

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 29 jan 2015 23:47

Dennis_tB, heb je niet wat meer specs voor ons? Het is moeilijk te vergelijken als je niet precies weet waarover je praat. Zo vind ik bijvoorbeeld deze uit 2011:
http://www.giant-bicycles.com/en-us/bik ... ifications
en deze uit 2012:
http://www.giant-bicycles.com/en-us/bik ... ifications

Hier vergelijken ze (kort) het 2012 model met dat van het jaar ervoor.

Vandaag mijn 2014 TCR Composite 1 opgehaald bij de LBS! Erg blij mee, de eerste rit zal nog wel minstens een week op zich laten wachten, want de weersverwachting is nog niet erg best...

Foto is ff snel in de berging bij TL licht met mijn telefoon, dat doet de fiets geen eer aan, maar ik wou hem toch ff delen. :)
Afbeelding
Ultegra 6800 remhoeven ipv. de mindere R561. Overgekomen van mijn vorige fiets zijn het Fizik Arione zadel, de SPD-SL pedalen en de Tacx Tao bidonhouder.

Bandjes met een blauwe bies (zoiets) zouden hem helemaal 'af' maken, maar dat komt wel een keer.

Koenta
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 nov 2013 11:34

Koenta 31 jan 2015 06:11

Ook mooi!
Hoe bevalt dat Arione zadel? De Antares welke ik op proef had afgelopen week is een drama voor mij.
Vanmiddag toch de Aliante proberen.

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 31 jan 2015 08:46

Arione bevalt goed, gebruik deze nu zeker 3 jaar. Maar het vergt wel gewenning, is erg hard. Wat ik er fijn aan vind is dat het recht en lang is. Er is niet 1 bepaalde plek waar je moet zitten, als je een stukje hard rijdt in de beugels zit ik helemaal voorop.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 31 jan 2015 11:15

estorino schreef:Arione bevalt goed, gebruik deze nu zeker 3 jaar. Maar het vergt wel gewenning, is erg hard. Wat ik er fijn aan vind is dat het recht en lang is. Er is niet 1 bepaalde plek waar je moet zitten, als je een stukje hard rijdt in de beugels zit ik helemaal voorop.
Zo zie je maar dat alles persoonlijk is qua zadels. Ik vond de Arione te zacht voor mijn racer, en gebruik hem enkel op mn tijdritfiets - op mijn racefietsen zitten allemaal Antares zadels die voor mij prima zitten

Mooie fiets btw; gave kleurstelling!

Koenta
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 nov 2013 11:34

Koenta 31 jan 2015 14:46

Zojuist 1u15 op de tacx met het Aliante Versus test zadel.
Wat een verademing!
Nu alleen nog het type bepalen en laten bestellen door de FM.

Plaats reactie