Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 aug 2014 20:15

Stuur vind ik wat minder. Verder erg geslaagd!

Jaqman
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2012 17:52

Jaqman 26 aug 2014 22:42

Vandaag m'n AL SLX 9.0 Di2 binnengekregen. Ik vind 'm prachtig! Deze fiets heb ik mede uitgekozen na het lezen van vele honderden pagina's op dit forum. Graag wil ik dan ook iedereen bedanken die zijn kennis hier gedeeld heeft!

Helaas toch ook nog een afknapper.... :( De Di2 is weliswaar een Ultegra 6870, dus het laatste type, maar toch nog met zo'n spuuglelijke externe batterij :evil: achter het bracket, aan de linker liggende achtervork. Ik ging er vanuit dat externe batterijen naar de mestvaalt van de geschiedenis waren verdwenen bij de introductie van de 6870 (en de Dura Ace 9000) en dat er dus een interne batterij gemonteerd was. Op de site van Canyon heb ik niks gevonden over interne of externe batterij, en op de foto's van de fiets is zo'n batterij - dankzij de donkere achtergrond - niks te zien. Nogal verneukeratief, als je het mij vraagt. :roll:
Hoe dan ook: ik wil van die idiote accu onder mijn fiets af. Weet iemand of er toch nog een interne batterij ingehangen kan worden? Of moeten er dan gaten geboord worden voor de bedrading?

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 26 aug 2014 23:33

de beste plek extern is onder de liggende achtervork links

shimano heeft een accu de in the zadelpen gemonteerd kan worden

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 27 aug 2014 07:39

IWC schreef:de beste plek extern is onder de liggende achtervork links

shimano heeft een accu de in the zadelpen gemonteerd kan worden
Daar waar de Garmin snelheids-/cadanssensor ook zit? :)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 27 aug 2014 08:00

Jaqman schreef:Vandaag m'n AL SLX 9.0 Di2 binnengekregen. .......

Helaas toch ook nog een afknapper.... :( De Di2 is weliswaar een Ultegra 6870, dus het laatste type, maar toch nog met zo'n spuuglelijke externe batterij :evil: achter het bracket, aan de linker liggende achtervork. Ik ging er vanuit dat externe batterijen naar de mestvaalt van de geschiedenis waren verdwenen bij de introductie van de 6870 (en de Dura Ace 9000) en dat er dus een interne batterij gemonteerd was. Op de site van Canyon heb ik niks gevonden over interne of externe batterij, en op de foto's van de fiets is zo'n batterij - dankzij de donkere achtergrond - niks te zien.....
Niet zo netjes van canyon om dit niet op foto te verduidelijken
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 27 aug 2014 08:05

en een update is nogal prijzig. Niet alleen de interne batterij maar ook een andere lader moet je aanschaffen (+ langere di2 kabel). Dan is ook nog de vraag welke junction box ze geplaatst hebben. Als dat die is zonder lader aansluiting aan de zijkant, kun je die ook nog eens vervangen + 2 kabeltjes naar de handels. Ik snap ook niet waarom ze niet gelijk een interne batterij plaatsen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 aug 2014 08:16

Jaqman schreef:Vandaag m'n AL SLX 9.0 Di2 binnengekregen. Ik vind 'm prachtig! Deze fiets heb ik mede uitgekozen na het lezen van vele honderden pagina's op dit forum. Graag wil ik dan ook iedereen bedanken die zijn kennis hier gedeeld heeft!

Helaas toch ook nog een afknapper.... :( De Di2 is weliswaar een Ultegra 6870, dus het laatste type, maar toch nog met zo'n spuuglelijke externe batterij :evil: achter het bracket, aan de linker liggende achtervork. Ik ging er vanuit dat externe batterijen naar de mestvaalt van de geschiedenis waren verdwenen bij de introductie van de 6870 (en de Dura Ace 9000) en dat er dus een interne batterij gemonteerd was. Op de site van Canyon heb ik niks gevonden over interne of externe batterij, en op de foto's van de fiets is zo'n batterij - dankzij de donkere achtergrond - niks te zien. Nogal verneukeratief, als je het mij vraagt. :roll:
Hoe dan ook: ik wil van die idiote accu onder mijn fiets af. Weet iemand of er toch nog een interne batterij ingehangen kan worden? Of moeten er dan gaten geboord worden voor de bedrading?
Je kunt altijd gebruik maken van de retourgarantie.
What makes the boat go faster?

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 27 aug 2014 09:08

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2014 09:29

didi641 schreef:
sprint100 schreef:
nutsjesmoar schreef:Heb zelf geen Canyon, maar kwam deze tegen en wilde hem toch even met jullie delen, erg fraaie fiets vind ik zelf:

Afbeelding
Zeer fraaie fiets, erg jammer dat Canyon zelf de fietsen voor 95% zwart maakt en dan nog een klein 'leuk' kleurtje.
Ind mooie fiets. Betreft waarschijnlijk alu frame?

Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 aug 2014 09:37

Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 27 aug 2014 10:24

dickygiovanni schreef:Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.
Zolang je geen constructief commentaar geeft blijf dan lekker weg uit het Canyon topic als je er niet warm/koud van wordt :roll:
gaisdergerman schreef:Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.
Ik vind alleen de keuze voor een zadelpen met extreme setback erg raar als je het zadel dan toch helemaal naar voren zet.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2014 11:16

jsprbcn schreef:
dickygiovanni schreef:Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.
Zolang je geen constructief commentaar geeft blijf dan lekker weg uit het Canyon topic als je er niet warm/koud van wordt :roll:
gaisdergerman schreef:Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.
Ik vind alleen de keuze voor een zadelpen met extreme setback erg raar als je het zadel dan toch helemaal naar voren zet.

Waarom zou commentaar altijd constructief moeten zijn? Als je simpelweg iets cool vindt of juist niet mag je dit toch ook best kenbaar maken? Jij bepaalt niet wie er wel of niet welkom zijn in het Canyon-topic. Fans hebben altijd zulke lange tenen!

Plaats reactie