Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

vani21
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2017 20:10

vani21 23 mar 2017 23:44

xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
van mij was toen betaling aanvaard werd stond hij 2 dagen erna aan de voordeur :)

vani21
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2017 20:10

vani21 24 mar 2017 00:00

velolove schreef:Je hebt toch wel een reservefiets?
geeen vervangfiets gekregen van hen dus heb ik nu een oud frame opgezet met wat goedkope spullen uit 2dehandsgroepen . had ze via aangetekende brief laten weten dat ik de gemaakte kosten ging factureren naar hen.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 24 mar 2017 08:41

vani21 schreef:
velolove schreef:Je hebt toch wel een reservefiets?
geeen vervangfiets gekregen van hen dus heb ik nu een oud frame opgezet met wat goedkope spullen uit 2dehandsgroepen . had ze via aangetekende brief laten weten dat ik de gemaakte kosten ging factureren naar hen.
Want? Je bent zelf verantwoordelijk voor een vervangende fiets als je er afhankelijk van bent. Tenzij je afspraken hebt gemaakt dat zij je te allen tijde een vervangende fiets leveren bij een defect. (Nederlands recht, aanname dat dit in Belgie soortgelijk zal zijn)

En dat hebben ze niet gedaan dus ik hoop dat je een reactie krijgt die je weer even op aarde terugbrengt....

Het lijkt erop dat jij het nogal hoog in je bol hebt. Klopt dat?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je nou eigenlijk verwacht van Canyon.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 24 mar 2017 09:13

vani21 schreef:
velolove schreef:Je hebt toch wel een reservefiets?
geeen vervangfiets gekregen van hen dus heb ik nu een oud frame opgezet met wat goedkope spullen uit 2dehandsgroepen . had ze via aangetekende brief laten weten dat ik de gemaakte kosten ging factureren naar hen.
:lol: :lol: :lol:

Tja, ik werk ook op een QA afdeling van een internationaal bedrijf en dit soort waanzinnige verzoeken krijg ik wel eens van onze Franstalige onderburen. Gelukkig id de bedrijfspolicy daar vrij resoluut in. Waanzin mag met netgeformuleerde waanzin worden afgestraft :winkthumb:

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 24 mar 2017 09:17

rob86 schreef:
xytras schreef:Na al mijn geklaag is de fiets deze morgen onverwacht geleverd. Uiteraard zeer tevreden man hier. De fiets vlug in elkaar gezet en deze middag een kort ritje gedaan. Last van een zakkende zadelpen, misschien toch niet al te vast gedraaid voor vertrek. Ik kan kort zijn: wat een fiets! Looks, strak, stijf en niet oncomfortabel. Niet zo licht uiteraard als mijn ultimate slx, deze weegt 6 kg, maar wat schakelt die ultegra toch goed! Ik twijfel enkel over de wielen. Qua looks zijn de reynolds strike echt onovertroffen bij deze fiets, maar ze zijn echt hoog en niet al te licht.
En merk je nou een verschil in stijfheid tussen de ultimate en de aeroad? Di2 ultegra? Welke groep heb je op je ultimate?
@brekson: foto's volgen nog, maar eerst eens even bekijken hoe ik dat moet klaarspelen.

Ik merk inderdaad een "groot" verschil tussen beiden. De aeroad wil vooruit en gisteren met de vele wind op kop merk je dat ie sneller is door zijn vormgeving. De ultimate is comfortabeler door zijn iele achtervorkjes. Bracketstijfheid merk ik geen verschil doch de balhoofdstijfheid naar de bovenbuis toe is stijver bij de ultimate, dan merk je bij de hellingen met het nodige trekken aan het stuur. Maar de aeroad is geen slappe vod alhoewel ik rond de 82 kg weeg. De fiets rijdt harder, dus minder comfortabel dan de ultimate.
Ik heb voor de goedkoopste optie gekozen omdat ik vermoedelijk toch nog wissel van groep, geen di2 dus. Op de ultimate staat sram red en misschien zet ik deze over op de aeroad, dat zal toch een 400 grammen schelen. De stuurpen is ondertussen vervangen door een langere pen van ritchey. De snelspanners van reynolds zijn vervangen door ax, een dura ace cassette ipv ultegra en wanneer ik de klem voor carbon rails ontvang wordt de arione vervangen door mijn s-works toupe zadel. Ook het stuur wordt 2cm breder en lichter en zal waarschijnlijk deda superlegerra worden. Al deze kleine veranderingen besparen "al" 280 gr tegenover de standaard configuratie, zonder verandering aan groep en wielen.

Nog enkele opmerkingen:

- er zat speling op het balhoofd en ook de expander zat niet erg vast
-geen idee waarom er vooraan een 23 mm band zit en achteraan 25mm. De voorband steekt echt af tov de brede reynolds velg
-er is geen beweging te krijgen in de zadelklem om zodoende het zadel wat naar voor te kantelen. Dat ding zit muurvast. Iemand een oplossing? Heb toch al wat geweld gebruikt, doch geen beweging in te krijgen.

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 24 mar 2017 09:34

xytras schreef: -geen idee waarom er vooraan een 23 mm band zit en achteraan 25mm. De voorband steekt echt af tov de brede reynolds velg
Je zult alles nog wel even na moeten lopen, dus het is niet zo vreemd dat de expander niet heel vast zat. Kan altijd gebeuren natuurlijk als je online koopt, maar dat is niet zo erg.

Het verschil in banden kan ik alleen maar verklaren dat ze de fiets zo aero mogelijk hebben willen afleveren. 23mm Bandjes op een bredere velg zijn nu eenmaal meer aero dan 25mm. De achterband heeft veel minder incloed, dus daar zullen ze de reguliere 25mm hebben gemonteerd naar de huidige normen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 mar 2017 09:41

RuudRuud schreef:
vani21 schreef:
velolove schreef:Je hebt toch wel een reservefiets?
geeen vervangfiets gekregen van hen dus heb ik nu een oud frame opgezet met wat goedkope spullen uit 2dehandsgroepen . had ze via aangetekende brief laten weten dat ik de gemaakte kosten ging factureren naar hen.
Want? Je bent zelf verantwoordelijk voor een vervangende fiets als je er afhankelijk van bent. Tenzij je afspraken hebt gemaakt dat zij je te allen tijde een vervangende fiets leveren bij een defect. (Nederlands recht, aanname dat dit in Belgie soortgelijk zal zijn)

En dat hebben ze niet gedaan dus ik hoop dat je een reactie krijgt die je weer even op aarde terugbrengt....

Het lijkt erop dat jij het nogal hoog in je bol hebt. Klopt dat?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je nou eigenlijk verwacht van Canyon.
generalisatie-modus aan:

Belgen hebben het altijd over Nederlanders en hun dikke nekken (vlaamse uitdrukking).... :lol: Maar deze Belg kan er ook wat van.

generalisatie-modus uit:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tjoerd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2016 15:08

tjoerd 24 mar 2017 09:55

Canyon liefhebbers,

Momenteel ben ik aan het kijken naar de Canyon ENDURACE CF SL DISC 9.0 SL in de kleur stromgreen. Lijkt mij een mooie fiets voor een goede prijs, zeker met de huidige korting! Ik hoopte hier ook een foto van de werkelijke kleur te vinden, helaas nog niet tegen gekomen.

Reden voor aanschaf van een nieuwe fiets is dat mijn oude fiets (Red Bull SL 3000 Pro) altijd een nieuwe kwaal weet te vinden en zeer oncomfortabel is, waarbij ik redelijk snel last van mijn rug krijg. Nou zit ik nog een beetje met de maat van de fiets (S/M).

Lichaamsmaten zijn als volgt;
Lichaamslengte: 179cm
BBL: 80cm
Romplengte: 67cm

Heb dus relatief een erg lang bovenlichaam waardoor ik twijfel dus deze twee maten.

Wat is hierover jullie mening?

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 24 mar 2017 11:30

Een S. Ik ben 176 cm met bbl 83.

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 24 mar 2017 12:38

vani21 schreef:
velolove schreef:Je hebt toch wel een reservefiets?
geeen vervangfiets gekregen van hen dus heb ik nu een oud frame opgezet met wat goedkope spullen uit 2dehandsgroepen . had ze via aangetekende brief laten weten dat ik de gemaakte kosten ging factureren naar hen.
:lol: veel succes. Precies van hoog gevallen.

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 24 mar 2017 17:54

tjoerd schreef: Lichaamslengte: 179cm
BBL: 80cm
Romplengte: 67cm

Heb dus relatief een erg lang bovenlichaam waardoor ik twijfel dus deze twee maten.
Wat is hierover jullie mening?
Ben ook 1,79 maar wel BBL 85, heb 2 weken geleden een M besteld op advies van mijn bikefitter.

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 24 mar 2017 20:22

Ik ben 1,79. Heb een M.

Plaats reactie