Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Wat is een normale snelheid voor een beginnende wielrenster

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 feb 2015 18:31

Ik begreep en begrijp em ook niet. Behoorlijk smakeloos om een

Het kan niet over de leeftijd van de slachtoffers in Parijs gaan want allen waren >35 jaar.

Hoe dan ook wil ik niet eens uitpluizen wat klimmer hier wil zeggen. Beetje boel ziekelijke post klimmer.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 feb 2015 18:47

Ik begreep er ook helemaal geen hout van...de associatie 35 km uur fietsen en Charlie Hebdo, dacht al dat het aan mij lag...
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 feb 2015 19:53

Volgens mij bedoelt Klimmer het niet ziekelijk.

Uitspraak 53x11 is een sarcastische uitspraak, als antwoord op de vraag van TS.
Charlie Hebdo is van satire, vertaald in strips/comics. En staat bekend om de scherpe tong daarbij. (onder de mensen die het blad kenden).

Ergo, Klimmer vind de uitspraak van 53x11 een scherpe uitspraak mbt het onderwerp.

Heeft niets te maken met de schietpartij, of met een leeftijd van 35 jaar, of met een relatie tussen fietsen en Charlie Hebdo.

Waar staat "Charlie Hebdo" had ook prima "Hans Teeuwen" (zoek stukje over opvoeden zoontje maar op), of "youp van t Hek" (zoek stukje over pieter vd hoogenband), kunnen staan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 feb 2015 20:34

Klinkt plausibel Mark maar ik heb echt geen zin om dit soort vage posts te gaan ontrafelen. Klimmer schept er dan klaarblijkelijk genoegen in om superieur over te komen en slimmer dan de rest. Zo kan ik ook wel iets posten waar iedereen zich achter de oren krabt.

Hans Teeuwen is wel leuk ja.

Ik sta uit het raam te kijken ja!!

Terug op het onderwerp want dit is allemaal onnodige ruis.

Wel relevant uit Teeuwen: "Kijk Papa zonder handen! Ja flikker toch op dat is een driewieler man!"
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 28 feb 2015 23:26

Vandaag voor de tweede keer op mijn nieuwe racefiets een klein tochtje van 40 km gemaakt. Had helaas heel veel wind tegen en ook van de zijkant mijn snelheid was dus beduidend lager dan anders gemiddeld zo'n 22 km per uur. Ook vond ik het heel erg koud en dan draaien mijn benen toch niet zo soepel. Laten we hopen dat het snel lente word en de temperaturen weer stijgen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 mar 2015 00:50

Bijzonder onderwerp is dit toch. De vraag is natuurlijk wat er bedoeld wordt met gemiddelde snelheid. Is dat de snelheid met de handjes op het stuur of komt iemand compleet gesloopt thuis?
Gemiddelde snelheid is het meest overschatte onderdeel van het fietsen. Lees de diverse topics er maar op na op dit forum over training.
Heel algemeen gesteld zie ik als volgt. Mensen die anderhalf uur met een gemiddelde van 33 rond rijden ben ik niet van onder de indruk. Dat zie ik als indrukmakerij. Mensen die 4 uur met een gemiddelde van 26 hebben fietsen letten niet op de snelheid, maar op de kwaliteit van de training. Die trainen waarschijnlijk serieus. Nogmaals, dit is algemeen gesteld, ik wil er maar mee zeggen dat gemiddelde snelheid iets is voor de bühne en weinig zegt over je fietscapaciteiten.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 mar 2015 08:53

Idd. Mijn gemiddelden variëren van 25-31km/h. Hangt van allerlei omstandigheden af. Afgelopen jaar ook een tijdrit je gereden met 38km/h.
Gemiddelden zeggen dus geen biet.
Gewoon lekker fietsen en je teller afplakken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 01 mar 2015 09:10

Eens met Herman_N en vincent75. Wat wordt er toch veel gefixeerd op gemiddelde snelheid, haal het van je scherm en ga lekker fietsen. Je zult zien dat je veel meer geniet.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 mar 2015 09:44

Herman_N schreef:Bijzonder onderwerp is dit toch. De vraag is natuurlijk wat er bedoeld wordt met gemiddelde snelheid.
Dat is toch geen vraag, daar is een definitie voor. Afgelegde afstand X over de tijd T.

Je bedoelt te zeggen dat de vraag is hoe je de gem snelheden onderling zou moeten vergelijken. en dat is nauwelijks te doen als je niet de omstandigheden erbij hebt (wind, windrichting, temp, hoogtemeters, bochten, kruispunten, overig verkeer, groepsgrote, inspanningsniveau etc etc)

Het beste vergelijk is die met jezelf. En daarvoor wil ik juist wel altijd mn teller mee. Ben gek op getallen en trents ed. Dus afstand vs snelheid, maar dan icm cadans en hartslag. Als ik zie dat ik nu 3u fiets met zelfde gem snelheid als een maand geleden, maar hartslag is 10 slagen lager. Dan is dat winnen. Of andersom, hogere snelheid bij zelfde hartslag.

Maar t gaat dan niet op 1 training los. Maar om de tendens in de loop van t seizoen. Een enkele training kan bagger gaan, door vermoeidheid, stress, verkeer, weer.
Een deel van t fietsen en t genieten er van ligt bij mij in de getallen. Ik fiets dus niet graag zonder teller.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 30 mar 2015 15:23

53x11 was aan het trollen zeker met zijn 35+ opmerking :lol: ?

Volgens mij zegt dat gemiddelde wel wat hoor. Het is een indicatie voor je vooruitgang als je het afzet tegen je hartslag.
In de winter ligt mijn gemiddelde rond de 23-24 als ik D1 fiets, in de zomer rond de 28 (onder min of meer gelijke omstandigheden, even de temperatuur daargelaten). En dat kan ik lang volhouden. Tijdens de rit heb ik overigens alleen hartslag en cadans in beeld.
older Budweiser

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 mar 2015 16:22

Kilowatt schreef:53x11 was aan het trollen zeker met zijn 35+ opmerking :lol: ?

(...).
Je hebt gelijk, 35+ km/u gemiddeld is inderdaad wat aan de lage kant, maar ik wilde TS niet meteen zo ontmoedigen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 mar 2015 18:12

Nou, ik denk dat alle (inderdaad goede adviezen) en natuurlijk ook de kwinkslagen wel langs zijn geweest. Als beginner ben je misschien onzeker of je wel "mee kan doen" of je je "fiets onwaardig bent". Ik zou zeggen de vraag stellen betekent dat je hem al waard bent (of haar natuurlijk :-) ). Als je nu al de 24 gemiddeld aan kan houden over 40+ km dan ben je zelfs prima op weg zou ik zeggen. Ik heb vrienden (kerels halverwege de 30) met een racefiets (die op de tennsibaan een prima conditie lijken te hebben) die ook zulke afstanden rijden (met gemiddeld 25/26). Als je het leuk vindt om te fietsen gewoon lekker uitbouwen.
Afbeelding

Plaats reactie