Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of bike.

26" mtb velg 24 spaken

Carli van Heeswijk
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 22:10

Carli van Heeswijk 31 aug 2014 20:30

Ik ben op zoek naar een velg voor mijn spinergy spox achterwiel te repareren.
Het is een 26 inch velg met 24 spaak gaten voor v-brakes.
Of misschien weet iemand waar ik ze kan krijgen.

Alvast bedankt,
groeten Carli

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 02 sep 2014 23:54

Na wat googlen is mijn vraag of je een specifiek Spinergy product nodig hebt (bel de importeur!), of iedere 559mm velg voor velgremmen met 24 gaten. Mavic heeft gemaakt of maakt nog de 24h Crossride, waarvan de velg los als reparatieonderdeel te koop is. Echter de velg is voor schijfremmen. Daarbij teken ik aan dat wat de remflanken zouden zijn, na verwijdering van de anodisatielaag als smalle remflanken kunnen dienen. Ze zijn vertikaal geprofileerd. Vergelijk dat met de enige jaren geleden beschikbare Notubes ZTR 355 29" voor V-brakes, die thans met een andere naam (ZTR Crest 29") uitsluitend voor disc worden aangeboden. Overigens heb ik die eerst genoemde velgen gebruikt zonder de anodisatie laag te verwijderen. Remvertraging is dan duidelijk slechter. Inmiddels is anodisatie eraf geremd. Reken op een verkorte levensduur!

Carli van Heeswijk
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 22:10

Carli van Heeswijk 05 sep 2014 10:35

Ik had inderdaad wel de mavic velgen gevonden en inderdaad met schijfrem.
Maar als de velg te gebruiken is met v-brakes ga ik dat is proberen.
Het is voor mijn achterwiel dus wat de slijtage betreft wel balen.
Ik weet ook dan Bontrager ze heeft gehad maar kan het nergens vinden.

Zal toch is aan het contacten gaan met een paar wielbouwers maar dacht misschien weet of heeft iemand hier een oplossing.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 05 sep 2014 12:51

Door de systeemconstructie heb je toch eigenlijk precies die Spox velg nodig? Ivm met spaaklengte en ERD? En dan ook nog, wellicht, de afwijkende nipple in de velg?

http://www.snellewielen.nl is een importeur, maar dat had je zelf ook al wel gevonden....

Plaats reactie