Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoe doen jullie dat toch?? (kaartlezen+drinken)

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 12 jul 2012 21:38

ever schreef:En als je iemand zo gek kunt krijgen dat die je halverwege op wacht, dan kan die je ook 2 verse bidonnetjes aanreiken...
Dat is ook helemaal geen gek idee....

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 jul 2012 14:21

afrit13 schreef:Kaartlezen: de laatste keer dat ik in Limburg een rondje ben gaan fietsen heb ik van tevoren een route uitgestippeld. Vervolgens met Google Streetview de plekken bekeken waar je af moet slaan. Vervolgens op een briefje omschreven: bij Mediq Apotheek links. Bij kruisbeeld rechts, etc.

Nadat ik dat thuis had gedaan, wist ik tijdens het fietsen van de route het eigenlijk al uit m'n hoofd ;-) Maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe goed je geheugen voor dat soort dingen is ;-)
Zo heb ik dat onlangs ook gedaan voor een vriend die binnenkort naar Italië gaat. In de buurt van Florence en het Gardameer wil hij een paar stevige ritten rijden met het nodige klimwerk erin. Vervolgens heb ik mbv Bikeroutetoaster een aantal routes uitgestippeld, en met Google-Streetview o.a. gekeken naar het wegdek van sommige B-weggetjes, de verkeersborden met plaatsnamen bij diverse splitsingen, et cetera. En zodoende het e.e.a. toegevoegd op de plattegrondjes. Met als gevolg dat ik inmiddels zelf het idee heb deze routes (zonder kaarten/hulpmiddelen) probleemloos te kunnen rijden.

8-) Want ja, het is b.v. niet de bedoeling dat hij bij het Gardameer de betreffende afslag (zie Streetview) naar de loeisteile Punto Veleno mist. Tijdens de vakantie moet er immers wel gewerkt worden...

Afbeelding

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 27 jul 2012 16:42

2 bidons van 750 kom ik een eind mee. Anders inderdaad een waterput zoeken. 2 uur moet kunnen met 1,5 liter. Routes plan of download ik via de Garmin. Vooral het downloaden werkt super. Komt dan op plaatsen die je zelf niet zou selecteren op een kaart. Vind het een gekloot met die briefjes/vouwkaarten/plakband.
Twitter: @rbruijns

Peter1379
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:46
Locatie: Ede

Peter1379 07 aug 2012 08:20

Ik drink erg weinig denk ik en ben dus laatst de Alpe d'Huez opgefietst op krap de inhoud van 1 kleine bidon en vaak tijdens tochtjes drink ik helemaal niet, dat zijn dan meestal tochtjes van rond de 60 km. Laatst tijdens een rit van 130 km het 1e slokje genomen na 66 km. Dus ik denk dat het zo persoonlijk is dat je het gewoon een beetje af moet leiden van je normale consumptie en ook aan weersomstandigheden. Tijdens de Alpe d'Huez was het warm en een volle zon dus misschien had ik bij koud weer nog minder gedronken. Overigens kun je daar onderweg gewoon 'tanken' uit een stroompje wat uit de bergen komt, schoon en koud water. Ben overigens nog nooit op de Mont Ventoux geweest hoor dus in die zin geen ervaring.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 07 aug 2012 20:08

Vertrouw in Zuid-Limburg niet te veel op de knooppunten. Die leiden je absoluut niet langs de mooiste plekken. En als je de mooiste weggetjes wilt rijden zou ik de Amstel Gold Race bordjes ook negeren. Dat is zo'n uitgemolken route. Volg de tips van mensen die een kaart kopen en die goed besturen en eventueel wat dingetjes op te schrijven. Als je hulp nodig hebt, stuur me een PM met wat info over je verblijfplaats en ik help je graag met een paar routes.

Als je geld hebt: koop een Garmin, hoor ik alleen maar goede verhalen over.....
Michiel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2012 10:56

Peter1379 schreef:Overigens kun je daar onderweg gewoon 'tanken' uit een stroompje wat uit de bergen komt, schoon en koud water.
Dat water is altijd koud en helder, maar zo schoon als het lijkt is het lang niet altijd. Als er hoger op de berg koeien staan te grazen kan dat water wel eens aardig verkeerd uit pakken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 aug 2012 17:13

hehehe en dan maar hopen dat die koeien niet geprepareerd zijn, voor je het weet heb je een positief plasje.

Wat betreft routes: ik schrijf de nemane van de dorpjes op een stukje sporttape en plak het op mijn bovenbuis, maar vooral zie ik wel waar ik uitkom. Een km meer of minder maakt ook niet uit.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie