Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2015 21:13

dario schreef:Dat hadden die QS-jongens toch ook moeten beseffen? Of zou het zijn doordat renners tegenwoordig zodanig gewend zijn om aangestuurd te worden, dat ze bij een koers zonder oortjes plots gaan rijden als kippen zonder kop?
Ik vind dit weer reclame voor het afschaffen van oortjes! Roep de gevaarlijke situaties dan maar over 1 openbaar netwerk oid. Heerlijk als vedetten ineens alle verstand verliezen en laten zien hoe dom ze dan doen.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 feb 2015 21:15

Inderdaad. Koersinzicht mag wel weer een rol gaan spelen, dat maakt t wielrennen juist zo mooi.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8514
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 feb 2015 21:39

mrcoffee schreef:HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA.... sorry maar dit is het meest onnozelle tacktische gestuntel wat ik in jaren heb gezien. De sterkste man in koers was wss Vanmarcke maar die had wel een bak pech zeg.
Begrijp niet dat ze met de Vittoria sc koersen ipv de Pavé die is veel lek bestendiger dan de sc.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8514
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 feb 2015 21:44

Zorro schreef:
elefantino schreef:
timo2.0 schreef:Waarom ging Stijn Vandenbergh eigenlijk achter Terpstra aan? Was het zo belangrijk dat Boonen eindelijk De Omloop op zijn palmares kreeg?
Dat snapte ik dus ook niet. Hoewel Stannard zo sterk leek, dat het misschien wel niet uitgemaakt zou hebben.
Waarschijlijk deden ze het daarom tevens denkende dat 1 renner van Sky toch geen 3 Quick Step renners zou kunnen nekken. Wel dus :D

Echt een hele fraaie race gezien. Mooie finale, sterke Sep en Greg in de achtervolging.

Zoals Vanmarcke nu rijdt dan kijk ik echt uit naar Paris-Roubaix.
Nu moesten ze er maar 1 verslaan wat niet gelukt is anders 4 met sep greg en stybar zou het voor Boonen en consorten nog veel moeilijker zijn geweest dus ze moesten wel rijden en ja Stannard heeft er lekker aangehangen maare als ze dik 50km/h koersen dan kun je ook niet echt op je lauweren gaan rusten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 feb 2015 21:48

QS moest rijden want ze werden op de hielen gezeten door Vanmarcke en Van Avermaet.
Stannard profiteert en kan gedurende een uur in het wiel meebollen.
Op 5 kms van de meet begint er wat anders te spelen: zowel Boonen als Terpstra willen winnen en hebben eigenlijk meer schrik van elkaar dan van stannard.
Ipv het wiel van Stannard te houden demareert Boonen, denkend dat Stannard niet meer zal reageren en om Terpstra voor te zijn. Na het ongedaan maken van de ontsnapping van Boonen demarrreert Terpstra maar Vandenbergh heeft een voorkeur voor Boonen als winnaar en rijdt het gaatje dicht.
Dan blijkt dat een goed in het wiel uitgeruste stannard beresterk is.
De grootste tactische fout is dat Terpstra zich toch nog op kop zet in de spurt ipv in het wiel te blijven of indien hij toch de spurt wou beginnen moest hij wel met wat meer schwung uit stannards wiel vertrokken zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2015 22:11

Als Terpstra zich in de groep net zo opstelt als dat hij dat soms in de pers/peloton doet, dan zal hij niet heel veel echte vrienden hebben daar. Had het SvM veel meer gegund vandaag.
Less is bore

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 28 feb 2015 22:51

Wie zou Sep vandaag geklopt hebben, Volgens mij niemand. En dat de QSteppers dom gereden hebben heeft iedereen gezien maar op de VRT vond men dat er geen fouten gemaakt werden (mooipraters) ze werden alle drie, weliswaar wat vroeger in de wedstrijd; als intelligent gequoteerd.
Volgens Wuyts die iedere wedstrijd een aantal slimme renners aanhaald, zal zijn lijstje per einde seizoen een groter aantal renners tellen dan er deelnemers zijn. En dan moeten we zijn zangtoon gedurende heel de uitzending ook nog ondergaan. Ik ben van zender gewisseld.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 01 mar 2015 07:24

Achteraf zegt Boonen dat ze nooit hadden moeten demarreren. En dat Terpstra daarmee begon. Duidelijke vingerwijzing naar de schuldige. Maar dan wel zelf als tweede demarreren.... Hij kan die andere twee toch een opdracht geven door niet meer te demarreren?
Moet zeggen dat ik verrast was dat Stannard het gaatje naar Boonen dicht reed. Heb genoten van de ontknoping.
Laatst gewijzigd door r.hilferink op 01 mar 2015 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 01 mar 2015 08:30

Wat een slechte verliezer is die man toch.
http://www.cyclingnews.com/news/lefever ... nieuwsblad

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mar 2015 08:45

r.hilferink schreef:Achteraf zegt Bonen dat ze nooit hadden moeten demarreren. En dat Terpstra daarmee begon. Duidelijke vingerwijzing naar de schuldige. Maar dan wel zelf als tweede demarreren.... Hij kan die andere twee toch een opdracht geven door niet meer te demarreren?
Moet zeggen dat verrast was dat Stannard het gaatje naar Boonen dicht reed. Heb genoten van de ontknoping.
Vreemd verhaal ook, ik heb de liveuitzending gekeken en Terpstra helemaal niet als eerste zien demarreren. Ook in de samenvatting die de VRT in de journaals uitzond werd letterlijk gezegd dat Boonen het als eerste probeerde. Waar komt die opmerking van Boonen dan vandaan, dat Terpstra als eerste ging...en waarom legt hij niet uit waarom VdB achter Terpstra aanging?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 mar 2015 09:28

De eerste keer dat Stannard in actie moest komen was toen VdB een gaatje liet vallen achter Terpstra maar een demarrage heb ik ook niet gezien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 01 mar 2015 09:30

Het grootste probleem voor Quickstep was Vanmarcke.
Door hem moesten ze alle drie vol aan de bak om hem niet te laten terugkomen, want met twee had hij het gat sowieso dichtgereden.
Als je Stennard dan het gat zag dichtrijden op Boonen, was het al klaarduidelijk dat het voor Quickstep over was. Boonen werd in no-time gegrepen en zowel Terpstra als Vdb konden niet in het wiel blijven.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Plaats reactie