Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 feb 2017 17:12

Swedish Chef schreef:Gisteren was Herman Chevrolet in "Met het oog op morgen".
Een van de dingen die hij zei was dat rondom wielrennen altijd iets van oneerlijkheid hangt en dat dat wielrennen op een bepaalde manier bijzonder maakt. Niet altijd wint de beste. De toeschouwer ziet niet alles, er wordt onderhandeld in de koers, tactisch wordt er van alles gedaan door niet te rijden of juist wel volle bak te gaan etc. Wielrennen noemt hij pas interessant als het ergens wat oneerlijk is. Het is een literaire sport, daar horen intriges bij.
Die kijk op de sport spreekt mij aan. Die andere kant maakt het uniek. Te veel openheid en eerlijkheid haalt voor mij de mystiek er af, dan wordt het een gecontroleerde klinische sport. Dat zal voor veel mensen belangrijk zijn, maar het wordt er voor mij dan niet mooier van.

Lance Armstrong manipuleerde op een andere manier, hij heeft de wielersport zijn ziel ontnomen en er iets volstrekt rottigs voor terug gebracht. Totale controle door 1 man/ploeg en daarmee een disbalans. Goed dat dat aangepakt is.
+82
Maak joe woar

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 22 feb 2017 20:26

Swedish Chef schreef: Lance Armstrong manipuleerde op een andere manier, hij heeft de wielersport zijn ziel ontnomen en er iets volstrekt rottigs voor terug gebracht. Totale controle door 1 man/ploeg en daarmee een disbalans. Goed dat dat aangepakt is.
Idd! Gelukkig nooit meer gezien nadien.

Enfin, behalve met Sky dan.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 feb 2017 20:41

Sky is te verslaan dat is bewezen. Buiten de tour om stelt het eigenlijk niet zoveel voor.
Maak joe woar

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 feb 2017 20:58

Fietsen?altijd schreef:Sky is te verslaan dat is bewezen. Buiten de tour om stelt het eigenlijk niet zoveel voor.
Inderdaad, net zoals ....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 04 mar 2017 20:25

Swedish Chef schreef:Gisteren was Herman Chevrolet in "Met het oog op morgen".
Een van de dingen die hij zei was dat rondom wielrennen altijd iets van oneerlijkheid hangt en dat dat wielrennen op een bepaalde manier bijzonder maakt. Niet altijd wint de beste. De toeschouwer ziet niet alles, er wordt onderhandeld in de koers, tactisch wordt er van alles gedaan door niet te rijden of juist wel volle bak te gaan etc. Wielrennen noemt hij pas interessant als het ergens wat oneerlijk is. Het is een literaire sport, daar horen intriges bij.
Die kijk op de sport spreekt mij aan. Die andere kant maakt het uniek. Te veel openheid en eerlijkheid haalt voor mij de mystiek er af, dan wordt het een gecontroleerde klinische sport. Dat zal voor veel mensen belangrijk zijn, maar het wordt er voor mij dan niet mooier van.

Lance Armstrong manipuleerde op een andere manier, hij heeft de wielersport zijn ziel ontnomen en er iets volstrekt rottigs voor terug gebracht. Totale controle door 1 man/ploeg en daarmee een disbalans. Goed dat dat aangepakt is.
Interessant stukje tekst..., zo zit het wielrennen wel redelijk in elkaar denk ik :like:

Daarom zou je dan ook meteen je bedenkingen moeten zetten bij de opmerking dat Armstrong/ploeg een one man show zou zijn...

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 30 jun 2017 13:29

Weet iemand de naam van de documentaire dat Lance traint op snickers en coca cola? Kan het nergens vinden.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 jun 2017 14:10

super size me. Oh nee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 jun 2017 14:30

Wojtek schreef: 30 jun 2017 13:29 Weet iemand de naam van de documentaire dat Lance traint op snickers en coca cola? Kan het nergens vinden.
Geen idee waarom je die precies wilt hebben maar het ringt een belletje. Is dat niet dat hij met een man of drie (waaonder Hincapie dacht ik) door de middel of nowhere US rijdt en ze ergens even schuilen voor de regen en daar o.a. wat Cola naar binnen slaan?

Andere mogelijkheid die me zo bij staat is als Armstrong in zijn eentje voor the WK 1993 180km wegbolt en hij idd iets over Cola en Snickers laat vallen.

Success met je nieuwe dieet :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 30 jun 2017 14:51

Zorro schreef: 30 jun 2017 14:30
Wojtek schreef: 30 jun 2017 13:29 Weet iemand de naam van de documentaire dat Lance traint op snickers en coca cola? Kan het nergens vinden.
Geen idee waarom je die precies wilt hebben maar het ringt een belletje. Is dat niet dat hij met een man of drie (waaonder Hincapie dacht ik) door de middel of nowhere US rijdt en ze ergens even schuilen voor de regen en daar o.a. wat Cola naar binnen slaan?

Andere mogelijkheid die me zo bij staat is als Armstrong in zijn eentje voor the WK 1993 180km wegbolt en hij idd iets over Cola en Snickers laat vallen.

Success met je nieuwe dieet :D

https://www.youtube.com/watch?v=o3EVimS8VKg
Deze bedoel je volgens mij?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 30 jun 2017 14:56

Bedankt. Vooral de sfeer eromheen vind ik prachtig.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 01 jul 2017 23:05


El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 02 jul 2017 02:11

Bedankt :winkthumb:
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie