Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos of Castelli (broeken)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 okt 2013 15:11

Ik heb afgelopen vrijdag net online besteld, komt vandaag als het goed is. Als je je maat weet kun je online vaak veel goedkoper dan in een winkel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 30 okt 2013 15:19

De prijs die ik heb betaald was natuurlijk bij een webwinkel, Cyclewear. Heb zelf geen ervaring met Assos, maar me dunkt dat ieder model wel oke moet zijn gezien de prijs. Mijn vrouw is tenminste laaiend. Ik heb veel Castelli wat goed bevalt, maar ook een prima Santini en Sportful biivoorbeeld.

Een verkeerde maat kun je toch gewoon retour zenden? Let wel; bijvoorbeeld Castelli valt zeer klein.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 30 okt 2013 15:42

JPAR schreef:Ik heb afgelopen vrijdag net online besteld, komt vandaag als het goed is. Als je je maat weet kun je online vaak veel goedkoper dan in een winkel.
Meegenomen voordeel natuurlijk. Belangrijker voor mij is dat je via het web zóveel meer keuze hebt! Ik heb bijna al mijn broeken gekocht op het uiterlijk via het web en ben nog nooit teleurgesteld wbt de pasvorm. Even goed uitpluizen welke ervaringen er zijn mbt maatvoering en zemen. Natuurlijk is een ieder anders van gestel of gevoeliger maar in de prijsklasse die jezelf aangeeft zullen er naar mijn mening geen slechte broeken zijn.
Laatst gewijzigd door flores op 30 okt 2013 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 30 okt 2013 15:46

@Wiliertoerist: Ben best wel bereid een stukje te rijden maar 220 kilometer voor een fietsbroek wordt me net even te gortig! Piet de Wit vind ik een erg goede tip, hier ga ik zeker even kijken. Ook Kroone Liefting zal ik even bezoeken.

@JPAR en dickygiovanni: Normaal bestel ik aardig wat spullen online maar de fietsbroek is voor mij nu best belangrijk en graag zou ik wat verschillende modellen passen. Ook het retour sturen vind ik altijd zo'n gedoe dus probeer ik altijd direct de goede maat te pakken te krijgen en dit is het makkelijkst bij een bekend merk. De fietsbroek wordt sowieso een nieuw merk omdat het geen AGU of Eleven broek wordt die ik nu in mijn bezit heb.

Allen bedankt voor de tips, ik ga op zoek naar een Assos, Castelli of Ultima (op aanraden van mijn vader)

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 30 okt 2013 17:18

DrBibber schreef:@Wiliertoerist: Ben best wel bereid een stukje te rijden maar 220 kilometer voor een fietsbroek wordt me net even te gortig! Piet de Wit vind ik een erg goede tip, hier ga ik zeker even kijken. Ook Kroone Liefting zal ik even bezoeken.

@JPAR en dickygiovanni: Normaal bestel ik aardig wat spullen online maar de fietsbroek is voor mij nu best belangrijk en graag zou ik wat verschillende modellen passen. Ook het retour sturen vind ik altijd zo'n gedoe dus probeer ik altijd direct de goede maat te pakken te krijgen en dit is het makkelijkst bij een bekend merk. De fietsbroek wordt sowieso een nieuw merk omdat het geen AGU of Eleven broek wordt die ik nu in mijn bezit heb.

Allen bedankt voor de tips, ik ga op zoek naar een Assos, Castelli of Ultima (op aanraden van mijn vader)
Hoe zit het eigenlijk met de verkrijgbaarheid van Ultima nu Veltec onderuit is gegaan? Bij mijn weten worden de voorraden nu opgemaakt en dan is op=op.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 30 okt 2013 21:55

Ik was er niet van op de hoogte dat Ultima niet meer verkrijgbaar zou zijn. Mijn vader rijdt er al lange tijd in en is erg tevreden vandaar dat hij mij dit adviseerde. Ik zal bij Kroone Liefting eens kijken naar de verkrijgbaarheid, normaal verkochten zij dit altijd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 okt 2013 22:03

Het klopt dat sinds Veltec weg is Ultima alleen nog vanuit restpartijen verkrijgbaar is. Als het je bevalt en je kunt het ergens voor een leuke prijs krijgen, waarom zou je het niet doen. Kleding is heel persoonlijk.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Sapphire
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013 23:34

Sapphire 31 okt 2013 23:37

Ik volg deze discussie nu al een tijdje omdat ik zelf ook eindelijk eens een goede fietsbroek wil kopen.

Alleen wat ik nergens terug lees is de kwaliteit/duurzaamheid van de broeken. Want wel leuk om een broek te kopen van bv. €100 maar hoe lang gaat zoiets mee?

Sowieso heb ik van Assos al creme's gezien voor de zeem en speciaal wasmiddel, doen jullie dat ook of gaat het gewoon in de (hand) was en klaar ermee. Zou het namelijk zonde vinden als ik en dure broek koop en hij maar 1 jaartje mee zou gaan.
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 01 nov 2013 00:07

Bij mij gaat alle wielerkleding incl. sokken en handschoenen in 1 korte was op 30 graden / 800 toeren met een dopje Assos wasmiddel.

De handschoenen iets minder vaak dan de rest.
De stripjes uit m'n helm gaan dan meteen mee in het afsluitbare zakje van een shirt.

Ik maak mij geen zorgen over het grijs worden van Assos broeken, dat zie ik tzt wel.
Van zichzelf zijn ze al minder zwart dan de andere zwarte Assos kleding. Zal in het materiaal gebruik zitten.
Wanneer je maar hard genoeg rijdt, ziet niemand het.


Ik vind de broek erg fijn, maar ik kom nog uit het tijdperk van zeemleder, waar je groene zeep en talkpoeder nodig had om het kreng zacht te houden :mrgreen:

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 nov 2013 00:20

Sapphire schreef: Sowieso heb ik van Assos al creme's gezien voor de zeem en speciaal wasmiddel, doen jullie dat ook of gaat het gewoon in de (hand) was en klaar ermee. Zou het namelijk zonde vinden als ik en dure broek koop en hij maar 1 jaartje mee zou gaan.
Hoelang je met kleding (broek) heeft met veel factoren te maken en hangt natuurlijk ook van je gebruik af. Is geen indicatie voor te geven... Gewoon wasmiddel, zonder wasverzachter op 30gr in de machine. Afhankelijk wat voor trommel er in de machine zit wel of niet in een waszak. Verder is het heel belangrijk dat je van tevoren "schoon" bent van onder voordat je de broek aantrekt voor behoud van zeem en voorkoming van huidirritatie. Creme gebruik ik zelden, ook niet bij hele lange afstanden. Ook dit is voor een ieder verschillend (gevoeligheid, temperatuur, transpiratie). Zo, nu ben je waarschijnlijk nog niets wijzer ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 nov 2013 08:37

Wiliertoerist schreef:Bij mij gaat alle wielerkleding incl. sokken en handschoenen in 1 korte was op 30 graden / 800 toeren met een dopje Assos wasmiddel.
Ik draai dat spul op een speciaal sportprogramma die hetzelfde doet. (39 min)
Er gaat altijd een wasmiddel in voor zachte was, geen wasverzachter.

Van verkleuren van een Assos broek heb ik tot op heden geen last. NA 2 zomers is de broek nog steeds zwart.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 08:47

flores schreef:Hoelang je met kleding (broek) heeft met veel factoren te maken en hangt natuurlijk ook van je gebruik af. Is geen indicatie voor te geven... Gewoon wasmiddel, zonder wasverzachter op 30gr in de machine. Afhankelijk wat voor trommel er in de machine zit wel of niet in een waszak. Verder is het heel belangrijk dat je van tevoren "schoon" bent van onder voordat je de broek aantrekt voor behoud van zeem en voorkoming van huidirritatie. Creme gebruik ik zelden, ook niet bij hele lange afstanden. Ook dit is voor een ieder verschillend (gevoeligheid, temperatuur, transpiratie). Zo, nu ben je waarschijnlijk nog niets wijzer ;)
+1 Geen wasverzachter en op 30gr is heel belangrijk. Wat betreft bacteriën in je zeem. Die komen er natuurlijk altijd op. De keuze van een zeem is daardoor ook wel belangrijk. Er zijn zemen waar heel veel groeven enz inzitten. Daartussen blijven bacteriën makkelijker zitten. De wat duurdere broeken hebben meestal een zeem waar die groeven niet of minimaal aanwezig zijn. Kijk maar eens naar de gebruikte zemen bij Castelli, Assos en Sportful.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie