Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Elektrische sokken

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 dec 2016 06:56

Tot nu toe zijn mijn ervaringen goed. Heb er nu 6 ritten mee gemaakt. Geen koude voeten gehad.

Ik houd het op een voorlopige conclusie; aangezien ik nog niet door "echte" kou heb gereden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2016 15:27

Vandaag de eerste echte test: een rit van 3 uur geheel onder het vriespunt. Bewust vertrokken zonder overschoenen, maar wel met winterschoenen. Zelfde configuratie als de afgelopen ritten dus.

Verdict: 3 uur warme voeten.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 dec 2016 15:33

Mooi dat het werkt. :like:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 dec 2016 21:06

Blij voor je ( geluk beter van kwaliteit dan ik heb gekocht op de beurs) warme voeten altijd goed voor het moraal.

i-mac

i-mac 07 dec 2016 17:04

Sokken zijn geleverd. Nu wachten op wat koudere dagen om de sokken eens te testen. Nu maar hopen dat ik geen brandwonden krijg op mijn voeten :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 dec 2016 17:11

Foto?

i-mac

i-mac 07 dec 2016 17:54


Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 dec 2016 18:08

i-mac schreef:
havana schreef:Foto?
i-mac schreef: Nu maar hopen dat ik geen brandwonden krijg op mijn voeten :-)
Of bedoelde Havana nu foto's van je brandwonden? :lol:

Ik heb dan toch wel geluk zonder al die truken te hoeven rijden.

Is dat batterijblok wel waterdicht @i-mac? Waar laat je dat ding uberhaupt?

Gisteren met 2-3 graden 2 uur gereden met een zuid-oosten wind 2 gefietst zonder handschoenen en wederom mijn gewone zomerschoenen.
Wel mijn dikkere BBB wintersokken als voorheen icm lang Odlo ondershirt, Sportful Fiandre jack en Sportful No Rain lange broek (mijn Shimano met windbreaker leek me te warm) zonder een centje 'pijn'.
In het begin even iets koude handen maar dat was na 10 minuten weg.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

i-mac

i-mac 07 dec 2016 18:20

Zorro schreef:
Is dat batterijblok wel waterdicht @i-mac? Waar laat je dat ding uberhaupt?

In het begin even iets koude handen maar dat was na 10 minuten weg.
Gewone aa batterijen. Of dat waterdicht is weet ik niet. Ik kan er natuurlijk wat folie rond doen, dat scheelt weer wat.

Koude handen heb ik zelden of nooit. En de rest van mijn lichaam ook niet. Mijn voeten, dat is andere koek. Meestal lukt het om ze maximaal een uur warm te houden. Maar dan voel ik de koude steeds meer. Ik zou het ook liever anders hebben, maar helaas ...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 dec 2016 19:17

Ga je nou in elk topic posten met hoe weinig kleding je toe kunt, Zorro?

Denk je dat dit leuk is voor koudbloedigen? Zie de meerwaarde niet en in dit topic is het ook nog eens vreselijk off-topic.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 dec 2016 19:37

havana schreef:Ga je nou in elk topic posten met hoe weinig kleding je toe kunt, Zorro?

Denk je dat dit leuk is voor koudbloedigen? Zie de meerwaarde niet en in dit topic is het ook nog eens vreselijk off-topic.
Je hebt dus toch warmer/heter bloed Havana :dislike:
Tevens zeg ik toch nergens dat het WEL leuk is voor koudkleumen.

Ik vroeg i-mac tevens toch ook twee dingen ON topic dus niet zo heetgebakerd reageren.

Je hebt het dus mis.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 09 dec 2016 10:47

Goed nieuws voor deze koukleum. Ik vroeg me al af hoe de sokken bevielen. Spaarprojectje dan maar.:)

Toch blijft het een beetje dubieus ergens. Geen elektrische fiets maar wel elektrische sokken. :shock: Klinkt toch als een soort voorgeborchte. :twisted:
Keezx schreef: Als je van nature nauwe bloedvaten hebt+ lage bloeddruk dan valt daar niet echt veel aan te "wennen" of aanpassen, natuurlijk...
Je kan natuurlijk de pijngrens iets verleggen , maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet.?
Tja, dat is normaal gesproken mijn oplossing maar bij temperaturen van rond het vriespunt is dat voor mij echt niet leuk meer. Na 1.5 uur worden mijn voeten gevoelloze klompen.
Het is overigens wel echt iets dat met fietsen te maken heeft, met hardlopen of zelfs stevig wandelen heb ik er zolang mijn voeten maar niet nat worden geen last van.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie