Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Acros ai-71 balhoofd spelingsvrij vastzetten

stefanh88
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2014 12:13

stefanh88 25 nov 2014 12:16

Wie kan mij vertellen hoe je dit balhoofd op de juiste stappen spelingsvrij kan afstellen ?

Ik hen dit zelf geprobeerd en dit ging een tijdje goed maar nu is de speling terug, omdat ik een zwaar vermoeden heb dat ik niet de juiste volgorde heb gebruikt. De fiets is een cube litening

Ik heb al in de handleiding gekeken maar daar kan ik weinig uit wijs worden

Afbeelding


Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 25 nov 2014 12:21

http://www.acros.de/SERVICE/FAQ/STEUERS ... anguage=en
My headset is loose, what can I do to remove this problem?
A:
Re-tighten the star nut screw and check if the problem persists. If it does, try to identify whether it is the upper or bottom part of the headset which is loose.

Lower part:
Check if there is an unusual gap between headset and the baseplate. The red or black seal which is attached to the baseplate should only be connected lightly with the bearing cup. Make sure that the steer tube has been milled accurately flat and the baseplate is resting flat. If none of the above suggestions solves the problem, please send the lower headset part and the baseplate to us. We can completel a service within max. 2-3 Working days.

Upper part („standard“):
Please measure the outer diameter and the steer tube using a calliper. In case the measurement shows undersize, ACROS also offers oversize compression rings.

Upper part („the clamp“):
Check if there is a gap between the pin ring and the screw ring. If this is not the case, see FAQ 5 to continue.
:winkthumb:

stefanh88
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2014 12:13

stefanh88 25 nov 2014 15:11

Er zijn 3 dingen die je moet vastzetten. Stuurpen / balhoofd / star nut

wat is de juiste volgorde ?

stefanh88
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2014 12:13

stefanh88 25 nov 2014 20:18

Als ik het goed begrijp moet ik de star nut aandraaien zonder dat de stuurpen vast zit ?

Dan het volgende : de star nut durf ik niet erg vast meer te draaien omdat die wat uitgehold is en de inbus erg ruim valt. Weet iemand waar ik deze kan bestellen ?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 nov 2014 12:38

In dit balhoofd zit geen startnut, dit zit sowieso nooit in een carbon pijp en ook geen aheadcap die je kan aandraaien dus dat heeft geen zin.

Er zit schroefdraad in de vorkbuis en daar draai je gewoon een kapje op die de boel afdicht dat doet verder niets.

Draai het kleine inbusje in de onderste witten balhoofdplaat helemaal los de twee schijven liggen dan plat op elkaar.
dan de stuurpen losdraaien en gewoon aandrukken. Dan vervolgens de inbus weer aandraaien zodat de bovenste witte schijf iets omhooggaat, dit doen totdat de speling eruit is ongeveer 1 a 1,5nm

Plaats reactie