Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tacx - Apart achterwiel zonder aparte ketting

Eltjo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014 18:42

Eltjo 29 okt 2014 13:19

Beste,

Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwe fiets, echter heeft deze een 11 speed cassette.

Mijn huidige fiets heeft een 10 speed cassette en als ik op de Tacx ga zet ik er een ander achterwiel in en verander ik ook de ketting.

Dus in deze herfstdagen verander ik regelmatig van achterwiel en ketting.

Nu lees ik dat er voor de 11 speed kettingen geen re-usable missing link is. M.a.w. dat je een nieuwe link moet plaatsen bij iedere keer wisselen. Dit vind ik persoonlijk een beetje in de kosten gaan lopen.

Wat is nu echt de "schade" als ik alleen het achterwiel met cassette verwissel als ik op de Tacx klim en niet de ketting verwissel?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 okt 2014 20:43

Nadat ik mijn tacx-fiets heb verkocht zet ik er nu mijn racefiets en wissel niet van wiel of ketting of casette. Ik steek er enkel een tackx snelspanner in en klaar is kees.Die snelspanner blijft dan ook in totdat het seizoen begint op de weg.Ik rijd er trouwens nu ook al mee.De bandjes (veloflex) houden zich goed en lopen niet warm.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 okt 2014 20:50

ottorongo schreef:Nadat ik mijn tacx-fiets heb verkocht zet ik er nu mijn racefiets en wissel niet van wiel of ketting of casette. Ik steek er enkel een tackx snelspanner in en klaar is kees.Die snelspanner blijft dan ook in totdat het seizoen begint op de weg.Ik rijd er trouwens nu ook al mee.De bandjes (veloflex) houden zich goed en lopen niet warm.
Dat is de eerste paar keer nog voordat de band vierkant wordt. Dan wordt hij namelijk een stuk warmer, slijt sneller en is zo kapot. Taxc bandje erop is een goede investering. Ook qua geluid.

@Eltio ketting wisselen is nergens voor nodig

Eltjo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014 18:42

Eltjo 01 nov 2014 07:53

Dank voor de antwoorden.

Fiets is trouwens geworden: Giant Propel Advanced 2 (2015)!

Levering derde week januari... :(

Plaats reactie