ultegra 6800 kettingbladen
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 feb 2014 13:21
Ik ben inmiddels bijna 600 km verder en heel af en toe valt de ketting toch tussen de twee bladen. Is nu twee keer gebeurd. Meestal loopt de ketting er (na een loze keer rond draaien) alsnog vanzelf op. Toch jammer maar verder heb ik er heel veel meer plezier van in vergelijking met de 34.
Blijf je ermee rijden denk je? Apart toch, dat een tandje meer of minder zoveel verschil uit kan maken met schakelen.iceskater77 schreef:Ik ben inmiddels bijna 600 km verder en heel af en toe valt de ketting toch tussen de twee bladen. Is nu twee keer gebeurd. Meestal loopt de ketting er (na een loze keer rond draaien) alsnog vanzelf op. Toch jammer maar verder heb ik er heel veel meer plezier van in vergelijking met de 34.
Heb zelf ook de 50/34 aangepast, maar dan naar 50/38. Geen enkel probleem mee gehad. Daarna nog eens gewijzigd, is het 46/38 geworden (buitenblad 50 vind ik te groot) en ook dat gaat prima. Meer dan prima zelfs; de voorbladen hebben nog nooit zo fijn geschakeld. Toch schijnen enkel 46/36 en 52/36 officiële combinaties te zijn. Amehoela.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Weet iemand waar deze kapjes/dopjes, om de bladboutjes af te dekken, te koop zijn?
Ik kan ze nergens vinden.
Ik kan ze nergens vinden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Dank!!
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
Op mijn Concorde heb ik 25 gereden met Shimano 105 met 53-48 en achter 7 speed 14 .. 23.
Nu op mijn nieuwe fiets Ultegra met 50-34 en 12 .. 25 achter.
Mis mijn 48 voorblad heel erg, fiets nooit in de heuvels of bergen maar enkel in NL.
Met mijn 53-48 nog nooit misgeschakeld voor.
Is er en 48 voorblad wat ik kan monteren?
Als het nu hard waait en ik schakel naar de 34 dan moet hij achter ook op een klein tandwiel.
Snap niet hoe ze zoiets kunnen bedenken.
Met een 48 voor loopt je ketting altijd mooi recht, en ga je hard voor de wind dan op de 53.
34 gebruik je nooit in NL.
Nu op mijn nieuwe fiets Ultegra met 50-34 en 12 .. 25 achter.
Mis mijn 48 voorblad heel erg, fiets nooit in de heuvels of bergen maar enkel in NL.
Met mijn 53-48 nog nooit misgeschakeld voor.
Is er en 48 voorblad wat ik kan monteren?
Als het nu hard waait en ik schakel naar de 34 dan moet hij achter ook op een klein tandwiel.
Snap niet hoe ze zoiets kunnen bedenken.
Met een 48 voor loopt je ketting altijd mooi recht, en ga je hard voor de wind dan op de 53.
34 gebruik je nooit in NL.
- M. de Vries
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 03 apr 2016 21:02
Moet natuurlijk zijn.. Op mijn Concorde heb ik 25 JAAR gereden ...
Je kunt de tekst toch wijzigen? Neemt niemand je kwalijk.
Voorbladen vind je bij TA. Bergen zijn er niet in NL, maar heuvels wel hoor!
Voorbladen vind je bij TA. Bergen zijn er niet in NL, maar heuvels wel hoor!
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Voor de aanschaf van een nieuwe fiets zit ik te twijfelen... Op mijn huidige fiets heb ik een 105-groep met 50/34T voor en 11-28t achter. De combinatie 34-28 heb ik toch wel eens nodig bij klimmetjes tijdens tochten. Voor de rest gebruik ik in de polder eigenlijk die 34 helemaal niet.
Nu zat ik te denken voor mijn nieuwe fiets over te stappen op de Ultegra 52/36T voor. Ik zou dan achter weer een 11-28t kunnen plaatsen, maar dat is dan met 36-28 altijd zwaarder dan de 34-28 voorheen. Ik kan dan ook voor de 11-32t achter kiezen. Zou dat een idee zijn, of is dat een waardeloze cassette om mee te rijden?
Nu zat ik te denken voor mijn nieuwe fiets over te stappen op de Ultegra 52/36T voor. Ik zou dan achter weer een 11-28t kunnen plaatsen, maar dat is dan met 36-28 altijd zwaarder dan de 34-28 voorheen. Ik kan dan ook voor de 11-32t achter kiezen. Zou dat een idee zijn, of is dat een waardeloze cassette om mee te rijden?
Ach, wat is waardeloos. Ik heb met Kerst de 6800 groep gekocht voor in de alpen met een 50/34 crank en 11-32 cassette. Ik merk totaal niet dat ik iets mis hier in ons vlakke kikkerlandje. Ik heb (en ga waarschijnlijk) de 34 hier (in het Noorden van NL) vrijwel nooit gebruiken. De stappen van de 11-32 zijn voor mij ook klein genoeg om nooit hele gekke cadans stappen te maken.