Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

DI-2 betrouwbaar anno 2014

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 sep 2014 17:26

brekson schreef: De fiets weegt wel een volle halve kg :) meer
En zelf het postuur van Rasmussen :lol: en altijd met lege bidons rijden?
What makes the boat go faster?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 02 sep 2014 17:40

Er stond een smileytje bij hè
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 02 sep 2014 18:30

brekson schreef: De fiets weegt wel een volle halve kg :) meer
Dura ace di2 heeft een mooier crankstel , mooiere remmen en programmeerbare speedshifters inc.
En die meerprijs is een maand later al mss vergeten
Canyon ging me nog terug mailen ivm de juiste levertermijn.
Dus eigenlijk weet je zelf het antwoord al :mrgreen:
Ik durf wel een weddenschap aan, met 10 mensen geblinddoekt op een rollenbank.
Het verschil is niet merkbaar.
Ik rij al 3 jaar Ultegra DI2, en het systeem heeft nooit een slag verkeerd gedraaid.
Het is wel een 6700 serie, dus met de dikke voor- en achterderailleur.Dat is met de nieuwere serie een stuk mooier voor elkaar.
Ik had vanuit de Canyon topic begrepen dat het om een Aeroad gaat.Bij dit type laagvlieger maakt een gewichtverschil toch niet zo veel uit ? Dan kan je beter voor een Ultimate gaan (scheelt 400 gram op alleen het frame al)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 03 sep 2014 07:25

Ha Rene , Ik heb een alu ultimate gehad , prachtfietsje daar niet van
Maar qua zitpositie gaat mijn voorkeur naar de aeroad. Ik heb ze één jaar samen gebruikt en vergeleken

Ja ergens was de keuze al gemaakt, maar bij de dura-ace di2 spreekt men bij canyon van een levertijd in maart ( ze gingen dit nog even nazien ) Hier heb ik geen zin in, canyon kennende doen ze daar achteraf nog enkele weken bij, dan ben je meer dan een half jaar je centen kwijt voor iets wat je niet hebt :oops:

Dus daarom dit topic ook ergens , nu weet ik dat m'n tevreden kan zijn over ultegra di2 (ik ken er 2 waar bij de fiche los kwam , toeval dan maar )
Maar dan zit ik weer met die reynoldswielen, waar ik liever de mavics wil, en 4200€ voor een fiets vn 7.3kg is niet 2015 hé
En dus ook speelt de mechanische dura-ace mee in het verhaal, elec schakelen lijkt me fun maar hoe dikwijls schakel je werkelijk :)
Ik geef me nog 1 a 2 weken voor ik bestel
Zoals ik zei ging canyon nog mailen met antwoorden op een paar vragen ( enkele hiaten in hun configuratie )
De produktie start in oktober zei m'n
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 03 sep 2014 08:21

brekson schreef:En dus ook speelt de mechanische dura-ace mee in het verhaal, elec schakelen lijkt me fun maar hoe dikwijls schakel je werkelijk :)
Veel over vlak: mechanisch
Veel klimmen: electrisch

kas
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2014 10:56

kas 03 sep 2014 08:33

Ook voor het vlakke zou ik niet meer terug willen. Maar dat is misschien meer gevoel dan het echt een groot voordeel oplevert. Nou ja, het automatisch meetrimmen van de voorderailleur is wel echt een groot voordeel. Scheelt gewoon een paar versnellingen. Zo kan je makkelijk op je buitenblad blijven rijden, ook al rijd je wat langzamer (of vise versa). Nooit meer mechanisch voor mij ;-)

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 03 sep 2014 17:12

kas schreef: Shifters 6800 zouden ergonomischer moeten zijn, maar lijkt me beetje overdreven.
Ik heb ze beide, tegelijk, in handen gehad. Het verschil is met het blote oog niet te zien :) Verschil in ergonomie is er niet.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 09 sep 2014 07:58

Klopt ik heb beide sets shifters liggen en zijn nagenoeg identiek. Je moet al heel goed kijken wat wat is en ergonomisch zit er geen verschil hoor. Marketing waarschijnlijk.

Om terug te komen op losschietende fiches ( connectors), dit voorkom je door de kabels voldoende ruimte te geven voor vastzetten en intapen stuur.

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 25 sep 2014 18:58

Idd, als ze los schieten zijn ze door iemand met weinig ervaring gelegd. Gewoon een klein lusje leggen onder het stuurlint en een tapeje en je hebt altijd beschikking over je versnellingen

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 27 sep 2014 21:18

even beetje offtopic:
brekson schreef:Ha Rene , Ik heb een alu ultimate gehad , prachtfietsje daar niet van
Maar qua zitpositie gaat mijn voorkeur naar de aeroad. Ik heb ze één jaar samen gebruikt en vergeleken

Maar dan zit ik weer met die reynoldswielen, waar ik liever de mavics wil, en 4200€ voor een fiets vn 7.3kg is niet 2015 hé
Staar je niet te blind op het (totaal)gewicht. Ik heb zo'n CF SLX gehad van 6.10kg maar rijd veel liever op een goede aerofiets van een kg zwaarder. Verder zou ik júist deze kiezen vanwege de Reynolds wielen. Zijn erg exclusief, hebben een goed remvlak en wegen rond de 1630 gram. Ik heb ook goede ervaringen (8000km) met Cosmic sle' s moet ik eerlijk bekennen, met de vernieuwde naven wegen ze evenveel als de Reynolds maar toch nu ik eenmaal met de Reynolds heb gereden zou ik niet meer terug gaan. Ook fijn is de breedte van 25mm t.o.v. de smalle Mavic's.

Plaats reactie