Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik ga fietsen en neem mee.....

paul ulrix
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2013 19:14

paul ulrix 09 aug 2013 19:42

pas, bankkaart, geld, telefoon (in plastiek zakje tegen het vocht. binnenband, plaksetje, bandenlichters, pompje, 1 bidon met water, huissleutels.

en dat alles in de achterzakken van mijn truitje.

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 10 aug 2013 13:52

zadeltasje met: binnenband,CO2 patroon 2x,CO2 pomp gereedschapsetje, bandenlichters geld/pinpas.

2 bidons op de fiets.

En telefoon en gels/repen in de zakken van het shirt.
Bij een langere afstand gaat de telefoon ook in het tasje

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 sep 2013 13:08

Mijn zadeltasje is net groot genoeg voor drie plastic bandenlichters, twee binnenbanden - heb al in één rit twee keer lek gereden :evil: - , CO2 patroon, vier inbussleutels voor zadel, remmen en stuur, een visitekaartje, plastic handschoentje en een klein doekje, tasje gaat nog maar nét dicht. In de achterzakken van mijn fietsshirt gaan een mueslireep en/of banaan, portemonnee met geld, pinpas, id-kaart etc. en mijn GSM in een etui. Verder op de fiets een bidon met water en een CO2-pompje met patroon. Op mijn helm heb ik ICE-stickers geplakt met mijn naam, telefoonnummer (thuis) en mijn bloedgroep.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 sep 2013 23:11

een butler in een Bentley
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

drpaul
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2013 18:29

drpaul 20 sep 2013 16:54

Dan ben ik vast geen "echte" wielrenner, omdat ik een bel een must vind. Waarom? Simpelweg omdat je te maken hebt met andere weggebruikers en je voor hun en jouw eigen veiligheid verplicht bent om ze te waarschuwen op een sociale manier voordat je ze gaat inhalen. De meeste andere fietsers ergeren zich nl groen en geel aan wielrenners die keihard "OPZIJ!!!!" in hun oor blaten op het moment dat ze ingehaald worden (oké, ook aan bejaarden op de fiets en jeugd met mp3-spelers die 4 man breed op een smal fietspad rijden).

Verder een klein zadeltasje, met daarin bandenlichters, biba, pinpasje, id-kaart, wat geld en huissleutel.

Een pompje naast 1 van mn 2 bidonhouders (mocht deze verslijten, dan ga ik wel een kleinere kopen die ik in mn achterzak kan stoppen, dit was nl een cadeau :)

In m'n achterzakken: Zowieso een reep of gelletje (voor het geval dat), mn telefoon (voor Strava natuurlijk), en verder bij langere tochten of kans op regen een regenjackje en evt 2e binnenbandje.

Plaats reactie